Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-04-27, 12:30
  #37
Medlem
Supergubben12s avatar
På ett sätt är det väl bra, passivt bemötande och sånt där
Citera
2022-04-27, 13:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
En dag i förra veckan när jag tankade bilen smög det fram en tjej bakom mig och sa att jag förstörde planeten. Idioten va så arg att hon skakade av ilska och nervositet. Jag bara stod där utan att säga något tillbaka tills det brast för mig. Jag berättade lugnt och sansat och endast, att jag skulle halshugga henne om hon inte höll käften. Jag tände till av hur skraj hon blev efter att jag sa så. Aldrig känt så tidigare. Är jag ett psykfall?

Nej, jag tycker du verkar problemlösande och fyndig. Ett äkta psykfall hade sprutat ner henne med bensin och tänt på.
Citera
2022-04-27, 14:22
  #39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Folk är förbannade på mig för att jag inte vaccinerat mig, visat förståelse för Ryssland I pågående krig samt uttryckt misstankar om att Joe Biden faktiskt inte vann över Trump. Så, politiska grejer.

Den pågående och kommande inflationen har ju skapats av fåren som blind tror på MSM.

Håller med dig om allt det du säger även om det inte är PK-åsikter.
Citera
2022-04-27, 14:24
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Men hur ska man reagera då?
Vid ett sådant tillfälle?

Vilket hade känts bäst som bemötande?

Jag bryr mig ju, jag känner det bara inte.
Det bästa att bemöta ilska med är att hålla sig själv lugn men bekräfta den andra, typ: Jag förstår att du är arg men...
Citera
2022-04-27, 17:13
  #41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det bästa att bemöta ilska med är att hålla sig själv lugn men bekräfta den andra, typ: Jag förstår att du är arg men...

...men du är en hjärntvättad djävel". Då blir de helt vansinniga.
Citera
2022-04-29, 19:52
  #42
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-Subjekt-.
Jag har ett problem och det är att jag inte reagerar längre när andra blir arga.

Min pappa fick aggressions utbrott på mig hela min barndom och jag blev oftast rädd. Men rädslan har försvunnit nu som vuxem och idag så får jag ingen känsla alls när andra blir arga.

Jag förstår ju att jag är trasig. Jag kommer försöka jobba på detta.

Men problemet är att jag sist inte visste hur den andra kände, så jag visste inte hur jag skulle bemöta det. Personen blev tillslut tårögd i ögonen och jag kände att jag hade gjort något fel. Så jag försökte vara på "personens sida".

Men jag kunde bara inte förstå vad personen kände,

Så, om någon gör dig riiiktigt arg och den andra personen helt känslodött bemöter detta.

Hur känns det då?

Nä, du är inte trasig. Du har helt enkelt växt ifrån den som envisas med att få utbrott på dig.

Precis samma sak har hänt mig. Jag har blivit kallad arrogant skitstövel för att jag inte höjer rösten och blir arg. Det finns nämligen människor som tycker att det är en rättighet att man har i olika relationer, att ställa till en scen och få till ett bråk. Låter du dig inte engageras, så har du vunnit redan från början.
Citera
2022-04-29, 19:56
  #43
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
En dag i förra veckan när jag tankade bilen smög det fram en tjej bakom mig och sa att jag förstörde planeten. Idioten va så arg att hon skakade av ilska och nervositet. Jag bara stod där utan att säga något tillbaka tills det brast för mig. Jag berättade lugnt och sansat och endast, att jag skulle halshugga henne om hon inte höll käften. Jag tände till av hur skraj hon blev efter att jag sa så. Aldrig känt så tidigare. Är jag ett psykfall?

Du är med på att där var ett mordhot, eller?

Och ibland känns det bara så märkligt att jag ALDRIG råkar ut för psyksjuka veganer och miljöaktivister, när det verkar vara ett jätteproblem för flashbackaren över lag.
Citera
2022-04-29, 20:11
  #44
Medlem
Mad monks avatar
Lär väl lugna ner den andra då de inser att de beter sig åt som en idiot.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in