Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-21, 05:28
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har inte stått i en mans skor. Jag har provat på det både som outbildad fattiglapp och som välbetald akademiker. Det gör mig nog lite unik. Jag kan tala om för dig att i Sverige är det svårt för en man att träffa en kvinna om han inte har bra utbildning och inkomst. Jag träffade min lilla fru i slutet av 90-talet på studentnation, båda är akademiker, och sedan dess har vi ynglat av oss. Bland dessa yngel finns söner. Jag försöker tala om för mina söner som nu läser kvalificerade utbildningar, att de ska leta kvinnor utomlands.
Okay. Ja det får stå för dig om du inte förstår svensk kultur. Intressant nog delar du det med dem du hatar mest, muslimska män (jag pratar enbart om religionstillhörighet, inte religiös styrka).

Svenska män är bra. Däremot är ni väldigt jobbiga. Som prinsessor på ärten. Vill ni ha någon får ni kämpa för det. Ingen vill ha en man för att han har en snopp. Om dina söner inte klarar av att uppvakta kvinnor där de har en chans, ja då är det väl bättre att de tar en thailändsk kvinna eller ryska eller någon annan grupp där det inte är så petigt. Saken med just relationer mellan kulturer om du ursäktar, är just exakt den biten att det inte är direkt lika tydligt vilka som är misslyckade hos det motsatta könet inom den egna kulturen.
Citera
2022-04-21, 05:36
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Okay. Ja det får stå för dig om du inte förstår svensk kultur. Intressant nog delar du det med dem du hatar mest, muslimska män (jag pratar enbart om religionstillhörighet, inte religiös styrka).

Svenska män är bra. Däremot är ni väldigt jobbiga. Som prinsessor på ärten. Vill ni ha någon får ni kämpa för det. Ingen vill ha en man för att han har en snopp. Om dina söner inte klarar av att uppvakta kvinnor där de har en chans, ja då är det väl bättre att de tar en thailändsk kvinna eller ryska eller någon annan grupp där det inte är så petigt. Saken med just relationer mellan kulturer om du ursäktar, är just exakt den biten att det inte är direkt lika tydligt vilka som är misslyckade hos det motsatta könet inom den egna kulturen.

Du menar alltså att kvinnor i jämlikhetens namn, inte ska behöva anstränga sig lika mycket som unga män för att träffa en partner? Den "jämställdheten" undanber jag mig i så fall ifrån.... Svenska unga kvinnor uppfattas nog mer som prinsessor på ärten. Arbetarkillar duger ju inte.
Citera
2022-04-21, 05:40
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Du menar alltså att kvinnor i jämlikhetens namn, inte ska behöva anstränga sig lika mycket som unga män för att träffa en partner? Den "jämställdheten" undanber jag mig i så fall ifrån.... Svenska unga kvinnor uppfattas nog mer som prinsessor på ärten. Arbetarkillar duger ju inte.
Jag skulle aldrig jaga en man. Däremot har jag ansträngt mig till 1000 förr och ger åtminstone lite nuförtiden tiden medan jag känner av ifall killen är värd att investera i. Enstaka kille har jag ränt efter men jag måste verkligen bli totalt galen i någon om jag ska gå på som en misil. Det är killens jobb att visa mig att jag är någon han vill ha. Och då menar jag inte psykfall som inte tar ett nej utan den man dejtar.

Kanske för deras beteenden. Jag har förövrigt fått akademiker också. Ibland män med bättre ekonomi och så vidare. Kan trösta dig med att för oss vem som helst inte duger, gör en arbetare det likaväl som en akademiker nobbas istället.
Citera
2022-04-21, 05:45
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag skulle aldrig jaga en man. Däremot har jag ansträngt mig till 1000 förr och ger åtminstone lite nuförtiden tiden medan jag känner av ifall killen är värd att investera i. Enstaka kille har jag ränt efter men jag måste verkligen bli totalt galen i någon om jag ska gå på som en misil. Det är killens jobb att visa mig att jag är någon han vill ha. Och då menar jag inte psykfall som inte tar ett nej utan den man dejtar.

Kanske för deras beteenden. Jag har förövrigt fått akademiker också. Ibland män med bättre ekonomi och så vidare. Kan trösta dig med att för oss vem som helst inte duger, gör en arbetare det likaväl som en akademiker nobbas istället.

Tja, alla kan ha sina krav. Livet tickar på ändå. I slutändan så är vi alla döda. Tick, tack... Unga personer ska väl ändå kunna dejta utan att elakartad feminism lägger hinder i vägen? Så upplever jag att det är med unga arbetargrabbar.
Citera
2022-04-21, 06:18
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Tja, alla kan ha sina krav. Livet tickar på ändå. I slutändan så är vi alla döda. Tick, tack... Unga personer ska väl ändå kunna dejta utan att elakartad feminism lägger hinder i vägen? Så upplever jag att det är med unga arbetargrabbar.
Det är inte feminismens fel att män är FuckUps. Ingen kvinna är skyldig att träffa det motsatta könet.

Jag brukar tänka på alla män som begått självmord. Den gemensamma nämnaren (bortsett från en) är oförmåga till ett långvarigt och stabilt förhållande. Män som bara "lekt" vad jag vet (otrohet gör inte killen stabil relationsmässigt) men jag föreställer mig att de nog gärna i slutet av deras liv velat haft någon som älskat dem istället. Den tanken gör att det bara känns så jäkla tragiskt.

Det enda som är elakartat är toxisk maskulinitet.
Citera
2022-04-21, 08:49
Medlem
Pusts avatar
Kanske för att de anses vara inskränkta och antas rösta på SD.
Citera
2022-05-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Kanske för att de anses vara inskränkta och antas rösta på SD.

Nja tror inte det.
Tror snarare såhär, riktigt unga tjejer, säg de under 25, de väljer sällan kille efter yrke och status. För dessa tjejer är utseendet viktigast.
Men när de blir lite äldre så börjar andra faktorer väga in. Typ status, ekonomi mm.
Därför gäller det för arbetarmännen att stadga sig tidigt. Efter 30 börjar deras period att gå mot sitt slut.
För statusmännen är det inte lika bråttom. Höginkomsttagaren Tomas, 45, har nog inga problem att hitta en singelkvinna runt de 35 att bilda familj med.
Kan va svårare för industriarbetar-Lasse, 45, som bor i en lägenhet i nåt inte alltför kul område.

Vad gäller politik så är de eviga singelmännen i min och frugans släkt inbitna sossar. Alla SD-are jag känner är i relationer, med undantag för en nybliven änkling.

Att det skulle vara endast svenska tjejer som dissar arbetarkillar, det tror jag inte på.
Det är nog samma i hela världen. Status är viktigt för väldigt många damer.
Citera
2022-05-01, 14:10
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Nja tror inte det.
Tror snarare såhär, riktigt unga tjejer, säg de under 25, de väljer sällan kille efter yrke och status. För dessa tjejer är utseendet viktigast.
Men när de blir lite äldre så börjar andra faktorer väga in. Typ status, ekonomi mm.
Därför gäller det för arbetarmännen att stadga sig tidigt. Efter 30 börjar deras period att gå mot sitt slut.
För statusmännen är det inte lika bråttom. Höginkomsttagaren Tomas, 45, har nog inga problem att hitta en singelkvinna runt de 35 att bilda familj med.
Kan va svårare för industriarbetar-Lasse, 45, som bor i en lägenhet i nåt inte alltför kul område.

Vad gäller politik så är de eviga singelmännen i min och frugans släkt inbitna sossar. Alla SD-are jag känner är i relationer, med undantag för en nybliven änkling.

Att det skulle vara endast svenska tjejer som dissar arbetarkillar, det tror jag inte på.
Det är nog samma i hela världen. Status är viktigt för väldigt många damer.

Är man sosse så är man antagligen oattraktiv. Snygga män hittar man bland moderater och Sverigedemokrater.
Citera
2022-05-01, 14:14
Medlem
Citat:
Höga skatter och en en alldeles för stor offentlig sektor är boven i dramat. Kvinnorna har bara bytt ut mannen mot staten som försörjare. Det bästa som kan hända är en ekonomisk kollaps. Den är på väg.

Kvinnor jobbar och tjänar egna pengar. Det är inte staten som betalar ut deras pengar.
Citera
2022-05-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Är man sosse så är man antagligen oattraktiv. Snygga män hittar man bland moderater och Sverigedemokrater.

Kanske så det är! I alla fall är ofta borgerliga personer mer ”framåt”. Sossar och vänsterpartister framstår ofta som mer ”loosers”, som tycker synd om sig själva. Ett beteende som nog inte attraherar så många kvinnor.
Citera
2022-05-01, 14:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Status och pengar, dock kan arbetare tjäna bra, men det tror inte tjejerna.
Citera
2022-05-01, 14:18
Medlem
Citat:
Som topic säger. Varför har svenska arbetargrabbar så svårt att dejta och bilda familj? Duger inte hårt arbetande svenska män till landets kvinnor? Vad är problemet? Har vi en kader av skatteförsörjda kvinnor inom offentlig sektor som helt enkelt har det bättre än vad de borde ha, med tanke på prestation och utfall? Vad blir den långsiktiga konsekvensen av en klass av män som aldrig får sexuella relationer, eller har en chans att någonsin bilda familj?

Tyck till!
Alltså du kanske bör prova gå ut på krogen och prata med lite tjejer? Har knegat som byggnadsplåtslagare i flera år och har aldrig haft problem med kvinnor. Har mer eller mindre vart tvungen att säga nej för att jag redan har flickvän, allt handlar om hur pass attraktiv du är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in