• 1
  • 2
2022-06-04, 07:42
Medlem
Sir Dwains avatar
Nu finns det en del info om spelet, minst tv riktiga trailers, https://youtu.be/GZud-p0QRvA & https://youtu.be/rvibjMAlOyg
Och en full roster (dock inte bekrftad sann): https://www.gematsu.com/2022/06/stre...racters-leaked

Jag tycker det ser vldigt lovande ut, snyggt och kul. Det finns karaktrer jag hade nskat, som Dudley eller Makoto, men jag r inte missnjd med de 22 som verkar vara dr. Juri r min favorit (men som nstan alla andra Juri-fans spelar jag inte med henne).

n s lnge har de inte pratat mycket om mechanics, men jag r vldigt taggad av vad jag har sett. Jag tycker det ser ut som att de anstrnger sig srskilt mycket fr att erbjuda single player prylar den hr gngen, och det r ju klokt, det r den stora majoriteten av de potentiella kparna ven om det inte r de (vi) som kommer fortstta spela det i r och p hg niv.

Folk brukar vara rdda fr att det ska gras fr simpelt fr att tilltala casuals, s att avstndet mellan bra och mediokra spelare krymper allts, vi fr vl se. De lr ju knappast ta bort motion inputs eller charge i vilket fall som helst. Jag vill att det ska g bra, fr jag tror att Street Fighter inte drar in srskilt mycket pengar fr Capcom i jmfrelse med vad det kostar att utveckla och underhlla, plus turneringar och snt, srskilt om man jmfr med deras strre titlar. Att de verhuvudtaget gr fightingspel r nog bara fr att det finns utvecklare som r passionerade, det r inte ett srskilt vettigt affrsbeslut. Men jag hoppas det vnder. SF5, som jag tycker r ett riktigt bra spel, nu, har slt drygt 6 miljoner ex vilket nd r ganska bra, det r lika mycket som Resident Evil Village, men alla vet hur skakigt det gick i brjan.
Citera
2022-06-07, 13:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag var s sker p att de inte skulle skippa motion inputs etc, men s infr de ett alternativt "modern" kontrollschema. Men jag r positiv, med det moderna kontrollsystemet s har man en knapp till sina specialattacker, men det ser ut som att man ocks frlorar hlften av sina normals, istllet fr att ha ett ltt, medel och tung slag och motsvarande spark s har man bara en ltt, en medel och en tung attack. Och specialattackerna har bara en variant, inte ltt-, medel- och tung.

Mlet r ju att ha ett system som gr att nybrjare kan spela spelet och tycka att det r roligt, men utan att gra det s ltt att skillnaden mellan duktiga och mediokra spelare frsvinner, och jag tror man kan lyckas med det hr. Det moderna kontrollsystemet lr knappast vara anvndbart p hg niv.

De har en massa info p den officiella hemsidan: https://www.streetfighter.com/6/en-us/

Det ser ut att vara komplicerat, man tergr till att ha en mtare fr "ex"-attacker och en annan fr super, och man har pareringar med mera, och det ser inte ut att vara ngra "comeback-mechanics" likt v-trigger. Och srskilt mycket single player innehll ser det ut att vara, det hr lter vl lovande:
Citat:
World Tour is an immersive single player story mode. This is a completely new experience that defies genre labels. Carve out your own legend on the streets! Look for more news on World Tour in the near future!

Jag tycker faktiskt det ser ut som att CAPCOM vet vad de gr den hr gngen, till skillnad frn SF4 & SF5.
Citera
2022-06-10, 19:37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
https://youtu.be/fUwCx-LU2L0

Cartoony stil.

2D gameplay

Nyheten r att de kommer att ha sportkommentatorer.

Ngonstans mellan ett 2D UFC (med 3D karaktrer) och John Madden.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-06-10 kl. 19:58.
Citera
2022-06-11, 11:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
https://youtu.be/fUwCx-LU2L0

Cartoony stil.

2D gameplay

Nyheten r att de kommer att ha sportkommentatorer.

Ngonstans mellan ett 2D UFC (med 3D karaktrer) och John Madden.

Yep, jag tycker att allt du sger lter bra, eller kanske inte den sista meningen.

Jag vill ha kvar stilen de har, snyggast r ju de ritade spelen, sg Third Strike eller KOF XIII, men jag gr med p att det r fr mycket jobb och 3D-karaktrer har mnga frdelar fr utvecklarna, och det gr att man ltt kan ha massor av skins, vilket jag faktiskt uppskattar.

Om kommentatorsfunktionen blir bra terstr ju att se, jag gillar Vicious hur som helst, hoppas det kommer finnas fler att vlja p (utver den legendariske Aru allts, jag tror inte jag hinner lsa undertexter nr jag spelar) som Sajam eller Tasty Steve. Rtt utfrt kan det vara bra, kan ge tips fr hur man som nybrjare ska utveckla sitt spel. Men kan ocks bli strande och kasst.

2D gameplay frresten, givetvis! Ser dock ut som att dr r lite 3D i den ppna vrlden, man fr se spelaren shoryuka lite soptunnor och det r i 3D perspektiv. Men nr det gller striderna vill jag absolut bara ha 2D, jag har aldrig uppskattat Tekken eller Virtua Fighter eller liknande.
Senast redigerad av Sir Dwain 2022-06-11 kl. 11:24.
Citera
2022-09-15, 23:46
Medlem
Sir Dwains avatar
Inget enormt gensvar hr, det kanske kommer nr spelet kommer ut.

Det har kommit mycket ny info, men jag ska inte lgga ned tid p att skriva om allt det. Dremot vill jag tipsa om att frn och med idag kan man anmla sitt intresse fr den stngda betan, p https://www.streetfighter.com/6/cbt/en/
Citera
2022-09-16, 22:56
Medlem
Ngon som vet nr uppfljaren planeras slppas?
Citera
2022-09-18, 08:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molotov666
Ngon som vet nr uppfljaren planeras slppas?

2023 r allt som sagts. Men med tanke p hur mycket som visats av spelet redan och att betan p vg s gissar jag att det blir i brjan av ret. Kan vara lite nsketnkande.

I den senaste trailern visade de hela rostern, det r nu bekrftat att den dr lckan som kom fr lnge sen var riktig.
Citera
2022-09-18, 16:00
Medlem
sebastian_s avatar
Det ser kreativt och lite nyskapande ut. Ngot med designen tilltalar mig trots att jag har fredragit tekken de senaste 25 ren. En hrligt arkadig stil och knsla som inte riktigt finns i tvspel lngre dvs den perfekta balansen mellan smash bros ltttillgnglighet och barnslighet, och ett spel som tekken 7s djup och attityd. Hoppas att jag har rtt
Citera
2022-10-05, 08:38
Medlem
JuniorDahlens avatar
Ngon som blev inbjuden till betan?
Citera
2022-10-06, 07:28
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Ngon som blev inbjuden till betan?

Nej

Jag hade s sett fram emot det. Varfr anmlde jag mig inte fr ps5 ocks, idioti, jag skte bara steambetan och antagligen var ju konkurrensen p ps5 betydligt lgre.
Citera
2022-10-08, 11:57
Medlem
Ngon som vet ngot om Tekken? Var det senaste sista spelet dem kommer gra?
Citera
2022-10-08, 12:17
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladdis00
Ngon som vet ngot om Tekken? Var det senaste sista spelet dem kommer gra?

Tekken 8 r under utveckling, visades upp fr frsta gngen fr ngra veckor sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in