2024-12-07, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
En narcissist gör det oftast bakom stängda dörrar med sin partner och närmsta familj, inte offentligt.
Absolut, men jag har båda nära. Och narcissisten vill gärna upprätthålla en stark fasad även för de närmsta. Iaf om man är en grandios en. Men så klart det varierar och jag menade att en mot en dessa diagnoser så vinnner borderline på den punkten.
Citera
2024-12-07, 04:14
Medlem
Citat:
Pröva att inte svara på ett sms i 24 timmar.
Haha...
Du kan få vänta i evigheter på ett svar från henne. Men hon förväntar sig att du svarar på 5 minuter.
Senast redigerad av mh76 2024-12-07 kl. 04:17.
Citera
2024-12-07, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Du kan få vänta i evigheter på ett svar från henne. Men hon förväntar sig att du svarar på 5 minuter.
Hahha bästa. Ja
Citera
2024-12-08, 18:55
Medlem
Citat:
Pröva att inte svara på ett sms i 24 timmar.
Haha...

24 timmar? Räcker med en timma. Då åker hon hem till dig.
Citera
2024-12-23, 14:00
Medlem
Går hon i terapi? Att ha en diagnos är ingen livstidsdom. Många kvinnor som har de här dragen i 18-25 årsåldern lugnar ner sig med tiden och kan bli välfungerande med lite hjälp
Citera
2024-12-24, 11:00
Medlem
-=Damian=-s avatar
usch, var gift med en narcissist / Borderline galning.
Det slutade psykakuten för mig ett par gånger - och till slut lyckades jag skaffa en lägenhet i hemlighet och dra innan hon ens fattade vad som hänt.
Dock var skilsmässan jävlig, tog nog 1.5 år innan jag lyckades få till den.

det är över 15 år sedan nu och hon försöker fortfarande göra livet surt för mig och min nya familj..

Så akta dig!
Citera
2024-12-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Har börjat snacka med en skön och snygg brud men fick reda på att hon har borderline, hur allvarligt påverkar det en relation? Hur påverkar det personen? Aldrig träffat någon med det.

Hade en flickvän en gång som var diagnostiserad med borderline, numera EIPS.
Bästa sättet att beskriva det förhållandet är att vara följebil med en fiat 500 till en formula 1 bil.
Du vet aldrig när det svänger, när det svänger går det så fort att du inte vet ens vad som händer.
Mycket duktiga att dupera människor, stor offerkofta och dålig självinsikt.

Ditt liv kommer bli en berg & dalbana. När det är bra, så är det otroligt bra. Men är det "bara" bra så kommer förhållandet vara mediokert, och framför allt när det är dåligt så är det knappt värt att leva.

Låt bli, hitta någon annan som du inte försöker laga och med 100% säkerhet kommer misslyckas med.
Citera
2024-12-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lgs1
Går hon i terapi? Att ha en diagnos är ingen livstidsdom. Många kvinnor som har de här dragen i 18-25 årsåldern lugnar ner sig med tiden och kan bli välfungerande med lite hjälp

Just borderline är notorisk svårt att behandla, inte omöjligt att få hjälp till att hantera det bättre med åldern , men det är så ingrott i personen att det inte direkt är några terapisamtal som ska till. Har själv erfarenhet av en 3-årig relation med en kvinna med borderline , tog mig väldigt lång tid att fatta och när jag först var emotionellt investerad i relationen accepterade jag ganska mycket förolämpningar och gränslöst beteende .
Citera
2024-12-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansemande
Just borderline är notorisk svårt att behandla, inte omöjligt att få hjälp till att hantera det bättre med åldern , men det är så ingrott i personen att det inte direkt är några terapisamtal som ska till. Har själv erfarenhet av en 3-årig relation med en kvinna med borderline , tog mig väldigt lång tid att fatta och när jag först var emotionellt investerad i relationen accepterade jag ganska mycket förolämpningar och gränslöst beteende .

Först tror du bara det är svartsjuka och att hon är lättstött....

Sen börjar du försvara dig mot anklagelser du eg finner ologiska...

Tillslut börjar man inse att hon eg är snarare elak och skyller bara ifrån sig ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in