2022-05-26, 00:09
Medlem
Tips för att få trägolv att glänsa?
Även Sten golv?
Husmorsknep eller bästa rengöring?
Citera
2022-05-26, 02:47
Medlem
killawifes avatar
Man polerar dom med olika typer av polermedel. De har dock en tendens att bli rätt hala. Jag kommer ihåg när jag jobbade som Kirby-säljare och Polerade ett parkettgolv hemma hos en familj. Sen kom deras Golden retriever vandrande över golvet och fick noll fäste och det blev ett himla krafsande och nästan lite cartoon-stil på hundens försök till spring på det hala golvet. Men de var nöjda ändå. Jag sålde dock inget.
Citera
2022-05-26, 07:51
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
...

Kan se hunden framför mig haha, tack för dagens skratt!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Tips för att få trägolv att glänsa?
Även Sten golv?
Husmorsknep eller bästa rengöring?

När min hyresvärd lade om mitt golv i köket så gav de mig en flaska "I-Wax" som passar till de flesta golv, alltså även till stengolv. Blandas med vatten, och gör inte ytan glatt/hal.

Bild på flaskan.

Mvh.
Citera
2022-05-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Man polerar dom med olika typer av polermedel. De har dock en tendens att bli rätt hala. Jag kommer ihåg när jag jobbade som Kirby-säljare och Polerade ett parkettgolv hemma hos en familj. Sen kom deras Golden retriever vandrande över golvet och fick noll fäste och det blev ett himla krafsande och nästan lite cartoon-stil på hundens försök till spring på det hala golvet. Men de var nöjda ändå. Jag sålde dock inget.

Vart köper jag ett special medel som jag kan använda för hemmabruk ?
Citera
2022-05-29, 09:57
Medlem
Citat:
Vart köper jag ett special medel som jag kan använda för hemmabruk ?

Pledge golvpolish finns i nästan alla matbutiker. Tänk på att välja rätt flaska utefter om du har oljade eller lackade parkettgolv.

Mycket nöje.
Citera
2022-07-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Pledge golvpolish finns i nästan alla matbutiker. Tänk på att välja rätt flaska utefter om du har oljade eller lackade parkettgolv.

Mycket nöje.

Jag har köpt detta märke i trä och för Sten golv. Men den för stengolv har utgått ? Hur vet jag om golvet är lackat ?
Citera
2022-07-20, 00:36
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Jag har köpt detta märke i trä och för Sten golv. Men den för stengolv har utgått ? Hur vet jag om golvet är lackat ?

Du kan använda ett annat märke. de flesta riktiga bygghandlar säljer denna typ av polermedel. Ta lite t-röd på en trasa och gno lite lätt nånstans på golvet. Om du får en massa smet på din trasa och du ser på golvet att olja har försvunnit så är det oljat. Tänk på att du isåfall måste olja om där du använde t-röd så gör det på "rätt" ställe. T-röd skadar inte lackade golv. Man kan oftast även se det bara genom att titta på golvet om man kan något om golv så om du känner nån så kan du be dom. Eller ta hem en hantverkare som gör det och betala för jobbet.
Om golvet är blankt redan nu så är det lackat. Olja är aldrig blankt men det finns även matt-lackade golv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in