Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-11-28, 00:33
  #25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Varför kan de inte höja lönen på denna jobb?

..brutto vs. netto..

Kan lika bra sänka skatten. Det som betyder något är ju att det blir mera i plånboken.
Citera
2022-11-28, 00:43
  #26
Medlem
https://assistanskoll.se/ob.html
Där kan man kolla ob!

Är det inom kommun gissar jag att du går inom avtalet Sobona/HÖK.
Citera
2022-12-10, 13:06
  #27
Avstängd
Det man får räkna med är att det går att tjäna mer då många pass sker kvällstid eller har cheferna schemalagt systematiskt där?
Citera
2024-01-30, 14:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Tja!

Ska börja mitt sommarjobb nu imorgon inom hemtjänst. Jag har inte frågat vad lönen ligger på eftersom jag bara var glad att jag fick ett sommarjobb så brydde mig inte så värst mycket just då på intervjun (januari) men nu börjar jag bli nyfiken haha.

Vad tror ni lönen kan ligga på om ni gissar hej vilt? Minst 130 kr timmen hoppas jag på. Pluggar min andra termin inom vård och omsorg till uska. Är 28 bast.

Gammal fråga men antar att du fick ca 130 kr/t vilket är en skitlön. MEN med alla OB tillägg borde du bli både överraskad och nöjd!
Citera
2024-03-02, 09:09
  #29
Medlem
3Godisars avatar
Är det nån som vet om man behöver erfarenhet eller utbildning för att få jobb inom hemtjänsten?
Citera
2024-04-17, 17:51
  #30
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Är det nån som vet om man behöver erfarenhet eller utbildning för att få jobb inom hemtjänsten?

Beror på vad du menar. Bor du i storstad, och du bara söker vikariat, behöver du i princip ingen tidigare erfarenhet eller utbildning. Men du kommer med största sannolikhet få genomgå en kortare utbildning i samband med rekryteringen. Vi pratar då bara ett par dagar, och inte nödvändigtvis sammanhängande dagar utan utspridda över perioden från det att du skrivit på kontraktet tills dess du faktiskt börja ta arbetspass.

För fastanställning behövs undersköterskeutbildning. Det är åtminstone vad jag brukar höra. Jag vet inte om det stämmer fullt ut i praktiken. Med tanke på personalbrist osv tillämpas säkert många epa-lösningar för närvarande, typ att du visstidsanställs med option på fastanställning, om du klargör för arbetsgivaren att du för närvarande pluggar till undersköterska.

Erfarenhet hjälper alltid. Ibland hjälper det mycket, framförallt om man jobbat upp tidigare erfarenhet från ett specifikt kontor/område och har anspråk på att få jobba där igen. Men det är väldigt mycket mitt vikarie-perspektiv.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback