Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-28, 14:27
Medlem
Barentss avatar
Jag köpte en ny färgskrivare Brother på kontorsgiganten 5.300 kr:
https://www.kontorsgiganten.se/mfc-l...ntent=textlink

Den finns på många andra ställen för ungefär det priset.

Troligen var jag på amazon.se och jämförde priset. För nu kom ett email:
"Baserat på din senaste aktivitet tänkte vi att du kanske är intresserad av det här."
Denna skrivare:
https://www.amazon.se/gp/product/B07HNR4YVB?th=1
Är jag blind, är inte det exakt samma skrivare? Som kostar 14.449 kronor?

Om jag söker på amazon på "MFC-L3750CDW" så verkar det bara finnas denna ovan på amazon. Så man tror det är rätt pris.

Men det finns fler och billigare! Google kan hitta dem:
https://www.amazon.se/Brother-MFC-L3...07J3Q5L6R?th=1
Då kostar den 6.082 kr dvs 8000 kr mindre än amazons eget förslags-email till mig.

Det måste var ett försök till den största scam jag någonsin sett mot mig. Från världens största nätföretag. Inflations-scam, de tror kunderna är pris-blinda idioter. Vem kunde trott.
Senast redigerad av Barents 2022-05-28 kl. 15:09.
Citera
2022-05-28, 14:32
Medlem
Greenspams avatar
Du verkar inte förstå att Amazon är en marknadsplats.
Skrivaren säljs av företaget NETNBUY ✔️.
Amazons pris är 5 244,30 kr
Senast redigerad av Greenspam 2022-05-28 kl. 14:36.
Citera
2022-05-28, 14:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Du verkar inte förstå att Amazon är en marknadsplats.
Skrivaren säljs av företaget NETNBUY ✔️.
Du menar antagligen en scam-plats?

Jag vet att 60% av amazons varor skickas från andra företag, jag säljer själv på amazon. Oavsett detta står det AMAZON i det email jag fick och jag handlar från AMAZON och AMAZON valde ut detta fynd till mig med ett överpris på 8000 kr som ger AMAZON en övervinst på 2000 kr om de tar 20% i ersättning. Ser du några problem med det?
Senast redigerad av Barents 2022-05-28 kl. 14:38.
Citera
2022-05-28, 14:39
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents

Jag vet att 60% av amazons varor kommer från andra företag. Oavsett detta står det AMAZON i det email jag fick och jag handlar från AMAZON och AMAZON valde ut detta fynd till mig med ett överpris på 8000 kr. Ser du några problem med det?
Säg upp ditt konto eller reklam från Amazon då.
Det är ingen som tvingar dig handla där.
Amazons pris (5 244,30 kr) var annars billigare än kontorsgiganten.
Citera
2022-05-28, 14:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Säg upp ditt konto eller reklam från Amazon då.
Det är ingen som tvingar dig handla där.
Amazons pris (5 244,30 kr) var annars billigare än kontorsgiganten.
Så varför mailade inte AMAZON det exemplaret? För liten vinst?

Av ditt inlägg förstår jag att du är för scams? Självklart kan samma IT-produkt inte kosta 200% mer på en hemsida, så korkade hemsidor finns inte utan det är medvetet bedrägeri under AMAZONS täckmantel och med deras aktiva hjälp. även om det säkert bara är en algoritm som total-pajjat.

Möjligen var scamen tänkt för dig som totalt verkar lita på allt på nätet, och då förstår jag bättre. Det finns helt enkelt dumskallar som accepterar att bli lurade och sedan skyller sig själva.
Senast redigerad av Barents 2022-05-28 kl. 14:46.
Citera
2022-05-28, 14:42
Medlem
Citat:

Jag vet att 60% av amazons varor skickas från andra företag, jag säljer själv på amazon. Oavsett detta står det AMAZON i det email jag fick och jag handlar från AMAZON och AMAZON valde ut detta fynd till mig med ett överpris på 8000 kr som ger AMAZON en övervinst på 2000 kr om de tar 20% i ersättning. Ser du några problem med det?

Om nån vill sälja en Iphone för det dubbla priset på blocket, gör det då blocket till en "scam-plats"?
Citera
2022-05-28, 14:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Om nån vill sälja en Iphone för det dubbla priset på blocket, gör det då blocket till en "scam-plats"?
Jämförde du precis världens största hemsida amazon med en svensk skurk på blocket?

Ditt exempel faller f.ö. för det finns ingen skurk på blocket som försöker ta ut 200% mer än andra. Som amazon.
Citera
2022-05-28, 14:45
Medlem
Citat:
Jämförde du precis världens största hemsida amazon med en svensk skurk på blocket?

Ditt exempel faller f.ö. för det finns ingen skurk på blocket som försöker ta ut 200% mer än andra. Bara amazon.

Men fattar du inte att Amazon är en marknadsplats? Amazon skiter fullständigt i vad för pris säljarna sätter på sina produkter.
Citera
2022-05-28, 14:48
Medlem
Nuu förstår vi varför amazon o Jeff är har blivit o är rika
Citera
2022-05-28, 14:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Men fattar du inte att Amazon är en marknadsplats? Amazon skiter fullständigt i vad för pris säljarna sätter på sina produkter.
Berätta varför man ska handla på amazon om det fungerar ungefär som blocket.
Citera
2022-05-28, 14:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nuu förstår vi varför amazon o Jeff är har blivit o är rika
Denna algoritm går inte ut på att göra kunder nöjda. Den går ut på att hitta den vara som ger mest vinst till amazon. Tyvärr glömde de som skrev algoritmen att några under-företag är scammers. Annars hade de rekommenderat den billigaste. Eller så bryr sig algoritmen inte om scammers, bara vinsten blir stor. Man kan redan se i tråden hur en del kämpar frenetiskt med att förklara hur dum kunden är, inte amazon.
Citera
2022-05-28, 14:53
Medlem
Citat:
Berätta varför man ska handla på amazon om det fungerar ungefär som blocket.

Det finns mer prylar vi inte behöver på Amazon än på blocket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in