Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-04-18, 21:51
Medlem
Oavsett om de handlar om sexköp i dagsläget av kvinnor från Ukraina, som alla verkligen borde fatta gör detta pga krigsdesperation eller om det handlar om regelrätta massvåldtäkter i krig.

Hur tänker dessa, nu ofta män, som utnyttjar detta?
jag blir så förbannad.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/3...r-fran-ukraina
Citera
2022-04-18, 21:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Oavsett om de handlar om sexköp i dagsläget av kvinnor från Ukraina, som alla verkligen borde fatta gör detta pga krigsdesperation eller om det handlar om regelrätta massvåldtäkter i krig.

jag blir så förbannad.

Jag tror män som köper sex skiter högaktningsfullt i kvinnornas bakgrund.
Citera
2022-04-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tror män som köper sex skiter högaktningsfullt i kvinnornas bakgrund.
Det är ju uppenbart att de gör, men HUR berättigar man sig själv detta beteende för sex?

Hade det handlat om liv och död, svält, sina barns väl eller dylikt...men för att få en utlösning?

jag fattar verkligen inte.
Citera
2022-04-18, 21:58
Medlem
Citat:

jag blir så förbannad.

"Everything in the world is about sex. Except sex. Sex is about power." -Oscar Wilde

För många spelar det ingen roll, och för vissa så är det en del av grejen. Det är känslan av makt när du kan köpa någon eller att ta någon, mot deras vilja, som är den primära delen. Många kommer nog inte till punkten där de ens ifrågasätter dessa drifter, i alla fall inte efter första gången, då det är en så primitiv drivkraft.
Citera
2022-04-18, 21:58
Medlem
Ett av världens äldsta yrke är väl prostitution? It's a normal day liksom.
Citera
2022-04-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
"Everything in the world is about sex. Except sex. Sex is about power." -Oscar Wilde

För många spelar det ingen roll, och för vissa så är det en del av grejen. Det är känslan av makt när du kan köpa någon eller att ta någon, mot deras vilja, som är den primära delen. Många kommer nog inte till punkten där de ens ifrågasätter dessa drifter, i alla fall inte efter första gången, då det är en så primitiv drivkraft.
Förvisso, men detta är ju inte sex.....

Sex är en ömsesidig akt mellan 2 parter som båda ger och tar njutning och intimitet, själva intimiteten ligger i just villigheten hos båda.
Detta är handel och utnyttjande av en annans kropp som inte är intresserad, det är mer att likna våldtäkt än ....sex.

Så? med andra ord det är makten dessa män vill åt, ditt senare stycke.

men varför? vad är det med just män och detta evinnerliga behov av at tha makt över andra?
Citera
2022-04-18, 22:12
Medlem
Alltså, jag fattar inte !

Tror du att torskarna har ett frågeformulär med sig där de ställer etiska frågor innan de köper sex ?

Är du från Ukraina Ja/nej
Är du trafficing-offer Ja/nej
Är du i Sverige illegalt Ja/nej
etc
etc

En del trådar är mer korkade än lovligt !
Citera
2022-04-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Alltså, jag fattar inte !

Tror du att torskarna har ett frågeformulär med sig där de ställer etiska frågor innan de köper sex ?

Är du från Ukraina Ja/nej
Är du trafficing-offer Ja/nej
Är du i Sverige illegalt Ja/nej
etc
etc

En del trådar är mer korkade än lovligt !

Nej, det är ju lite det som är problemet. Att folk, som andra redan påpekat, skiter fullständigt i vilka det är.

Lycklig hora, tiggare eller flykting? Fan bryr sig?
Citera
2022-04-18, 22:22
Medlem
jtds avatar
Dom flesta ukrainskor som åkt hit i syfte att sära på benen för ekonomisk vinning var här innan det bröt ut ett fullskaligt krig. Säkert fler som kommit, men marknaden är etablerad sedan decennium tillbaks.
Citera
2022-04-18, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas

Wilde var homosexuell så hans sarkastiska oneliners är inte nödvändigtvis tillämpbara på heterosexuella män.
Citera
2022-04-18, 22:41
Medlem
Citat:
Förvisso, men detta är ju inte sex.....

Sex är en ömsesidig akt mellan 2 parter som båda ger och tar njutning och intimitet, själva intimiteten ligger i just villigheten hos båda.
Detta är handel och utnyttjande av en annans kropp som inte är intresserad, det är mer att likna våldtäkt än ....sex.

Så? med andra ord det är makten dessa män vill åt, ditt senare stycke.

men varför? vad är det med just män och detta evinnerliga behov av at tha makt över andra?

Varför är det just kvinnor och detta evinnerliga behov av att sälja sig? Alltid männens fel! Jag försvarar inte sexköp men två vuxna människor kan bestämma över sig själva.
Citera
2022-04-18, 22:41
Medlem
Citat:

jag blir så förbannad.

Kvinnorna har inget eget ansvar i det hela?
Man väljer att sära på benen istället för att leva på bidrag eller skaffa ett normalt jobb.
Enkla pengar.
Om inte kvinnorna bryr sig, varför skall männen som köper sex av dem bry sig?
Varför bryr du dig? Alla får väl göra som de vill?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in