Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-24, 19:44
  #1
Medlem
https://www.facebook.com/events/7995.../?ref=newsfeed

Vad tror ni, är det dags för nya sittningar i sthlms trafiken från och med måndag 25 april? Det verkar vara länkat till gruppen Extinction Rebellion och dom verkar vara samma typ av människor som gruppen Återställ Våtmarker, detta kommer ju eskalera och dom får ju inte så stora straff så inget avskräcker dom, kan vi hjälpa till att sätta käppar i deras hjul eller ska vi vänja oss vid dessa sittningar på vägarna?

Gruppen som startade detta "Återställ Våtmarker" pushar ju för detta som står i länken, många av dom som hindrar andra från att köra bil kör ju bil själva när det passar dom, kommer hycklarna i gruppen vara med på en ev demo mot fossila fordon trots att dom själva har fossila fordon, är det inte hyckleri av hög grad?

Nån startade en annan tråd om att ge tillbaka lite för oredan som dessa aktivister gör, kanske känner folk för att ev kartlägga dessa i denna ev aktion/aktioner ifall det nu är fler aktioner inplanerade.

Jobbar dom i flera grupper inrikes, ställer dom upp i en demonstration mot fossilt användande samtidigt som dom själva äger och kör fossila fordon, om dom demonstrerar och åker fast, får nåt tag på Fup gällande dessa individer?

Känns det värt och lägga energi på detta eller ska bilister hoppas på att nån får frispel och går loss på aktivisterna eller att polisen tar i med hårdhandskarna?
Citera
2022-04-24, 20:04
  #2
Medlem
Queenofqueenss avatar
Det stämmer miljömupparna ska sitta över Sveriges vägars potthål och skita i dom, samtidigt som dom ylar om hur farligt klimatet är. Kasta dassböcker på dom och toapapper!
Citera
2022-04-24, 20:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Det stämmer miljömupparna ska sitta över Sveriges vägars potthål och skita i dom, samtidigt som dom ylar om hur farligt klimatet är. Kasta dassböcker på dom och toapapper!

Bra ide.

dasspapper med hund eller kattbajs eller nåt äckligt funkar ännu bättre om man vet exakt när dom sitter.

.
Citera
2022-04-24, 20:29
  #4
Medlem
Porrstjarnas avatar
Bara att ladda med en hink + lämpligt innehåll och plasthandskar då?
Citera
2022-04-24, 20:39
  #5
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Så de har bland annat tänkt störa arbetande medborgare från att kunna ta sig till sina jobb? Då borde man kunna störa dem tillbaka genom att översvämma deras anmälningsformulär:

Länken finns även att finna på facebooksidan som länkades av ts, ifall någon inte skulle lita på min länk.
Citera
2022-04-24, 20:48
  #6
Avstängd
grungewhores avatar
häng ut idioterna, ta reda på allt om hur de lever sina liv, och sen sätter vi oss utanför deras (eventuella) arbetsplats och protesterar mot olaga idioti.
Citera
2022-04-25, 07:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
https://www.facebook.com/events/7995.../?ref=newsfeed

Vad tror ni, är det dags för nya sittningar i sthlms trafiken från och med måndag 25 april? Det verkar vara länkat till gruppen Extinction Rebellion och dom verkar vara samma typ av människor som gruppen Återställ Våtmarker, detta kommer ju eskalera och dom får ju inte så stora straff så inget avskräcker dom, kan vi hjälpa till att sätta käppar i deras hjul eller ska vi vänja oss vid dessa sittningar på vägarna?

Gruppen som startade detta "Återställ Våtmarker" pushar ju för detta som står i länken, många av dom som hindrar andra från att köra bil kör ju bil själva när det passar dom, kommer hycklarna i gruppen vara med på en ev demo mot fossila fordon trots att dom själva har fossila fordon, är det inte hyckleri av hög grad?

Nån startade en annan tråd om att ge tillbaka lite för oredan som dessa aktivister gör, kanske känner folk för att ev kartlägga dessa i denna ev aktion/aktioner ifall det nu är fler aktioner inplanerade.

Jobbar dom i flera grupper inrikes, ställer dom upp i en demonstration mot fossilt användande samtidigt som dom själva äger och kör fossila fordon, om dom demonstrerar och åker fast, får nåt tag på Fup gällande dessa individer?

Känns det värt och lägga energi på detta eller ska bilister hoppas på att nån får frispel och går loss på aktivisterna eller att polisen tar i med hårdhandskarna?

Man kan ju hoppas att om de gör det att någon ploppar en säkring och kör. Och gärna backar och kör igen. Jag ska då öppna en burk och skåla för den som som utför en dylik handling. Om sedan andra bilister springer ut ut sina bilar tar fast resten och slår ihjäl dem så är min dag en lycklig dag. Att jag hatar dessa skithögar är en underdrift.
Citera
2022-04-25, 07:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
häng ut idioterna, ta reda på allt om hur de lever sina liv, och sen sätter vi oss utanför deras (eventuella) arbetsplats och protesterar mot olaga idioti.

En god ide. De anser sig har rätt att förstöra andras liv pga fria fantasier och då bör de få smaka samma medicin. Fast vad jag har sett bor skiten över hela landet och de verkar fördra en håla mitt i skogen rätt ofta.
Citera
2022-04-25, 12:47
  #9
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, jag har också tidigare sagt att man skall följa upp vad dessa lever på.

Hade jag bott i stockholmo och vetat när och var hade jag inte dratt mig för att hälla en spann kiss och bajs över dom. De är dags att vanligt folk börjar reagera.
Citera
2022-04-25, 13:07
  #10
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Bra ide.

dasspapper med hund eller kattbajs eller nåt äckligt funkar ännu bättre om man vet exakt när dom sitter.

.

Samla kvarterets hundbajspåsar och släng på dom..
Citera
2022-04-26, 18:04
  #11
Medlem
covf33fs avatar
Nu är idioterna igång
Citat:
Aktivister blockerade trafiken – fastlimmade i korsning

Klimataktivister har limmat fast sig vid korsningen Kungsgatan/Sveavägen i centrala Stockholm. Trafiken stoppades tillfälligt, men kunde köra vidare strax innan klockan fem.

Polisen har utdelat en ordningshållande befallning till de personerna i korsningen, därefter ges de en tid på sig själva lämna platsen. Polisen skriver på sin hemsida att det tar längre tid att få bort personer från körbanan, eftersom några av dem limmat fast sig.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ade-i-korsning
Citera
2022-04-26, 19:09
  #12
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Nu är idioterna igång

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ade-i-korsning

Är det tapetlim dom limmar fast sig med? Beckomberga sjukhus skulle aldrig ha lagts ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in