Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 20:00
  #205
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur vet du allt det där??? .

Det har förekommit rapporter om att lågutbildade män är kraftigt överrepresenterade bland de som aldrig får bilda familj och skaffa barn. Skillnaden är dramatisk. Har inte möjlighet att leta upp studien just nu, men kolla upp det.
Citera
2022-05-13, 20:14
  #206
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det kan mycket väl stämma. Är svenska kvinnor så mycket bättre? Det tror jag inte. Instagram titties, ass, and lips selfie - all that matters...

Plus ett! Tycker synd om dagens 20-åriga grabbar. Först förstörda av den genuscertifierade skolan, sedan till en arbetartillvaro med konkurrens med svartarbetande polacker eller till akademin, också den sabbad av regnbågsvänstern. OK, vi fick inte leka krig, men det sket vi högaktningsfullt i. Dagens unga tjejer... ...satt tre på raken på pendeln i går morse, alla gjorde selfies i mobbarna, två med anknäbb. Tänkte bara "fy fan...". En del binder en massa resurser i PK-industrin, andra får fibromyalgi och sjukskrivs i 25-årsåldern för att agera spermahink åt nysvenskarna.

Finns det unga kvinnor, vi snackar spannet 20-35 år av lägre kvalitet, i alla avseenden, än svenskorna????
Citera
2022-05-13, 20:27
  #207
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Plus ett! Tycker synd om dagens 20-åriga grabbar. Först förstörda av den genuscertifierade skolan, sedan till en arbetartillvaro med konkurrens med svartarbetande polacker eller till akademin, också den sabbad av regnbågsvänstern. OK, vi fick inte leka krig, men det sket vi högaktningsfullt i. Dagens unga tjejer... ...satt tre på raken på pendeln i går morse, alla gjorde selfies i mobbarna, två med anknäbb. Tänkte bara "fy fan...". En del binder en massa resurser i PK-industrin, andra får fibromyalgi och sjukskrivs i 25-årsåldern för att agera spermahink åt nysvenskarna.

Finns det unga kvinnor, vi snackar spannet 20-35 år av lägre kvalitet, i alla avseenden, än svenskorna????
Fast är detta beteende överlag specifikt för unga svenska tjejer, eller är det i själva verket en klassfråga? Riktiga medelklasskvinnor (Bourdieus definition snarare än den idag totalt urvattnade benämningen på alla som läst valfri kurs på högskola) har fortfarande klass och finess, enligt mina erfarenheter.
Citera
2022-05-14, 02:44
  #208
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Fast är detta beteende överlag specifikt för unga svenska tjejer, eller är det i själva verket en klassfråga? Riktiga medelklasskvinnor (Bourdieus definition snarare än den idag totalt urvattnade benämningen på alla som läst valfri kurs på högskola) har fortfarande klass och finess, enligt mina erfarenheter.

Svenska kvinnors klass och högskoleutbildning är ju negativt korrelerade av vad jag kan se. Mina kollegor inom ett kvalificerat yrke är en indikation angående detta. Som akademiker så föredrar jag att umgås med arbetarmän, då dessa kallar en spade för en spade. Inga floskler. Att kvinnor inte vill dejta arbetarkillar beror delvis på hypergami (dejta män med hög status) och att svenska kvinnor föraktar rationalitet och kunskap, eftersom de inbillar sig att det representerar en patriarkal struktur.
Citera
2022-05-14, 02:58
  #209
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Från en kvinnans perspektiv så är arbetarklassens män det bästa alternativet som finns i dagens samhälle. Det handlar om att många bolag vill hellre ha produktion än någon VD/manager som sitter på ”arslet” som inte vet vad han ska göra.


Trevligt att du struntar i oss navelskådande akademiker och detjar arbetare! Det är ett bra val! Många av mina vänner från barndomen var arbetare. Jag har svårt för mina kollegor som är navelskådande akademiker utan humor och självdistans. Jag är själv akademiker, och är visserligen kunnig inom mitt ämne (civilingenjör), men jag är också rigid och lite tråkig. Självkritik.
Citera
2022-05-14, 03:07
  #210
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jo så är det och det beror ju på att män ligger med vad F..N som helst. Det gör inte kvinnor. Vi köper inte sex av en rumänsk kille på en bakgata T EX.

Kvinnor får ju ligga hur lätt som helst. Då är det lätt att fördöma de som tar till desperata metoder. Jag köper inte sex, men jag har en viss förståelse för män som väljer den vägen. Nu är inte tråden en manshatartråd, den handlar om varför arbetarmän har svårt att dejta.
Citera
2022-05-14, 03:20
  #211
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är inte ett systemfel. Det är att 30% av killarna är för jävla dåliga på diverse sätt för att få ligga.

Lite oklart vad du menar. Vilken källa visar att män är dåliga på diverse sätt? Ska arbetarkillar anspassa sig för att få ligga, eller ska tjejer komma på bättre tankar? Att säga att män är fel och att kvinnor är bra är väl lite väl förenklat? Båda kön krävs ju för att skapa barn och en harmonisk kärnfamilj?
Citera
2022-05-14, 04:01
  #212
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur vet du allt det där??? .

Du kan ju kolla här exempelvis.

(FB) Sonesson: De barnlösa singelmännen blir allt fler i Sverige
Citera
2022-05-14, 10:19
  #213
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Plus ett! Tycker synd om dagens 20-åriga grabbar. Först förstörda av den genuscertifierade skolan, sedan till en arbetartillvaro med konkurrens med svartarbetande polacker eller till akademin, också den sabbad av regnbågsvänstern. OK, vi fick inte leka krig, men det sket vi högaktningsfullt i. Dagens unga tjejer... ...satt tre på raken på pendeln i går morse, alla gjorde selfies i mobbarna, två med anknäbb. Tänkte bara "fy fan...". En del binder en massa resurser i PK-industrin, andra får fibromyalgi och sjukskrivs i 25-årsåldern för att agera spermahink åt nysvenskarna.

Finns det unga kvinnor, vi snackar spannet 20-35 år av lägre kvalitet, i alla avseenden, än svenskorna????
Det säger mer om dig och var du letar om du bara hittar avarterna.
Citera
2022-05-14, 10:29
  #214
Medlem
Arbetarkillar? Vad är det för trams varför skulle inte dom ha pengar? Förstår inte vilka yrken som faller inom det begreppet isåfall?
Jag jobbar för en av världens största arbetsgivare och tror att det isåfall faller inom arbetare! Och nog fan tjänar jag bra med pengar. För att ens komma upp i min årsinkomst måste du isåfall jobba med juridik eller liknade. Och jag har både hus och flera nyare bilar, tjejer har aldrig vart ett problem, haft både arbetar tjejer och såna som faller inom högutbildade yrken.

Återigen så tror jag allt har att göra med utseende och hur man uppför sig i allmänhet. Ser många killar som faktiskt har väldigt dålig hygien mm. Då får man inte tjejer oavsett.
Citera
2022-05-14, 12:26
  #215
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det säger mer om dig och var du letar om du bara hittar avarterna.

Är 50+ så letar inte bland 00-talister...

(ivf inte aktivt... )

OK, ger dig rätt, delvis. Självklart generaliserar jag!
Citera
2022-05-14, 14:03
  #216
Medlem
Adelsdams avatar
Jag tror det handlar mer om personlig mognad än om klassperspektivet. Generellt brukar personer med stabil och ordnad tillvaro klara av träffa nya människor framgångsrikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in