Citat:
Ursprungligen postat av
Sofiero7.5
Skulle vara intressant att hra historier om Svenska dda/levande legender i Thailand ni/vi som har varit nere i ett antal r!
Sjlv kan jag inga om Bangkok,dock vissa i Pattaya
Mitt frsta i brjan p 2000 talet bodde jag p Stockholm inn ,garen en Speciell person, Eddie nnting tydligen krde han Formula 1 eller liknande i tidig lder ,var en sjusrdeles person p runt 70 bast som gick p stereoider, hittades vl dd i badrummet runt 2008
Globetrotter i Pattaya har fr mig han hette Hasse, var dr nn gng och t en silltallrik runt 2010,han var extremt osjyst mot personalen
Sedan en svensk klassiker p Soi Post office kommer inte ihg namnet p restaurangen ,men har fr mig han var en av dom frsta utlnningen som startade en restaurang i Pattaya,
Var vl en hederlig man som hade en svensk restaurang p South pattaya road strax ovanfr 3 road ,minns inte namnet men dog vl x runt 2010, men bra priser och riktigt god svensk husmanskost,minns ni namnet?
Scandalic r vl x fortfarande svensk gt dock var garen en jag inte skulle vilja ha som polare
Har ni fler skulle va kul
Kommentarer om Pattaya r ett rvhl mm kommer anmlas fr Trams OT, nu pratar vi om annat tack!
Det finns mnga som drivit bar Restaurang och ven gr fortfarande.
Stella* Ekenhar* som krde Karlssons i Patong. Med fru Wasan*
Rein* Siambylla Jomtien
Maitan ocks Jomtien RIP
Perr* vid en sid soi till Bangla
Pelle P som fortfarande kr Akvavit i Jomtien, invest i Cadillac bar i PP Kambodja gick i Stpet.
Med Tobb* Melinde* och Andreas Andersso* som kr Harrys p Soi Diana, tidigare Harrys Phuket .
Calle "nitroballe" slde sitt hak pga. Sjuka frldrar...
Lell* och Ulric* krde Scandalic
Mullis var delgare J. Segu* frskte nstla sig in men fick Big No No
I Jomtien fanns Stnos snett ver Maitans,
Vickans soi 2, Jomtien drivs av en Svensk.
Zip Hotel Ante och Tobbe Harrys med Jocke Samui och en vldigt suspekt 4e delgare (om han inte slt) Fredri* E
Det finns en flata p Koh Samui, Bast*
Fiskar krftor sommartid, har slt fina F till Privates frsta gare inte Berth JR....