Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-03, 14:27
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
En multimiljonär, såklart. Det borde du ju själv kunnat räkna ut?
Det är väl det som som stör alla . Hade Jan Emmanuel extra bråttom? Förmodligen försenade han passagen för alla med sin löjliga stunt men del är klart, han blev ju populär på flashback och tro mej. han vet hur man blir populär här men vi är några som inte går på hans billiga knep
Citera
2022-04-03, 14:29
  #158
Medlem
goofers avatar
Igår blev norra länken i Stockholm stängd 16.15 med enorma trafikproblem som följd.

Ingen olycka utan det verkar ha uppstått något fel.
Är det aktivister i farten igen och saboterar trafiken?
Citera
2022-04-03, 14:33
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Igår blev norra länken i Stockholm stängd 16.15 med enorma trafikproblem som följd.

Ingen olycka utan det verkar ha uppstått något fel.
Är det aktivister i farten igen och saboterar trafiken?
Det kanske bara 'hände en grej' ha ha

https://www.expressen.se/noje/jan-em...hande-en-grej/
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2022-04-03 kl. 14:39.
Citera
2022-04-03, 18:30
  #160
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Eller så sitter du i en taxi och får spel för du är ju viktigast i världen. Han får väl fan vänta som alla andra tills polisen är klar eller ? Vågar de ställa sig i vägen för Jan Emmanuel ja då djävlar ska de få. Möjligen ångrar han att alla skulle vara beredda att filma när han kom fram som Tarzan och rensade gatan
Asså vem som anser
sig viktigast är väl relativt, rent volymmässigt tror jag inte många sympatiserar me sånahär kassa protester som drabbar några enskilda hårt kontra de som anser de är bra.
Kedja fast er framför slottet elr något.
Jan Emmanuel e givetvis lite av en mupp men anser sig inte demonstrera sig viktiga. Jan har ju rätt me mkt han sagt om situationen.

Men tillnax till lagen, är du begränsad att röra dig, typ fast på em bra me din bil så faller en mildare synd på att du flyttar demonstranter för att kunna röra dig.
Citera
2022-04-06, 09:11
  #161
Medlem
dront242s avatar
Jag tycker att det är ganska ointressant huruvida det är lagligt eller inte att flytta på demonstranter. De är i vägen och förstör för andra = jag skulle utan tvekan försöka få dem av vägen fortast möjligt, böter eller inte. Antingen genom att dra dem därifrån eller, som tidigare föreslagits, ställt bilen sjukt nära och sen lägga mig på tutan.
Kan också tycka att den långdragna diskussionen i tråden om ambulanser är rätt skev - det lär vara väldigt många som har viktiga tider att passa som åker i sin egen bil. Och som vi alla åtminstone BORDE veta så kan väntetiderna på olika vårdbesök ibland vara flera månader, till och med år. ...och är man sen så är man sen och kan inte alltid kräva att vården ska ha tid med en, oavsett om man har skäl eller inte.
Citera
2022-04-06, 09:12
  #162
Medlem
dront242s avatar
För övrigt satt det tydligen nya idioter på Lidingövägen i morse...
Citera
2022-04-07, 13:41
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dront242
Jag tycker att det är ganska ointressant huruvida det är lagligt eller inte att flytta på demonstranter. De är i vägen och förstör för andra = jag skulle utan tvekan försöka få dem av vägen fortast möjligt, böter eller inte. Antingen genom att dra dem därifrån eller, som tidigare föreslagits, ställt bilen sjukt nära och sen lägga mig på tutan.
Kan också tycka att den långdragna diskussionen i tråden om ambulanser är rätt skev - det lär vara väldigt många som har viktiga tider att passa som åker i sin egen bil. Och som vi alla åtminstone BORDE veta så kan väntetiderna på olika vårdbesök ibland vara flera månader, till och med år. ...och är man sen så är man sen och kan inte alltid kräva att vården ska ha tid med en, oavsett om man har skäl eller inte.

Väl talat.
Citera
2022-08-06, 00:24
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Intressant att de som för en kamp för klimatet och naturen och att alla arter ska ha rätt till överlevnad och som värnar för ekosystemets väl och orörd natur vilket är till gagn för alla, anses vara skurkar. Och de som går rovkapitalismens ärenden andes hjältar.

Människan är i sanning enkelspårig och kortsiktig i sitt tänk.
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det är väl det som som stör alla . Hade Jan Emmanuel extra bråttom? Förmodligen försenade han passagen för alla med sin löjliga stunt men del är klart, han blev ju populär på flashback och tro mej. han vet hur man blir populär här men vi är några som inte går på hans billiga knep

Fast dessa "aktivister" gör enbart detta för uppmärksamhet. De bryr sig 0 om miljön.

Om de på riktigt brydde sig om miljön skulle de själva aktivt göra något för miljön.
Att sitta på en bro, kedja/limma fast sig vid saker är inte att göra något för miljön.

De skulle tex kunna skaffa sig ett välbetalt jobb, tjäna mycket, leva på existens minimum och alla pengar de sparar skulle de kunna använda till att köpa våtmark, på så vis skydda marken, eller köpa skog eller annan natur mark och på så vis skydda marken.
De skulle kunna jobba inom politik för att hjälpa miljön, eller utbilda sig och jobba som miljösamordnare, miljöchef eller miljöstrateg.
På så vis skulle de kunna hjälpa miljön på riktigt, och på sin fritid sprida information om hur fler kan hjälpa miljön.

Men detta kräver ju att dessa "aktivister" skulle behöva anstränga sig för miljön skull, och de vill de inte, de vill sitta hemma och leva på bidrag och låtsas som att de gör något viktigt.
Bara de syns och får uppmärksamhet är de nöjda. Att hjälpa miljön på riktigt är inte viktigt.
Citera
2022-08-09, 11:37
  #165
Medlem
Akvavitaes avatar
Blockerar någon bilvägen så tycker jag man har rätt och kasta sten på huvudet på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in