2022-06-07, 23:54
Bannlyst
Hur i helvete kan det finnas politiker i Sverige, ända upp i riksdagen, som verkar för utländska intressen på svenskarnas bekostnad?

Amineh Kakabaveh är ett exempel. Som jag förstår det så har hon med sin makt i statligt beslutfattande sett till att en del av statsbudgeten (våra skattepengar) ska gå till ett utländskt parti i ett annat land för att hon har släkt och etniska kopplingar till det partiet? Vad fan har sveriges befolkning med det partiet att göra, varför ska jag jobba och betala för det istället för att mina barn ska få bättre skolmat? Jag känner mig rånad.

Det här har jag helt missat och jag undrar hur det ligger till allmänt med politiker i Sverige som inte jobbar för sveriges befolkning utan missbrukar sin maktställning till att gynna utländska intressen som inte har med svenska folkets intressen att göra alls.

Jag håller på ett fotbollslag i Kambodja som jag tycker borde finnas kvar. Vore det rätt av mig att infiltrera den svenska statsbudgeten och föra över pengar till Kambodja då på de hårt arbetande svenskarna medborgarnas bekostnad?

Vad fan är det som händer, hur utbrett är det här?

Tjafs om "sossar" och sådant undanbedes - tycka vad man vill om somalier, men de ser ändå till "svenska" medborgares bästa i någon mening (socialbidrag). Jag vill bara göra den distinktionen: jag vill veta mer om politiker som alltså direkt och aktivt verkar inom svensk politik för att gynna utländska intressen på vår bekostnad. Diskussionen behöver inte drunkna i tjafs om sossemedier och judar och invandring sånt skit, det är uttjatat.

Jag vill veta mer om aspekten där politiker verkar inom landet med intressen som inte på något sätt berör sveriges befolkning utan är till för att styra svensk politik i syfte att gynna utländska grupper ekonomiskt och liknande. Var så säkra på att någon som Amineh Kakabaveh känner personligen (eller är släkt med någon i hennes krets) i ett annat land säkerligen fyller upp sin plånbok på detta och skaffar sig en ny sportig bil medan våra skolbarn får allt sämre skolmat.

Vad är det mer för vidrigheter man missat? Sådant här måste fram i ljuset, det är fullständigt oacceptabelt.

Hur utbrett är det?
Hur allvarligt är det?
Kommer det bli värre eller bättre?
Finns det fler sådana här politiker som går utländska intressen som inte har ett skit med oss att göra?
Finns det fler exempel på saker i stil med det Amineh Kakabaveh gjort?
Hur kan våra politiker gå med på sådana påtryckningar, varför utesluter man inte diskussioner med folk som inte har i riksdagen att göra oavsett om det gynnar en politiskt eller inte?

Lite utav ett sidospår men ett relevant symptom är väl att vi också har kriminella som infiltrerar diverse politiska kretsar för att kunna maktmissbruka och styra saker till sin fördel? Där är det ju släkt och klaner som organiserat sig politiskt och suttit på diverse politska poster i kommuner och sådant.
Senast redigerad av pruttler 2022-06-08 kl. 00:08.
Citera
2022-06-08, 01:45
Medlem
Jag tror det är vanligt men att de och deras anhängare inte anser att det är på våran bekostnad i det långa loppet. Det kan handla om att stödja hotade skyddsvärda grupper eller idéer i andra delar världen. Eller att stötta opposition till auktoritära regimer.

De som ägnar sig åt detta som t.ex. Amineh Kakabaveh tycker att kostnaden för svenskar är värd att offra för att exportera demokratiska, liberala eller solidariska värderingar.

På vissa sätt är jag sympatiserande då även jag inte är nationellt bunden till mina värderingar och jag tycker att politiker ska tänka större och längre än valkretsar, kvartalsrapporter eller valrörelser.

Det viktiga för mig är att vi som väljare inte blir lurade och kan granska makthavarna. Om det visar sig att det är nepotism, korruption eller förräderi inblandat ska det få snabba och stora konsekvenser.

Jag tror att vi kan vara överens om att vi är skeptiska till att vi får rätt information och att dessa politiker allt för lätt kan undkomma konsekvenser om de missleder sina väljare.
Citera
2022-06-08, 02:28
Medlem
En del anser ju att hela den svenska riksdagen och politiska eliten numera är "köpt av EU" och oavbrutet slussar över svenska pengar och svenska beslut till Bryssel, jag har litet svårt att se någon gruindläggande skillnad på sådana anklagelser och vad AK antas ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in