Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-01, 06:01
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Eftersom att ingen verkar ha ställt den klassiska och obligatoriska Flashbackfrågan så får väl jag göra det då.

Tar du den i tvåan?
Citera
2022-05-01, 06:17
Medlem
Jirens avatar
Varför är ni ö.h.t aktiva / demonstrerar i ett land som Sverige? Vad tror ni att ni ska uppnå genom att exempelvis blockera trafiken (jävlas med vanligt folk) ett av världens miljövänligaste länder?

Varför inte skrapa ihop en reskassa och åka på tur genom Indien, Afrika, Kina eller Sydamerika?

Blockera trafiken här istället.
https://youtu.be/wVnMBGXVVUI

Hur känns det att ha medverkat till att göra Europa beroende av gas och mineraler från Ryssland? Det är nämligen vad ert lobbande mot gruvidustrin och kärnkraften leder till. Blodspengar till miljövidriga militärdiktaturer.

Kan du ärligt se dig själv i spegeln och tänka att där står en snubbe som gör skillnad?
Senast redigerad av Jiren 2022-05-01 kl. 06:40.
Citera
2022-05-01, 06:28
Medlem
hur känns det att jobba för soros? den här klimatbluffen är endast till för att stjäla folks pengar, ni är så grundlurade så det stänker om det.
Citera
2022-05-01, 06:34
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur skulle det kännas om du fick reda på att en person dog i ambulansen eftersom ni låg i vägen?

vore det värt det? Kanske en kvinna och hennes barn dör om hon föder i ambulansen och ni ligger i vägen.

Vem har sagt att de blockerar ambulansen?
Citera
2022-05-01, 06:42
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Varför är ni ö.h.t aktiva / demonstrerar i ett land som Sverige? Vad tror ni att ni ska uppnå genom att exempelvis blockera trafiken (jävlas med vanligt folk) ett av världens miljövänligaste länder?

Varför inte skrapa ihop en reskassa och åka på tur genom Indien, Afrika, Kina eller Sydamerika?

Blockera trafiken här istället.
https://youtu.be/wVnMBGXVVUI

Hur känns det att ha medverkat till att göra Europa beroende av gas och mineraler från Ryssland? Det är nämligen vad ert lobbande mot gruvidustrin och kärnkraften leder till. Blodspengar till miljövidriga militärdiktaturer.

Ni silar myggor och sväljer elefanter.

Det här förstår du nog egentligen är en sanning med (ganska stor) modifikation. Vi konsumerar enormt mycket, betraktat ur ett internationellt perspektiv, och vi förlägger nästan all produktion av det vi konsumerar i andra länder.

Jag menar, du tror ju inte att t.ex. iphones bara uppstår från ingenstans när vi importerar dem?
Citera
2022-05-01, 06:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det här förstår du nog egentligen är en sanning med (ganska stor) modifikation. Vi konsumerar enormt mycket, betraktat ur ett internationellt perspektiv, och vi förlägger nästan all produktion av det vi konsumerar i andra länder.

Jag menar, du tror ju inte att t.ex. iphones bara uppstår från ingenstans när vi importerar dem?
Det spelar ingen roll i det stora hela. Till skillnad från länder där avfall dumpas i floderna och rakt ut i havet så har Sverige både världens bästa sopsortering och återvinning. Vi är kända som världens grönaste land, punkt.

https://www.environmentalleader.com/...estment%20firm

Citat:
Sweden is the most sustainable country in the world, a ranking it earned for its use of renewable energy sources and low carbon dioxide emissions, as well as social and governance practices such as labor participation, education and institutional framework, according to a report by sustainability investment firm Robecosam.
Du kan ordbajsa hur mycket du vill om mobiltelefoner / liknande petitesser. Sverige är världsledande på miljöfronten.

Haja läget. Ni miljötalibaner ödslar bort er tid på meningslöst godhetsknarkande i Sverige. Bara likes på Facebook.
Senast redigerad av Jiren 2022-05-01 kl. 06:59.
Citera
2022-05-01, 07:03
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det spelar ingen roll i det stora hela. Till skillnad från länder där avfall dumpas i floderna och rakt ut i havet så har Sverige både världens bästa sopsortering och återvinning. Vi är kända som världens grönaste land, punkt.

https://www.environmentalleader.com/...estment%20firm

Du kan ordbajsa hur mycket du vill om mobiltelefoner / liknande petitesser. Sverige är världsledande på miljöfronten.

Haja läget. Ni miljötalibaner ödslar bort er tid på meningslöst godhetsknarkande i Sverige. Bara likes på Facebook.

Du missade helt vad jag skrev.

Vi tar det igen. (Prova att läsa den här gången)

Jag skrev att Sverige har förlagt en stor del av sina utsläpp utomlands och att vi är bland de värsta i världen när det gäller att konsumera mycket grejer, köpa mobiler, bilar etc.. Då är det inte meningsfullt att bara upprepa att vi är åtminstone bland de bästa i klassen när det gäller hållbarhet och låga utsläpp på hemmaplan, eftersom det liksom inte bemöter det jag skrev alls.
Citera
2022-05-01, 07:10
Medlem
Lars-Tenstas avatar
Citat:
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.
Har du barn eller planerar skaffa barn? https://www.nyteknik.se/miljo/forska...e-barn-6883256

Har du limmat fast dig på någon nedlagd bana? https://facebook.com/story.php?story...23681694315092

Begränsar du din tid på internet för miljöns skull eller kan du spendera flera timmar dagligen?
Citera
2022-05-01, 07:12
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du missade helt vad jag skrev.

Vi tar det igen. (Prova att läsa den här gången)

Jag skrev att Sverige har förlagt en stor del av sina utsläpp utomlands och att vi är bland de värsta i världen när det gäller att konsumera mycket grejer, köpa mobiler, bilar etc.. Då är det inte meningsfullt att bara upprepa att vi är åtminstone bland de bästa i klassen när det gäller hållbarhet och låga utsläpp på hemmaplan, eftersom det liksom inte bemöter det jag skrev alls.
Det är ju ni miljötalibaner som lägger de tyngsta miljöproblemen utomlands. Ni stödjer europas beroende av rysk gas och import av mineraler.

Varför ska H2 Green Steel i Bodens kommun tvingas importera järnmalm från Brasilien när det bara är 13 mil till en planerad malmgruva i Kallak utanför Jokkmokk? En gruva som bl.a Extinction Rebellion är helt emot.

https://www.di.se/nyheter/h2-green-s...ran-brasilien/

Summa summarum, ni stjälper mer än ni hjälper.
Citera
2022-05-01, 07:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ja fast du svävar ju i din egen lilla forskningsfrånvända bubbla. Det där kanske du kunde kommit undan med för 20 år sen. Nu är det inget snack om saken. Jag kommer inte ta debatt med folk som youtubat sig fram till "den verkliga forskningen". Sanningen är att alla skönmålar forskningen och IPCC sitter helt i händerna på politiker som inte vill ställa om. Trots det skiter forskarna på sig av rädsla.
20% av brukbar mark kommer bli obrukbar under detta århundrade som en direkt följd av våra utsläpp. Om du vill fortsätta va klimatförnekare kan jag berätta att 8 miljoner dör årligen av fossila utsläpp. Så välj anledning men omställning måste till. Very simple.
Om man vänder på det hela, hur ser du på överbefolkning? Vi här håller det på en bra nivå, Kina väntas minska i antalet medborgare från och med runt 2030 men för mig är Afrika och till viss del den Indiska halvön det stora problemet även för miljön. Enbart Nigeria har gått från under 40 miljoner 1950 till 215 miljoner 2022 och väntas gå upp till över 600 miljoner innan seklets slut. Klart att det då blir problem även utan klimatförändringar då det redan är brist på vatten och mat i flera delar av världen. Det är inte hållbart så om du vill förhindra klimatflyktingar kan man ju börja med att be Nigerianierna skaffa kondomer. Om de skiter i det och sedan dör så är det tyvärr inte vårt problem, vi utgör långt under en procent av jordens utsläpp och fortsätter minska vårt avtryck konstant.

För mig är bilar med bra utsläpp i Sverige och plastpåseskatt en piss i havet i jämförelse. Sure, alla kan göra något men när hela Ganges och halva stilla havet badar i plast från Indien och Östafrika samtidigt som Kina bygger rekordmånga nya kolkraftverk är jag av åsikten att ni kan åka dit och plocka plast istället eller ställa er ivägen för månadens tjugonde nya kolkraftverk istället för att jävlas med vanligt folk.

Du menade att du och XR är likt ghandi tidigare och MLK, ni är inte en tusendel av någon av dessa stora människor.

Vi är ett av de länder som gjort mest för att ställa om men ni förstör för oss alla. 99% av de som drabbas av er hatar er, du måste förstå det.
Senast redigerad av needAlife 2022-05-01 kl. 07:20.
Citera
2022-05-01, 07:16
Medlem
gorillaglues avatar
Att stoppa trafiken är inte direkt genomtänkt.
Citera
2022-05-01, 07:22
Medlem
Kill-9s avatar
Är du kommunist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in