2022-06-17, 14:06
Medlem
Brsnoteras idag
Tillverkar bla tototilt och vriga redskap till grvmaskiner
Citera
2022-09-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Brsnoteras idag
Tillverkar bla tototilt och vriga redskap till grvmaskiner

Aktierna gr riktigt bra. Ser utrustningen p i princip varje grvskopa som jag ser. 👍

Dock ingen utdelning. Jag r ganska ny p aktier, hur fungerar det om det inte finns ngon utdelning? Bara att behlla s lnge det gr?
Senast redigerad av viksun-0 2022-09-12 kl. 21:03.
Citera
2022-09-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viksun-0
Aktierna gr riktigt bra. Ser utrustningen p i princip varje grvskopa som jag ser. 👍

Dock ingen utdelning. Jag r ganska ny p aktier, hur fungerar det om det inte finns ngon utdelning? Bara att behlla s lnge det gr?
Snorhgt vrderat dock speciellt fr att vara ett industribolag (P/E 37 enligt brsdata). Det vill till att tillvxten fortstter vara riktigt bra fr att motivera det. Minsta tvivel frn marknaden p det och det kan bli brutalt fall utfr. Sen r det vl framfrallt i Sverige/Norden tiltrotatorer r vldigt populra om jag frsttt det rtt. Caset i Engcon r vl att hoppas p att de lyckas slja in det ven p andra marknader dr det r mycket ovanligare idag.

Ang. utdelning s r det ganska vanligt att bolag som satsar p tillvxt inte delar ut pengar ven om de gr med vinst. Bolaget anser d att all den genererade vinsten gr bst nytta i att anvndas till att satsa p forsatt expansion framfr att delas ut till garna. Vilket oftast r rtt, s lnge de inte gr dliga dyra frvrv odyl.

Om du bara ska behlla eller vara mer aktiv beror ju p vad du har fr aktiestrategi. Finns inget rtt eller fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in