2022-04-04, 23:58
Medlem
Fr inte Clamshell mode att fungera med en hdmi monitor och macOS monterey. Stnger igen locket, knappar lite p mitt magic keyboard anslutet med USB men inget hnder. Mste man ha en monitor med USB-c anslutning?
Citera
2022-04-05, 00:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Fr inte Clamshell mode att fungera med en hdmi monitor och macOS monterey. Stnger igen locket, knappar lite p mitt magic keyboard anslutet med USB men inget hnder. Mste man ha en monitor med USB-c anslutning?

Har funkat felfritt med usb-c + hub/adapter.
Citera
2022-04-07, 22:54
Medlem
jhww82s avatar
Kr min mb pro m1 med USB-C till Display port p jobbet och det fungerar bra. Men av ngon anledningen s fungerade inte min HDMI medan tidigare nmnda var inkopplad nr jag ville koppla till min sekundra skrm samtidigt. Vrt att nmna r att jag anvnder USB-C:n bredvid HDMI i detta fall. S jag tror det har ngot att gra med att du kan enbart anvnda en av utgngarna p den sidan och inte bda samtidigt.

Hemma kr jag USB-C utan adapter in i skrmen med strmfrsrjning frn skrmen... klockrent!
Citera
2022-04-07, 23:10
Medlem
Du behver ha laddaren ansluten om du inte har strmfrsrjning frn skrmen (USB-C).
Citera
2023-10-30, 17:24
Medlem
konstits avatar
Kan man "lna" trden lite... Min setup funkar fint, med Magic keyboard och Satechi mus, men, dr r ju alltid ett men eller tv:

1. Kan man trycka in en extern fingeravtryckslsare i docken/hubben, eller mste jag punga ut till ett mera modernt keyboard ? (Gillar inte dom nya )

2. Efter ca. en helg utan aktivitet kan jag inte vcka Macbooken, men mste "glnta" skrmen lite, innan den igen fngar keyboardet och kan vckas den vgen ?
Citera
2023-10-30, 18:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Kan man "lna" trden lite... Min setup funkar fint, med Magic keyboard och Satechi mus, men, dr r ju alltid ett men eller tv:

2. Efter ca. en helg utan aktivitet kan jag inte vcka Macbooken, men mste "glnta" skrmen lite, innan den igen fngar keyboardet och kan vckas den vgen ?
Jag har en MBA M1 och upplever samma sak som detta nr jag kr clamshell.
Citera
2023-10-30, 22:41
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Hmm... Undrar om det kan vara fr at skrmen gr i dvala ?
Citera
2023-11-06, 09:25
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Batteri --> Instllningar --> Stoppa automatisk vila nr skrmen r avstngd: Sl p Frhindra automatiskt vilolge nr strmadapter anvnds och skrmen r avstngd.

Ser ut till att fungera hos mig. Ingen vntan eller omstart efter en lnghelg
Citera
2023-11-06, 13:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Batteri --> Instllningar --> Stoppa automatisk vila nr skrmen r avstngd: Sl p Frhindra automatiskt vilolge nr strmadapter anvnds och skrmen r avstngd.

Ser ut till att fungera hos mig. Ingen vntan eller omstart efter en lnghelg
Tack, jag ska ocks prova!
Citera
2023-11-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Du behver ha laddaren ansluten om du inte har strmfrsrjning frn skrmen (USB-C).

Sent tack. Kpte en Samsung QHD monitor med USB-c och det fungerar klockrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in