Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 12:33
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Hur ser könsfördelningen ut?

Vad är snittåldern?

Har några av er partipolitiskt engagemang och i sådana fall i vilka partier?


50/50 män kvinnor

Snittåldern är nog 30 då det är många unga och många pensionärer.


Många har nog det. Jag är fd grön. Tror inte på politik längre. Eller snarare den kommer inte rädda oss.

Självklart är det få högerfolk. Men XR är ju helt obundna egentligen. Högern har väl en lång tradition att ignorera miljöfrågor rent generellt.

Men nu när folk börjar inse att det är en existentiell kris så blir det bredare skulle jag säga.
Citera
2022-04-30, 12:33
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Vi vänder oss starkt mot den koloniala extraktivismen. Det är en helt vansinnig del av det nyliberala kapitalistiska experimentet. Vi är rika på Afrikas och andra fattiga kontinenters bekostnad. Vi behöver ha mer lokal produktion.

Faktum är att XR finns i de flesta fattiga länder med.
Håller inte med dig om den där trötta rasse devisen. Men jag kommer gärna och föreläser om klimatkrisen till SDare för att få dem att vakna upp och försöka motverka 500 miljoner klimatflyktingar.



Klimatflyktingar, ännu ett nytt påhitt av vänstern... Svälten som kommer har inget med klimatet att göra utan det kommer vara bristen på konstgödsel.
Citera
2022-04-30, 12:34
  #51
Medlem
Måste man verkligen vara vegan + ha glasögon utan styrka för att få vara med?
Citera
2022-04-30, 12:36
  #52
Medlem
Här följer våra tre krav. De är verkligen inte så extrema.



VI KRÄVER
1. Att regeringen talar klarspråk om klimatnödläget och den ekologiska krisen, utlyser nödläge för klimatet och jordens arter och tillsammans med andra aktörer kommunicera hur brådskande det är att ställa om. Regeringen måste ändra alla politiska beslut som inte är i linje med detta och arbeta tillsammans med medier för att kommunicera det akuta behovet av omställning för samhället, grupper och individer.

2. Att regeringen agerar nu och fattar rättsligt bindande beslut för att minska koldioxidutsläppen till nettonoll till år 2025 och bromsa förlusten av arter. Den måste samarbeta internationellt så att den globala ekonomin inte överbelastar planetens resurser.

3. Att regeringen inrättar och vägleds av ett medborgarråd för klimaträttvisa och ekologisk hållbarhet, detta för att stärka demokratin och för att möjliggöra de djärva och omedelbara förändringar som är nödvändiga.
Citera
2022-04-30, 12:37
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Måste man verkligen vara vegan + ha glasögon utan styrka för att få vara med?

Haha, jag äter dumpstrat kött med glädje.
Citera
2022-04-30, 12:40
  #54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Varför tror du så få röstar på Miljöpartiet?
Thisss. Varför undviker du de jobbiga frågorna ErisFnord?
Citera
2022-04-30, 12:42
  #55
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Vi förstår precis varför ni gör det ni gör.

Ni är bortakämda och otacksamma som har möjlighet att leva i en demokrati men pissar på den när ni inte går den demokratiska vägen.

Jobba för det politiskt istället för att förpesta folks vardag.

Man hoppas varje gång att nån kör över er när ni fikar på en bilväg eller limmar fast er i landningsbanor.

Ni är lika obildade snorungar som mongo -greta.

Så min fråga blir, varför tar ni er rätten att förpesta riktiga människors vardag med ert saboterande?

Och är du förvånad över att folk skulle vilja misshandla er?
Citera
2022-04-30, 12:42
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det bästa för miljön är naturligtvis att förbjuda långvariga transporter både när det gäller varor och migranter till västvärlden. Om ni hade drivit dessa frågor hade folk respekterat er. Nu vill vill folk bara misshandla er när ni förhindrar statstrafiken. Om jag ska vara ärlig vet jag inte om du trollar eller ej. Så illa är det med vänsterns tankegångar nuförtiden.


Vi måste välja våra strider. Samma sak gäller även inom Sverige och hur städerna suger ut landsbygden.

Som sagt med all fakta på bordet håller majoriteten med oss. Det är jag övertygad om, och så ser responsen ut på gatan.
Citera
2022-04-30, 12:45
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Thisss. Varför undviker du de jobbiga frågorna ErisFnord?

Denna fråga har inget med ämnet att göra. men...

Skulle säga att SD med viss hjälp av Putins trollfabriker lyckats i sin fleråriga kampanj.
Citera
2022-04-30, 12:45
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Ja fast du svävar ju i din egen lilla forskningsfrånvända bubbla. Det där kanske du kunde kommit undan med för 20 år sen. Nu är det inget snack om saken. Jag kommer inte ta debatt med folk som youtubat sig fram till "den verkliga forskningen". Sanningen är att alla skönmålar forskningen och IPCC sitter helt i händerna på politiker som inte vill ställa om. Trots det skiter forskarna på sig av rädsla.
20% av brukbar mark kommer bli obrukbar under detta århundrade som en direkt följd av våra utsläpp. Om du vill fortsätta va klimatförnekare kan jag berätta att 8 miljoner dör årligen av fossila utsläpp. Så välj anledning men omställning måste till. Very simple.
Tyvärr bevisar du ju själv att du lever i en lögnbubbla.
Var istiden också en bluff?
Du kommer givetvis inte svara på det då jag antar att den känns "obekväm"..

Och vad sa klimatalarmisterna för 40 -50 år sedan??
Citera
2022-04-30, 12:48
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Tyvärr bevisar du ju själv att du lever i en lögnbubbla.
Var istiden också en bluff?
Du kommer givetvis inte svara på det då jag antar att den känns "obekväm"..

Och vad sa klimatalarmisterna för 40 -50 år sedan??

Jag måste gå ut och snickra lite nu. Men imorgon skickar jag grafer och fakta kring detta.

Alarmisterna hade rätt. Och det suger. Alla vill ju att du ska ha rätt. Även jag. Men så ser verkligheten inte ut. Håll ut tills imorgon nu måste jag va lite produktiv.
Citera
2022-04-30, 12:49
  #60
Medlem
Hopplöst då planeten ändå kommer dö ut då solen slocknar i framtiden. Så varför snacka om "rädda" planeten då ni som högst förespråkar konstgjord andning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in