Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-01, 13:35
  #37
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Dom demonstrerade under motot " Återställ våtmarķern" vilka är dessa våtmarker? Bara en undringar.


Men då satt dom ju på fel ställe. Asfalt är väl så långt från våtmark man kan komma. Någon sumpmark eller myr borde dom väl ha kunnat leta reda på i Stockholms utkanter. Att gå ner sig i.
Citera
2022-04-01, 13:36
  #38
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Intressant att de som för en kamp för klimatet och naturen och att alla arter ska ha rätt till överlevnad och som värnar för ekosystemets väl och orörd natur vilket är till gagn för alla, anses vara skurkar. Och de som går rovkapitalismens ärenden andes hjältar.

Människan är i sanning enkelspårig och kortsiktig i sitt tänk.

Dom får föra sin kamp på annan plats där dom inte stör trafiken eller annan verksamhet.
Svensk lag gäller alla.
Citera
2022-04-01, 13:37
  #39
Medlem
regndroppens avatar
Perfekt svårare än så ska det väl inte vara.
Citera
2022-04-01, 13:37
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
jag citerade aftoblad som citerade polisens talesperson så du och polisen har olika syn på
att sätta sig och blockera allmän väg. spännande.

För att det ska vara tal om vårdslöshet i trafik måste en trafikolycka ha skett, vilket inte är fallet.

Brott mot ordningslagen är mer lämplig rubricering.
Citera
2022-04-01, 13:38
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Klart det finns lagstöd. För mej, dej och Janne.

Detta säger lagen on envarsgripande:

"Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman." Det är av stor vikt att den gripne ställs inför polis så snart som möjligt.

Så här säger Polisen:
Vad jag känner till i nuläget är ingen misstänkt för brott i samband med att de försökt flytta på demonstranterna. Men det beror på omständigheterna och vilka handlingar man begår, säger Daniel Wikdahl presstalesperson vid polisregion Stockholm.
– Däremot är demonstranterna misstänkta för sabotage, alternativt vårdslöshet i trafik, säger Daniel Wikdahl.

Summa: Demonstranterna är misstänkta för ett brott på vilket fängelse kan följa
Vårdslöshet i trafik kan ge 2 års fängelse, så lagstöd finns för att gripa brottslingarna.

Se där! Då hade jag fel, verkar det som. Det enda jag undrar är om det verkligen är första paragrafen som är aktuellt för aktivisterna, utan snarare andra? Enligt lag om straff för vissa trafikbrott, då. I så fall försvinner ju fängelse från straffskalan och därmed rätten till envarsgripande.
Citera
2022-04-01, 13:43
  #42
Medlem
Inte nog med att dom parasiterar på oss som stressar ihjäl oss på arbeten genom livslånga bidrag. De ska även frihetsberöva oss på motorvägarna?!

Helt ärligt, av hela mitt hjärta önskar jag att såna borde avrättas.
Citera
2022-04-01, 13:43
  #43
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Har lyssnat på flera intervjuer med honom och är av åsikten att han är en riktig sosse av den gamla skolan med sunda värderingar som blivit rik på hårt arbete utan att få någonting gratis här i världen, att han kamratuppfostrar dödssplattrande miljöpartister stärker bara hans aktie ytterligare!

Du menar samarbete med MC-klubbar och maffiametoder i HVB-hem? Då stämmer säkert din analys.
Citera
2022-04-01, 13:48
  #44
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Se där! Då hade jag fel, verkar det som. Det enda jag undrar är om det verkligen är första paragrafen som är aktuellt för aktivisterna, utan snarare andra? Enligt lag om straff för vissa trafikbrott, då. I så fall försvinner ju fängelse från straffskalan och därmed rätten till envarsgripande.

Jag hittar inget på sabotage och straffskala. Bara Luftfartssabotage och blåljus sabotage.
Citera
2022-04-01, 13:48
  #45
Medlem
HerrGickhans avatar
Han gick knappast an som en bärsärk. Pajasarna som tror att de äger samhället med sina löjliga aktioner ska bort från allmänna vägar, lagföras och bestraffas.
Citera
2022-04-01, 13:55
  #46
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Se där! Då hade jag fel, verkar det som. Det enda jag undrar är om det verkligen är första paragrafen som är aktuellt för aktivisterna, utan snarare andra? Enligt lag om straff för vissa trafikbrott, då. I så fall försvinner ju fängelse från straffskalan och därmed rätten till envarsgripande.

Brottsbalken 13:5

"Detsamma skall gälla, om någon eljest, genom skadegörelse eller annan åtgärd som nyss sagts, allvarligt stör eller hindrar den allmänna samfärdseln "

fängelse eller böter
Citera
2022-04-01, 14:02
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Personen Jan Emanuel flyttade på är en djurrättsaktivist från Dalarna.
Hoppas dalmasen får gå direkt i fängelse utan att passera gå.

Lär ju aldrig hända men hoppas kannman alltid..
Citera
2022-04-01, 14:09
  #48
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom får föra sin kamp på annan plats där dom inte stör trafiken eller annan verksamhet.
Svensk lag gäller alla.


Löneslaven i sin plåtburk som vräker ur sig avgaser i trafiken påväg till arbetet för att tjäna kapitalet är en del av problemet. Alldeles utmärkt plats för denna auktion. Men folk har inte tankeförmåga nog att se det stora problemet eller förmåga att förstå konsekvenserna av sitt eget handlande. De allra flesta har inte ens sett naturens förfall och artdöd de senaste åren och förstår inte konsekvenserna av monokulturer, vindkraftparker och masskonsumtionens baksidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in