2022-06-06, 19:59
Medlem
Nu är det juni igen, och ingen missar väl den obligatoriska uppsättningen regnbågsflaggor som skall upp på kommunhus, kollektivtrafik, utanför företag osv osv. Perversiteterna skall ända in i svenskens vardagsrum.

Samtidigt så finns det en politisk ideologi kopplat till skräpet, nämligen att tvinga på oss vanliga människor detta. Och ännu värre så försöker ni tvinga oss att tycka om homosexualitet, Pride, och allt dekadens som det innebär.

Frågeställningar:

- varför vill ni tvinga på oss Pride?
- varför vill ni tvinga oss att tycka om homosexualitet och HBTQ? Det är en dödssynd i Sverige att säga att man är emot konceptet homosexualitet.
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

Osv.
Citera
2022-06-06, 20:02
Medlem
Vi andra har inte tänkt på detta. Så,släpp det bakom dig du med.
Citera
2022-06-06, 20:03
Medlem
Trollet420s avatar
Varför är det pride veckor i olika städer hela sommaren? alltså håll pride till en helg överallt vad är det för sjuk agenda när det är pride hela jävla tiden ena veckan Helsingborg andra Landskrona 3dje Eslöv.. Hur har detta vara acceptabelt? Jag har inget emot homosexuella men detta är ju ganska sjukt.
https://www.happypride.com/pridecalendar
Citera
2022-06-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Vi andra har inte tänkt på detta. Så,släpp det bakom dig du med.

Okej, trevligt för dig. Jag tror inte att du talar för alla andra dock.
Citera
2022-06-06, 20:05
Medlem
Cockpittens avatar
Därför att du annars hade varit fylld av mer hat och fördomar. Tvångsmedel måste ibland till när inget annat hjälper. Piska måste ibland användas när faktaresistens bitit sig fast.
Citera
2022-06-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockpitten
Därför att du annars hade varit fylld av mer hat och fördomar. Tvångsmedel måste ibland till när inget annat hjälper. Piska måste ibland användas när faktaresistens bitit sig fast.

Detta stämmer inte. Jag är för allas lika behandling inför lagen. Jag är emot att tvinga på folk att tycka om allt.
Citera
2022-06-06, 20:10
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
- räcker det inte att hbtq har samma rättigheter juridiskt? Varför måste alla även tycka om skiten?

"Skiten" sätter fingret på varför Pride behövs. Även om HBTQ-personer har juridiska rättigheter i paritet med heterosexuella så finns dessa djupt rotade resentiment från vissa samhällsgrupper. Att du kallar dem för "skiten" visar att Pride kommer att behövas länge till innan fördomar och stereotyper har dödats.
Citera
2022-06-06, 20:12
Medlem
Är det inte bättre att lägga sin tid på det man tycker är viktigt och tillfredställande?
Gör något du tycker är roligt och låt dom som tycker Pride är roligt göra så. Det finns plats för båda och att du får bjuda på en vecka om året i din hemstad är inte för mycket begärt.
Senast redigerad av bo-jerry 2022-06-06 kl. 20:14. Anledning: Stavning
Citera
2022-06-06, 20:13
Medlem
Cockpittens avatar
Citat:
Detta stämmer inte. Jag är för allas lika behandling inför lagen. Jag är emot att tvinga på folk att tycka om allt.
Det kanske stämmer på dig som enskild men inte på gruppnivå. Svensson måste kuvas i frågor där de har fel och det görs i det här fallet bäst med bögpropaganda och tvång. Pride fyller funktionen att trötta ut hatet.
Citera
2022-06-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Är det inte bättre att lägga sin tid på det man tycker är viktigt och tillfredställande?
Gör något du tycker är roligt och låt dom som tycker Pride är roligt göra så. Det finns plats för båda och att du får bjuda på en vecka om året i din hemstad är inte för mycket begärt.

Varför ignorerar du frågeställningen? Jag vill inte hindra någon att ha någon Pride-festival. Jag kan tillocjmed tolerera att skattepengar går dit.

Frågeställningen är varför man vill tvinga folk att tycka om det. Läs ordentligt eller låt bli att svara.!
Citera
2022-06-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
"Skiten" sätter fingret på varför Pride behövs. Även om HBTQ-personer har juridiska rättigheter i paritet med heterosexuella så finns dessa djupt rotade resentiment från vissa samhällsgrupper. Att du kallar dem för "skiten" visar att Pride kommer att behövas länge till innan fördomar och stereotyper har dödats.

Att inte tycka om något är inte synonymt med att man hatar det.

Tycker du om allt som du inte hatar?
Citera
2022-06-06, 20:23
Medlem
Citat:
Varför ignorerar du frågeställningen? Jag vill inte hindra någon att ha någon Pride-festival. Jag kan tillocjmed tolerera att skattepengar går dit.

Frågeställningen är varför man vill tvinga folk att tycka om det. Läs ordentligt eller låt bli att svara.!

Okej! Jag tvingar ingen. Jag tycker också att det duger med rättigheter som är lika.
Har aldrig besökt Pride i nån stad men är liksom lite för uppe i mitt för att orka ta illa upp av att folk har fest under sommaren. Det är ju fester överallt hela sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in