Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 10:29
  #1
Medlem
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.
Citera
2022-04-30, 10:33
  #2
Medlem
Pruttars avatar
Varför tror du så få röstar på Miljöpartiet?
Citera
2022-04-30, 10:34
  #3
Avstängd
grungewhores avatar
Varför ska vi ta hänsyn till Er civila olydnad, när den bygger på kulturmarxistisk identitetpolitiskt snömos? På vilket sätt anser Ni er agenda rättfärdigad när varenda parti som är i riksdagen ser miljön som en viktig beståndsdel av sin politik? Varför engagerar Ni er inte parlamentariskt istället för att tro att Karlssons Klister på en bilväg är lika romantiskt som att rädda valar på havet?

Tror Ni att Ni skapar positiva vågor med Ert beteende?
Citera
2022-04-30, 10:35
  #4
Medlem
bomhulls avatar
Är det rätt att blockera vägar för att stoppa trafiken så att en ambulans inte kan komma fram?
Citera
2022-04-30, 10:37
  #5
Medlem
Captinheros avatar
du får väll ge någon bakgrund vad det är och varför vi ska bry oss
Citera
2022-04-30, 10:47
  #6
Medlem
Varför gör ni så fjantiga aktioner? Att ligga på marken och ”vägra” är åldersadekvat för treåringar.
En period näckade (miljö)aktivister för sin sak, det var lika obegripligt men intressantare och ibland estetiskt tilltalande.
För att visa att ni menar allvar borde ni t.ex. låta folk ladda sina mobiler genom ert cykeltrampande. Det skulle inge en viss respekt.
Citera
2022-04-30, 10:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.
Hur mycket betalt får du?
Citera
2022-04-30, 11:03
  #8
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Eftersom någon annan redan formulerat mina tankar så citerar jag en artikel från 2021:

Citat:
Make the green goons of Extinction Rebellion pay for their cockeyed criminal conspiracy
Citat:
Their moral preening only added insult to injury.
Citat:
such stunts don’t force the public to do a damn thing: All they do is annoy people — and potentially cost lives if an ambulance gets snarled.
Citat:
This criminal conspiracy serves no cause except the protesters’ own egos. Arrest them as soon as they hit the streets, keep them locked up if they keep doing it. Whatever you do, don’t coddle them for one moment.
https://nypost.com/2021/10/25/make-e...al-conspiracy/

Min fråga till TS är vad hen (antar att personen är en hen oavsett biologiskt kön) tycker om dessa tankar som bygger på sunt förnuft.
Håller du med om att ni egentligen inte bryr er ett skit om miljön utan drivs av vanföreställningar och era egna egon?
__________________
Senast redigerad av AktuellaAmnen 2022-04-30 kl. 11:04. Anledning: la till länken
Citera
2022-04-30, 11:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Hur mycket betalt får du?

Vi får inget betalt alls. Jag tar ledigt från jobbet och förlorar pengar när vi kör aktioner.
Och för er info, de flesta har jobb.

Vi samlar in pengar för att betala de böter vi får.
Citera
2022-04-30, 11:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Varför ska vi ta hänsyn till Er civila olydnad, när den bygger på kulturmarxistisk identitetpolitiskt snömos? På vilket sätt anser Ni er agenda rättfärdigad när varenda parti som är i riksdagen ser miljön som en viktig beståndsdel av sin politik? Varför engagerar Ni er inte parlamentariskt istället för att tro att Karlssons Klister på en bilväg är lika romantiskt som att rädda valar på havet?

Tror Ni att Ni skapar positiva vågor med Ert beteende?


Politiker gör ju i stort sett ingenting för att tackla klimathotet.
Vi misslyckas med alla miljömål och utsläppen fortsätter att öka.

Civil olydnad har historiskt varit den taktik som fungerat just för att nå stor samhällsförändring.
Vår agenda vilar på forskning. IPCCs rapport är urvattnad och politiskt formulerad för att inte skapa panik. Vilket innebär att de är försiktiga. Men ser man på rapporten från 1990 har den fått fullträff i sin prediktion av medeltemperaturen.

Tror de flesta testat politik eller redan är engagerade. Men det är inte där förändring kommer ske. Politiker har 4 års perspektiv och klarar inte att tackla problem av den här magnituden.
Citera
2022-04-30, 11:14
  #11
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.
Har du sett en hare någon gång? I så fall undrar jag vad du tyckte om den.
Citera
2022-04-30, 11:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Jag är med i Extinction Rebellion, fråga mig vad ni vill.
Är all typ av "Extinction Rebellion" ok? Dvs, kan jag gå med i er organisation och hålla upp en skylt med "massinvandring är folkmord på vita"? Eller är det specifikt att klimatet förändras som är problemet? Borde det i så fall kanske framgå av organisationens namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in