Mycket relevant från idag (samtidigt?) (och roligt á la John Oliver på köpet):
https://youtu.be/Eo3zORUGCbM
Som hans gamla medägare säger:
"Elon Musk vill verkligen väl och försöker rädda världen. Men bara om det är han själv som gör det. Ingen annan får göra det."
Och en annan jävligt klok grej som jag inte tänkt på innan klippet ovan. Om "Net-worth-människor". Så fort någon får den titeln så blir det oacceptabelt att längre kritisera denne. Det är faktiskt väldigt historiskt och psykologiskt intressant enligt mig eftersom det är applicerbart på många diktatorer genom historien. Väldigt många har börjat som "en räddare" som bara vill väl
Att vanliga människor liv används som försökskaniner för "beta-testning" ska bara accepteras, för han vill ju väl enligt hans egna perspektiv
Jag säger inte att Elon Musk är en diktator. Men som klippet visar så vågar inte ens länder säga det heller. Han kan stänga av internet för ett helt land i som är under fullskalig invasion. Så vi måste redan nu be honom om tillåtelse att få prata.
Det lustiga (och som gör det ännu värre) är att det här skrevs innan han censurerade kritik, som TS nämner, på Twitter (eller ja, X ska det vara nu). Och Teslas vägran av acceptans mot den nordiska modellen och nordiska bojkotten mot Tesla nämns inte ens, så ska man tolka det som att i alla fall ur vårt perspektiv så är detta nog inte ens början? Känns lite udda att ett helt program dedikerad åt Elon inte ens anser att händelserna här i norden är i ens jämförbara med alla andra Elon-problem när det i de flesta andra kanaler är förstasidesnyheter