Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-06, 06:12
Medlem
Liberationfronts avatar
Finns ingen risk för då nukar någon annan Ryssen.

Men om Sverige skulle bombas så är nog Gotland större måltavla än Stockholm.

Om Helsinki bombas ja du, visste du att S:t Petersburg typ ligger några kilometer därifrån. Sommarpalatset osv skulle under vår livstid bli en radioaktiv zon.

Här måste man skilja på Ryssen som representanter för landet Ryssland och Putin som förvisso förefaller lite maktfullkomlig men han är inte dum i huvet. Vem fan vill härska över en nukleär öken?!
Citera
2022-05-06, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Ryssarnas atomvapen har räckvidder på 10 000 - 15 000 km, så jag fattar ite varför folk hoppas på att de ska "bomba Stockholm". Om bomben släpps i Stockholm så försvinner hela norra Europa (inklusive Kreml). Ni kommer liksom inte sitta trygga i Sveg och vänta på att det är över.

https://nuclearsecrecy.com/nukemap/

Du kan snälla av en tsar bomba och se ungefärlig påverkan.
Allt upp till Uppsala är väll utplånat men långt ifrån hela Europa.
Citera
2022-05-06, 06:20
Medlem
Kärnvapenattack känns lite too much, men något kommer att hända.
Citera
2022-05-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Precis. Några taktiska kärnvapen på rätt ställen och Sverige är historia. Det är vi iofs redan tack vare massinvandring.

Visserligen, anfaller Ryssen hoppar skäggbarnen i gummibåtarna igen. Det går inte att vara här, blir jobbigt att få bidrag. Snabbt i båtarna, då är det bråttom. Råkar Putin träffa en moské då är det bäst han håller i hatten. DÅ ÄR DET KRIG
Citera
2022-05-06, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Blev tvungen att sitta uppe och läsa om det faktiskt finns något avtal som förbjuder Finland att gå med i en organisation typ NATO. Ryssarna har ju lågmält påtalat detta.

Nackhåret reste sig på mig när jag såg att det faktiskt finns ett sådant avtal. Och att detta borde gälla eftersom Ryssland övertog alla internationella avtal som Sovjetunionen hade, t ex START-avtalen.

Enligt Buddapestuppgörelsen från 1994 skulle Ryssland respektera Ukrainas suveränitet och befintliga landsgränser. Vad säger dina nackhår om detta?
Citera
2022-05-06, 06:59
Medlem
Juggernawts avatar
Ryssland har visat att de inte har några som helst skrupler över att anfalla ett grannland vilket är en ypperlig anledning att gå med i Nato.
Att Ryssland sen försöker påverka landets suveränitet genom att hota med det ena och det andra är ännu en stor anledning att gå med i Nato.
Citera
2022-05-06, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är väl lite därför NATO säger att sverige skyddas redan under ansökningstiden.

Så länge ryssland krigar mot ukraina så har vi inte mycket att oroa sig för. Ryssland har ingen gräns mot sverige så alla trupper måste åka båt eller flyg får att ta sig hit. Och Sverige har väldigt bra ubåtar och ett helt okej flygvapen.

Menar du att 4 st ubåtar och 102 flygplan med 80 st piloter ska kunna hindra ryssarna att komma?

Josåatt tittar bort och skrapar lite med foten i jorden som jag en gång i tiden var stolt över att äga!
Citera
2022-05-06, 07:06
Medlem
Emellies avatar
Kärnvapen blir det nog inte. Cyberangrepp och/eller andra mer traditionella vapen/taktiker är nog mer rimligt att tänka sig.

Oavsett vad så skulle jag bli förvånad om vi går med i Nato utan att någonting skulle ske.
Citera
2022-05-06, 07:17
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Om Ryssland i detta läge känner sig trängda så kan inte kärnvapenkrig uteslutas, men det blir ensidigt dvs Sverige och Finland blir måltavlan.

Mycket låg risk för en sådan händelseutveckling, men Putin agerar å andra sidan långt ifrån rationellt.
Citera
2022-05-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Ryssland har visat att de inte har några som helst skrupler över att anfalla ett grannland vilket är en ypperlig anledning att gå med i Nato.
Att Ryssland sen försöker påverka landets suveränitet genom att hota med det ena och det andra är ännu en stor anledning att gå med i Nato.

Mm så du tror verkligen att Nato är villiga att starta tredje världskriget om Ryssland går in Finland eller Sverige?
Möjligt men knappast troligt historien upprepas igen Polen angrips av Tyskland alla tittar på fördömer såklart men gör inte ett skit. Först när nationer känner sig hotade själva går de in i krig, Nja inte USA de säljer gärna vapen och kallar kanadensare, och andra allierade för sina egna! Jag tror ni har en övertro på Nato en allians som historiskt inte gjort ett smack och ändå har över 300 krig pågått sen 2 WW. UF eller FN har gjort mer insatser på ett år än NATO gjort eller har de någonsin gjort något över huvud taget? Ja förutom kostar pengar?
Citera
2022-05-06, 07:19
Medlem
FoxHounds avatar
Är ganska säker på att fria tider får någon form av bidrag från Ryssland. Nationella är dom iaf inte
Citera
2022-05-06, 07:29
Medlem
Sladdarens avatar
Som Norges generalsekreterare sa nyss :

"självständiga länder tar självständiga beslut ifråga om demokrati och anpassar sig inte över andras styren"

Bland de vackraste jag har hört
Senast redigerad av Sladdaren 2022-05-06 kl. 07:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in