Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-03-31, 11:32
Medlem
Hej

Om man jobbar som vikarierande undersköterska, hur lång tid tar det ungefär att tjäna ihop en halv miljon SEK om man jobbar (minst) heltid varje månad? 200 norska kr i timmen är min lön.
Senast redigerad av Elisabethan 2022-03-31 kl. 11:47.
Citera
2022-03-31, 11:37
Medlem
Beror ju på vad du har för utgifter....
Citera
2022-03-31, 11:37
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Det beror också på vilken lön du har/får.
Citera
2022-03-31, 11:38
Bannlyst
Känner en med erfarenhet som 'vikarierande undersköterska', en normal bruttomånad snittar ca 60, men mer i Norge såklart där är det upp mot 100.
Citera
2022-03-31, 11:39
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Känner en med erfarenhet som 'vikarierande undersköterska', en normal bruttomånad snittar ca 60, men mer i Norge såklart där är det upp mot 100.
Ojojoj aldrig hört en undersköterska som tjänat så mycket deg, vad jobbar hon med?
Citera
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Beror på lönen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizaZ
Beror ju på vad du har för utgifter....

Lägenhet, wifi och busskort betalas av arbetsgivaren och jag tänker i övrigt leva väldigt snålt. Inga klädköp, inget annat skit. Bara så lite mat som möjligt och eventuellt avgift till a-kassan. Ska få 200 kr i timmen.
Citera
2022-03-31, 11:41
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethan
Lägenhet, wifi och busskort betalas av arbetsgivaren och jag tänker i övrigt leva väldigt snålt. Inga klädköp, inget annat skit. Bara så lite mat som möjligt och eventuellt avgift till a-kassan. Ska få 200 kr i timmen.

Ja om du vet din lön så får du väl ta fram miniräknaren, vart ska du jobba någonstans och med vad?

Edit: Det var ingen värstingpeng, jag hade kollat runt om du inte kan jobba som konsult för ett bemanningsföretag här i Sverige, kan vara rätt bra betalt och kan säkert gå på ett ut med tanke på levnadskostnaderna i Norge.
Senast redigerad av CitrusInYourEye 2022-03-31 kl. 11:43.
Citera
2022-03-31, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Ojojoj aldrig hört en undersköterska som tjänat så mycket deg, vad jobbar hon med?
Starta eget bolag och hyr ut sig sj till kommuner, enkelt. Ingen undersköterska tjänar under 50 brutto.
Citera
2022-03-31, 11:43
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Starta eget bolag och hyr ut sig sj till kommuner, enkelt. Ingen undersköterska tjänar under 50 brutto.

Ja då är det en annan femma.
Citera
2022-03-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Ja om du vet din lön så får du väl ta fram miniräknaren, vart ska du jobba någonstans och med vad?

Edit: Det var ingen värstingpeng, jag hade kollat runt om du inte kan jobba som konsult för ett bemanningsföretag här i Sverige, kan vara rätt bra betalt och kan säkert gå på ett ut med tanke på levnadskostnaderna i Norge.

Jag är anställd på av en kommun här i Sverige för 93 kr i timmen fast jag är utbildad undersköterska. Aldrig mer jobb här.
Citera
2022-03-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Beror på lönen...

200 norska kr i timmen, sen betalas boende, wifi och busskort av arbetsgivaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in