Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-25, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Kan nog inte prata med döda. Men min far har ibland besökt mig i drömmar, likaså en som tog livet av sig besökte mig. Men då på riktigt. I form av en svart siluett. Plötsligt så såg jag också ett ansikte, i den, och det var relativt skrämmande. Samma dag som hon tog livet av sig ringde telefonen och någon bara andades i telefonen. Hörde att det var en kvinna. Ringde igen fyra gånger ytterligare. Hörde låten med David Bowie i bakgrunden " rockn roll suicide: .

Nej, det är inte "besök", det är bara en dröm om någon du saknar. Helt naturligt, inget spirutuellt, inget besök, inga spöken, bara din hjärna som spökar.
Citera
2024-06-25, 05:56
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Nej, det är inte "besök", det är bara en dröm om någon du saknar. Helt naturligt, inget spirutuellt, inget besök, inga spöken, bara din hjärna som spökar.

Sure
Det var två saker som hände. Min far besökte mig i drömmen.
Det andra var ett besök, jag var klarvaken! Jag såg gestalten.

Men
Dina åsikter och ord är bara Dina egna fantasier och hjärna som spelar er ett spratt.
Och ni är bara extremt okunnig inom det här ämnet dessutom.
Du vet inte ett jävla skit!
Så håll käft!
Senast redigerad av blibbottczkhentzhk 2024-06-25 kl. 06:09.
Citera
2024-06-25, 06:40
Medlem
Citat:
Det är en av de största scams som finns. Medier tar enkla saker som "din döda släkting säger att du har problem med ekonomin eller oroar dig" när många har problem med ekonomin eller oroar sig för något och vipps har dem en ingång, sedan chansar dem med öppna frågor eller svar som de går vidare med. Det är hur lätt som helst att låtsas vara medium egentligen, men desto mer skillad du är desto mer betalt kan du ta. Kolla denna: https://www.southparkstudios.nu/epis...season-6-ep-15 Klockrent avsnitt som förklarar bra hur stor scam det är

Sedan när de har fel, så är det alltid någon undanflykt, jag hörde inte vad spöket sa eller liknande.

Och skulle jag prata med vilket medium som helst på planeten skulle de ALDRIG kunna övertyga mig, för det ända sättet jag skulle bli övertygad vore om de sa något som de omöjligt kunde veta, typ vad min döde farfar älskade mer än något, något han avslöjade för enbart mig och farsan innan han dog, skulle någon exempelvis säga det, då skulle jag tro men det skulle aldrig hända, INGEN medium på planeten skulle kunna berätta något liknande för att det är en scam.

Och när jag säger "varför kan du inte säga något", så samma bortförklaring "det funkar bara om du har ett öppet sinne". Det är komiskt hur öppna de är med sin scam.

Som TUR förstår majoriteten av planeten att det är en scam, men finns idioter som de lurar så klart. Tycker egenltigne inte synd om idioter, men det är ändå vidrigt att folk kommer undan med scams.

Spöken, gastar, andar, det övernaturliga EXISTERAR INTE. Du kan inte prata med de döda, för de är döda, livlösa, borta för evigt, de är JORD eller ASKA. Du kan inte prata med jord eller aska. Du kan inte prata med deras spöken för de finns inte, det är fantasier och önsketänkande. Smarta människor som tror på vetenskap fattar det.

Du vet inte ett smack om det paranormala. Du bara gissar, men har inte ett enda jävla bevis för vad ni TROR på ö h t! Vad är er källa angående detta! ? Ingen och Ingenstans ö h t.
Bara för att du inte har upplevt något liknade Så tycker ni att det inte finns. Ungefär som att resonera: det jag inte känner till finns inte. Ha ha du hör ju själv Vad enormt vetenskapligt! Du är bara avundsjuk för att ni själv inte har förmågan att känna eller se förnimma nånting. En typisk tråkig fyrkantigt tänkande person. Om du nu inte tro på ngt sånt här eller heller inte är intresserad av ämnet, varför är ni inne här å kommentarer ö h t. Bara för att försöka förlöjliga och förminska andras åsikter och upplevelser. Jävligt pissit jävla beteende. Bättre att ni drar igen käften istället. Ögnat igenom lite trådar..
Du hånar andra personer som har problem Riktiga problem. Och pratar om vetenskapliga bevis, samtidigt som du är en löjlig hypokondriker och superängslig. Typiskt för små människor som har noll självförtroende att sparka på någon som är i nöd på riktigt. Du växer när ni hånar andra. Det enda ni växer av.
Senast redigerad av blibbottczkhentzhk 2024-06-25 kl. 07:04.
Citera
2024-06-25, 07:22
Medlem
nofjuns avatar
Citat:

Va snackar du om? Du vet inte ett jävla piss!
Din lilla fjant
Citera
2024-06-25, 07:51
Medlem
semizones avatar
Citat:

De är du som drömmer din ärthjärna
Citera
2024-06-25, 13:54
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Du vet inte ett smack om det paranormala. Du bara gissar, men har inte ett enda jävla bevis för vad ni TROR på ö h t! Vad är er källa angående detta! ? Ingen och Ingenstans ö h t.
Bara för att du inte har upplevt något liknade Så tycker ni att det inte finns. Ungefär som att resonera: det jag inte känner till finns inte. Ha ha du hör ju själv Vad enormt vetenskapligt! Du är bara avundsjuk för att ni själv inte har förmågan att känna eller se förnimma nånting. En typisk tråkig fyrkantigt tänkande person. Om du nu inte tro på ngt sånt här eller heller inte är intresserad av ämnet, varför är ni inne här å kommentarer ö h t. Bara för att försöka förlöjliga och förminska andras åsikter och upplevelser. Jävligt pissit jävla beteende. Bättre att ni drar igen käften istället. Ögnat igenom lite trådar..
Du hånar andra personer som har problem Riktiga problem. Och pratar om vetenskapliga bevis, samtidigt som du är en löjlig hypokondriker och superängslig. Typiskt för små människor som har noll självförtroende att sparka på någon som är i nöd på riktigt. Du växer när ni hånar andra. Det enda ni växer av.

Mata inte trollen, snubben är ateist ingen bryr sig ett spår om någon som inte vet någonting alls..

Vi sysslar med sånt här, dom kommer aldrig någonsin få syssla med sådant här.
(Tyck synd om ateisten/sekularismen för den har ingen aktiv Gud med sig i livet.)

Senast redigerad av TwoThousand 2024-06-25 kl. 13:56.
Citera
2024-06-25, 15:17
Medlem
Citat:

Finns inget inom vetenskap som tyder på att det skulle finnas något spirituellt eller övernaturligt, ingen forksning eller så stärker det.

Att tro på spöken kan verka lite fånigt och löjligt bara, men det är också till en viss mån farligt. Dessa personer kan lätt tappa verklighetsuppfattningen och kan då skada sig själva eller andra. Kolla på religion som ett exempel, galningar som tror att de kommer till himlen om de spränger sig själva eller om de förtrycker kvinnor genom att förbjud abort, där ser vi tydliga exempel där de som tror på något övernaturligt blir farliga.

Men även detta är farligt, om vi inte börjar dumförklara de som tror på det övernaturliga kommer det förbli lagligt att jobba som medium exempelvis, vilket är ett annat ord för lurendrejare. Medium är vidriga människor som borde brännas levande eller gasas, för de lurar de mest svaga och rädda individerna i världen, det är fruktansvärt hemskt. OM folk dock tror på spöken och annat larv så händer det inget, medium får fortsätta jobba när de borde sitta i fängelse.

Jag är hypokondriker, det vet jag, det är något jag får leva med, vad har det med något att göra.
Citera
2024-06-25, 15:25
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:

Att tro på spöken kan verka lite fånigt och löjligt bara, men det är också till en viss mån farligt. Dessa personer kan lätt tappa verklighetsuppfattningen och kan då skada sig själva eller andra. Kolla på religion som ett exempel, galningar som tror att de kommer till himlen om de spränger sig själva eller om de förtrycker kvinnor genom att förbjud abort, där ser vi tydliga exempel där de som tror på något övernaturligt blir farliga.

Tack så mycket för den.
Tron på det paranormala kan tära ned ditt logiska tänkande och skapa farliga situationer. Ofta är det, bara?, den enskildas psyke som påverkas men det behövef inte stanna där.
Finns många fall där det slutat mycket illa faktiskt. Utåtagerande, skadande och tillochmed dödande. Det där danska tv-mediumet som gick full psycho på sina barn bland annat.
Skitläskigt att göra sig själv sjuk.
Citera
2024-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
I tanke på hur EXTREMT toxic du blivit vad någon skriver anonymt på INTERNET så verkar du har ganska mycket mentala problem. Tro mig, jag ogillar dig inte alls, jag tycker mer synd om dig, att något du läser på internet kan göra dig så upprörd är ledsamt. Poängen är, du verkar inte helt stabilt i sinnet, att du hallucinerar eller får för dig saker eller helt enkelt lider av en psykos låter inte helt orimligt.

Det verkar som att din far är död? Jag är ledsen för hans bortgång, var säkert en trevlig man. Men har är DÖD nu, han ligger och ruttnar i marken eller så är han bränd och består av aska. Han är borta för alltid, en del av naturens kretslopp. Han är inte i himlen eller i helvetet, han är ingen spöker eller liknande heller, allt det där existerar inte. Hans tid på jorden är förbi, det är det mest naturliga som finns. Jag FATTAR att det är skrämmande och hemskt att tänka att allt bara tar slut en dag, men så är det.

Du måste lära dig att bearbeta din sorg, vilket är svårt, jag vet. Försök minnas din far på ett positivt sätt och uppskatta tiden ni hade tillsammans. Men att tro att han finns kvar någonstans, i någon slags form, vare sig det är en själ eller spöke eller ande eller vad det nu kan vara är önsketänkande, baserat på vad du innerst inne önskar. Du önskar det så mycket att du tror på det, men det gör det inte sant.

Vi blir alla maskmat en dag, du, jag, varenda människa. Över 90 miljarder människor har redan dött av de cirka 100 miljarder som existerat på vår jord, det är naturligt att dö men jävligt läskigt, så läskigt att man tror att det händer något efter döden, vilket det inte gör, tyvärr ska tilläggas. Jag önskar verkligen att det fanns spöken och andar men det är fantasier.

Ärligt talat min vän, sök hjälp för din sorg, sök hjälp för dina psykoser. Om du på allvar tror att du såg en "gestalt" så har du tyvärr väldigt stora problem, som du borde, för ditt eget bästa, ta i tu med!

Ok det här med psykotiskt, det är ju du som är detta. Som tror att ni har inbillade sjukdomar. Alltså tror att du är eller har nått som ej har med verkligheten o göra. Per definition är det synonymt med psykotiskt.
Dessutom är du ett ynkligt litet troll som går in i olika trådar och svamlar nonsens för att ni själv på ngt sätt ska må bättre genom att trycka ner andra osv.

Jag vill bara säga en sak angående hon som tog livet av sig och visade sig i form av en gestalt. Hon hade i sitt avskedsbrev sagt att hon kommer besöka folk senare. Hon ringde till mig just då hon tog livet av sig. Även till flera andra. Och jag träffade hennes man några veckor senare och sa att hon besökte mig i form av en gestalt där jag efter ca två min kunde urskilja hennes ansikte också. Han är terapeut och skakade på huvudet och sa: jäklar då är ni den elfte som hon besökt./ Så då menar du att elva stycken helt skilda personer skulle ha drabbats av akut psykos exakt samtidigt? Näe det håller inte. Dessutom hon arbetade inom sjukvården och hennes vänner hon hade besökt var två stycken läkare, en var psykolog, en var terapeut och en var jurist. Bland annat, Högutbildade allihopa! Och mkt trovärdiga. Men enligt ert resonemang hade alltså alla drabbats av en psykos samtidigt, sen tillfrisknat allihopa dan efter??
Äh så lägg ner och sluta trolla på sidor där ni uppenbarligen inte vet ett skit.
Citera
2024-06-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ok det här med psykotiskt, det är ju du som är detta. Som tror att ni har inbillade sjukdomar. Alltså tror att du är eller har nått som ej har med verkligheten o göra. Per definition är det synonymt med psykotiskt.
Dessutom är du ett ynkligt litet troll som går in i olika trådar och svamlar nonsens för att ni själv på ngt sätt ska må bättre genom att trycka ner andra osv.

Jag vill bara säga en sak angående hon som tog livet av sig och visade sig i form av en gestalt. Hon hade i sitt avskedsbrev sagt att hon kommer besöka folk senare. Hon ringde till mig just då hon tog livet av sig. Även till flera andra. Och jag träffade hennes man några veckor senare och sa att hon besökte mig i form av en gestalt där jag efter ca två min kunde urskilja hennes ansikte också. Han är terapeut och skakade på huvudet och sa: jäklar då är ni den elfte som hon besökt./ Så då menar du att elva stycken helt skilda personer skulle ha drabbats av akut psykos exakt samtidigt? Näe det håller inte. Dessutom hon arbetade inom sjukvården och hennes vänner hon hade besökt var två stycken läkare, en var psykolog, en var terapeut och en var jurist. Bland annat, Högutbildade allihopa! Och mkt trovärdiga. Men enligt ert resonemang hade alltså alla drabbats av en psykos samtidigt, sen tillfrisknat allihopa dan efter??
Äh så lägg ner och sluta trolla på sidor där ni uppenbarligen inte vet ett skit.

Som hypokondriker är man inte psykotisk, jag inbillar mig inget, jag är bara extra försiktig och får lite oro även om jag är väl medveten att jag har bra odds.

Angående kvinnan finns det ALLTID en naturlig förklaring. Antingen så skojade terapeuten eller så försökte han få dig att må bättre och inte framstå som galen, och hittade då på att 10 andra upplevt det, för att han kanske ansåg att det var ett sätt att hjälpa dig. Du sa att hon ringde dig? Efter att hon var död? Uppenbarligen ringde hon innan hon dog, och hon kanske ringde 10 andra också. Eller, vilket är ett longshot men ändå större chans än spöka, att hon spelade in meddelanden som någon bekant till henne ringde upp er mer, kanske var hon bitter på er och ville jävlas lite, eller så trodde hon ni skulle må bättre då. Vad än svaret må vara på alla mysterier som finns så är det aldrig något övernaturligt. Det övernaturliga existerar inte helt enkelt.

Jag trollar inte, jag är bara ärlig, vilket vissa har svårt med. Spöken existerar inte, men dödsångest och rädsla gör det. Jag fattar att vissa rent av behandlar sin ångest och rädsla med att välja att tro på saker och det valet blir till och omedvetet, tror det är en skyddsmekanism. Som jag skrev till dig förut så gissar jag att din far är död. Du har då två alternativ, antingen hade han en själ och lever vidare, här eller i himlen, och du kanske träffar honom igen. Det är en glädjande tanke som man så klart kan få hopp och glädje av. ELLER så är han bara död, borta för alltid, förmultnad i marken, ingen själ, inget liv efter döden, ni ses aldrig igen, det är bara över. Det är en riktigt deppig tanke man blir dyster av. Jag tror din hjärna valt att tro det första för att det är mindre smärtsamt, vilket många gör. Men det gör det inte sant för det.
Citera
2024-06-25, 21:29
Medlem
Citat:
Som hypokondriker är man inte psykotisk, jag inbillar mig inget, jag är bara extra försiktig och får lite oro även om jag är väl medveten att jag har bra odds.

Angående kvinnan finns det ALLTID en naturlig förklaring. Antingen så skojade terapeuten eller så försökte han få dig att må bättre och inte framstå som galen, och hittade då på att 10 andra upplevt det, för att han kanske ansåg att det var ett sätt att hjälpa dig. Du sa att hon ringde dig? Efter att hon var död? Uppenbarligen ringde hon innan hon dog, och hon kanske ringde 10 andra också. Eller, vilket är ett longshot men ändå större chans än spöka, att hon spelade in meddelanden som någon bekant till henne ringde upp er mer, kanske var hon bitter på er och ville jävlas lite, eller så trodde hon ni skulle må bättre då. Vad än svaret må vara på alla mysterier som finns så är det aldrig något övernaturligt. Det övernaturliga existerar inte helt enkelt.

Jag trollar inte, jag är bara ärlig, vilket vissa har svårt med. Spöken existerar inte, men dödsångest och rädsla gör det. Jag fattar att vissa rent av behandlar sin ångest och rädsla med att välja att tro på saker och det valet blir till och omedvetet, tror det är en skyddsmekanism. Som jag skrev till dig förut så gissar jag att din far är död. Du har då två alternativ, antingen hade han en själ och lever vidare, här eller i himlen, och du kanske träffar honom igen. Det är en glädjande tanke som man så klart kan få hopp och glädje av. ELLER så är han bara död, borta för alltid, förmultnad i marken, ingen själ, inget liv efter döden, ni ses aldrig igen, det är bara över. Det är en riktigt deppig tanke man blir dyster av. Jag tror din hjärna valt att tro det första för att det är mindre smärtsamt, vilket många gör. Men det gör det inte sant för det.

Nä jag pratade med de andra också. I alla fall 7 stycken av dem, alla sa samma sak. Att hon besökte dem. Och hennes man är god vän med mig Har inga skäl att ljuga, han har berättat om detta till andra också.
Citera
2024-06-25, 21:32
Medlem
Citat:
Nä jag pratade med de andra också. I alla fall 7 stycken av dem, alla sa samma sak. Att hon besökte dem. Och hennes man är god vän med mig Har inga skäl att ljuga, han har berättat om detta till andra också.

De var väl traumatiserade, eller så ville de ha lite uppmärksamhet och ljög för att inte "hamna utanför" så att säga, eller så umgås ni i typ kyrk-kretsar och tror på massa mumbo jumbo och genuint trodde ni alla det kollektivt för att ni alla kanske drömde om henne och sedan blandar ni ihop känslor och drömmar, för det passar in i er religion.

Eller så ljuger du för mig just nu helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in