Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-04-29, 16:32
Medlem
Dr.Brauns avatar
Då var det äntligen officiellt, efter långa förseningar så har vi nu ett datum:
20 Maj 2022.

https://www.youtube.com/watch?v=OnFI1dDG6ZI

The Ariel Phenomenon är en dokumentär som skildrar händelsen i Zimbabwe år 1994 då ett utomjordiskt skepp ska ha landat mitt under en rast, mitt på ljusa dagen, framför minst 62 skolelever i en låg och mellanstadieskola.
Vissa av eleverna står idag -i vuxen ålder, fast vid sitt vittnesmål om att dom såg ett skepp landa och varelser klev ur och kom så nära som en meter ifrån en av eleverna, som även fick telepatiska budskap från varelserna.
Intervjuer med personer som tidigare inte vart med och annat smått och gott kommer det att bjudas på.
Är ni förväntansfulla?
Vad tänker ni om denna händelsen själva?
Senast redigerad av Dr.Braun 2022-04-29 kl. 16:44.
Citera
2022-04-29, 16:37
Medlem
Hegamons avatar
Den kan säkert vara sann, till skillnad från andra exempelvis skoggshuggarna i USA som verkar scamma.
Citera
2022-04-29, 16:39
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den kan säkert vara sann, till skillnad från andra exempelvis skoggshuggarna i USA som verkar scamma.
Vad är det som får dig att tro att Travis Walton fallet är scam?
Citera
2022-04-29, 16:47
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Vad är det som får dig att tro att Travis Walton fallet är scam?

Det har framkommit på senare tid att dessa verkade hålla ihop för mycket och att det kanske inte var sant. Jag har läst kritiken mot Travis Walton, utan att för den delen undersöka källorna särskilt mycket.

Det finns åtminstone mycket kritik i just det fallet vi pratar om. Som att de ville tjäna pengar och de gjorde de ju, samt blev kända.
Citera
2022-04-29, 17:00
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det har framkommit på senare tid att dessa verkade hålla ihop för mycket och att det kanske inte var sant. Jag har läst kritiken mot Travis Walton, utan att för den delen undersöka källorna särskilt mycket.

Det finns åtminstone mycket kritik i just det fallet vi pratar om. Som att de ville tjäna pengar och de gjorde de ju, samt blev kända.
Källa på att de ville tjäna pengar? Länka gärna vart du läst dessa olika info. Intressant det du skriver iaf.
Citera
2022-04-29, 17:13
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Är ni förväntansfulla?
Ja det kan väl bli kul.
Men jag vet inte vad som kan vara nytt?
Som inte kommit fram tidigare?
Jag tänker att det kanske är sant när så många samtidigt säger samma sak.
Samtidigt blir jag skeptisk då en del barn säger sig inte ha sett något alls.
Och att barnen intervjuades i grupp varvid deras egen upplevelse ju blev kontaminerad med andras berättelse.
Märkligt tillvägagångssätt. Ville intervjuaren åstadkomma något med denna metod?
Kan det vara epidemisk hysteri eller masshysteri dvs smittsamma dissociativa fenomen som äger rum i stora grupper av människor i tex skolor under ångestförhållanden.
Jämför de barn som vittnade under häxjakten där flera hade sett samma sak vilket gjorde att "häxan" miste livet.
Citera
2022-04-29, 17:17
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Ja det kan väl bli kul.
Men jag vet inte vad som kan vara nytt?
Som inte kommit fram tidigare?
Jag tänker att det kanske är sant när så många samtidigt säger samma sak.
Samtidigt blir jag skeptisk då en del barn säger sig inte ha sett något alls.
Och att barnen intervjuades i grupp varvid deras egen upplevelse ju blev kontaminerad med andras berättelse.
Märkligt tillvägagångssätt. Ville intervjuaren åstadkomma något med denna metod?
Kan det vara epidemisk hysteri eller masshysteri dvs smittsamma dissociativa fenomen som äger rum i stora grupper av människor i tex skolor under ångestförhållanden.
Jämför de barn som vittnade under häxjakten där flera hade sett samma sak vilket gjorde att "häxan" miste livet.
Det du säger är ju såklart inte helt omöjligt. Det är värt att ha i åtanke.

Frågan är då: Vad är MEST sannolikt?
Att det dom såg verkligen hände?
ELLER, var allt bara i deras egna huvuden?
Det är dessa två frågor man bör ställa till sig själv.

Och innan man kan svara på det så ska man själv ta reda på så mycket man kan om händelsen och lyssna på alla intervjuer med barnen då, och barnen "idag".
Gräva och forska lite helt enkelt.
Och då har jag kommit fram till att det mest sannolika i detta fallet är att det verkligen hände.
Senast redigerad av Dr.Braun 2022-04-29 kl. 17:20.
Citera
2022-04-29, 18:15
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Det du säger är ju såklart inte helt omöjligt. Det är värt att ha i åtanke.

Frågan är då: Vad är MEST sannolikt?
Att det dom såg verkligen hände?
ELLER, var allt bara i deras egna huvuden?
Det är dessa två frågor man bör ställa till sig själv.

Och innan man kan svara på det så ska man själv ta reda på så mycket man kan om händelsen och lyssna på alla intervjuer med barnen då, och barnen "idag".
Gräva och forska lite helt enkelt.
Och då har jag kommit fram till att det mest sannolika i detta fallet är att det verkligen hände.
Kanske det.
Det vore i alla fall häftigt om det vore sant.
Citera
2022-04-29, 18:26
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Kanske det.
Det vore i alla fall häftigt om det vore sant.
+1 på de
Citera
2022-04-29, 19:00
Medlem
526s avatar
Aldrig ett enda skarpt foto. Det finns skarpa foton på allt annat från kvarkar till svarta hål, men inga
ufon.
Citera
2022-04-29, 20:24
Medlem
Elementarts avatar
Trodde dokumentären vart inställd, den försvann väl till o med från imdb ett tag. Men jag ser fram emot den, jag såg nyligen en dokumentär om Ariel Phenomenon, så jag hoppas att denna kan tillföra lite nytt.
Citera
2022-04-29, 20:43
Medlem
Citat:
Då var det äntligen officiellt, efter långa förseningar så har vi nu ett datum:
20 Maj 2022.

https://www.youtube.com/watch?v=OnFI1dDG6ZI

The Ariel Phenomenon är en dokumentär som skildrar händelsen i Zimbabwe år 1994 då ett utomjordiskt skepp ska ha landat mitt under en rast, mitt på ljusa dagen, framför minst 62 skolelever i en låg och mellanstadieskola.
Vissa av eleverna står idag -i vuxen ålder, fast vid sitt vittnesmål om att dom såg ett skepp landa och varelser klev ur och kom så nära som en meter ifrån en av eleverna, som även fick telepatiska budskap från varelserna.
Intervjuer med personer som tidigare inte vart med och annat smått och gott kommer det att bjudas på.
Är ni förväntansfulla?

Underbart! Vad frågade de, telepatiskt, de små negerbarnen om! Pytagoras sats?

Har dokumentär-producenten frågat den dåvarande medicinmannen vad han haft i häxbrygden han bjöd barnen på?

Liftarens guide till galaxen blir roligare och roligare för var typ av denna typ av skojerier!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in