• 6
  • 7
2024-10-13, 22:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Framme vid end game. Runt 40 timmar. Mnga fler framfr mig. Men kan konstatera att bortsett frn klagoml kring fr mnga fiender r detta ett underbart msterverk. En drm. Detta man nskade Ghost of Tsushima. Alla Ubisoft skrp open world spel. Rise of the ronin. Osv var. Fantastisk open world design. Otroligt kul och bara g runt och utforska. Inte flja ngon quest eller markers.

Vrlden r s grymt designad ocks. Frska hitta alla gmds omrden. Utforska varje litet hrn. Otroligt vackert. Grym musik. Striderna mot de strre bossarna som drakar osv r grymt adrealinfyllda.

Favorit r Thief. Grym med evades. Bst med att klttra p fiender. Kul skills. Har dock mer och mer krt Archer med Medusas bow ocks. Pawns gr sig bst som mage och en Sorcerer. Egenskapade varierar jag med vocations.

Ger spelet en mycket stark 9/10. Goty. Ett tag till iallafall d jag gissar Metaphor ReFantazio ver tar den titeln inom snar framtid.
Citera
2024-10-14, 07:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Framme vid end game. Runt 40 timmar. Mnga fler framfr mig. Men kan konstatera att bortsett frn klagoml kring fr mnga fiender r detta ett underbart msterverk. En drm. Detta man nskade Ghost of Tsushima. Alla Ubisoft skrp open world spel. Rise of the ronin. Osv var. Fantastisk open world design. Otroligt kul och bara g runt och utforska. Inte flja ngon quest eller markers.

Vrlden r s grymt designad ocks. Frska hitta alla gmds omrden. Utforska varje litet hrn. Otroligt vackert. Grym musik. Striderna mot de strre bossarna som drakar osv r grymt adrealinfyllda.

Favorit r Thief. Grym med evades. Bst med att klttra p fiender. Kul skills. Har dock mer och mer krt Archer med Medusas bow ocks. Pawns gr sig bst som mage och en Sorcerer. Egenskapade varierar jag med vocations.

Ger spelet en mycket stark 9/10. Goty. Ett tag till iallafall d jag gissar Metaphor ReFantazio ver tar den titeln inom snar framtid.

Nu r det bara att vnta p en DLC lik Dark Arisen med en end game dungeon och en online drake (eller liknande innehll) s man kan farma end game gear och minmaxa sin build och pawns.
Den DLC'n gjorde hela DD1 till vad det blev.
Citera
2024-10-14, 10:17
Medlem
Nihennas avatar
Jag hoppade aldrig p post-game d jag sg att det var tidsbegrnsat. Jag hatar tidsbegrnsade situationer och jag blir bara stressad.

Exakt hur ont om tid har man egentligen i det? r det vldigt tajt att man verkligen behver springa frn A till C direkt utan en omvg till B, eller har man massa verfld med tid s att man faktiskt kan njuta?
Citera
2024-10-14, 10:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag hoppade aldrig p post-game d jag sg att det var tidsbegrnsat. Jag hatar tidsbegrnsade situationer och jag blir bara stressad.

Exakt hur ont om tid har man egentligen i det? r det vldigt tajt att man verkligen behver springa frn A till C direkt utan en omvg till B, eller har man massa verfld med tid s att man faktiskt kan njuta?

Nu ska vi se om jag kommer ihg rtt, du kan vara dr 12 dagar (som progressar nr du vilar), om du dr s resettas dagen du r p (e.g. du tappar progress du ftt under dagen eftersom det resettas till ditt senaste save som du har i en innkeep, dvs din sista sleep).

Dock, r du ngorlunda lvlad s r inte det ett problem. Tror jag gjorde mitt p 2 dagar, vilade en gng.
Sen sprang jag runt och farmade en massa och anvnde potions fr att heala om det behvdes.
Citera
2024-10-14, 10:36
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu ska vi se om jag kommer ihg rtt, du kan vara dr 12 dagar (som progressar nr du vilar), om du dr s resettas dagen du r p (e.g. du tappar progress du ftt under dagen eftersom det resettas till ditt senaste save som du har i en innkeep, dvs din sista sleep).

Dock, r du ngorlunda lvlad s r inte det ett problem. Tror jag gjorde mitt p 2 dagar, vilade en gng.
Sen sprang jag runt och farmade en massa och anvnde potions fr att heala om det behvdes.
Ah, det lter inte s illa d. Kanske hoppar p det ngon dag d. Lite fr mycket att spela just nu, men under en torrperiod s.
Citera
2024-10-14, 22:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Jo 12 rests har man. S man kan ju spela hur lnge som helst som jag frstr det om man inte tar ngon och lyckas hlla HP uppe eller r ok att g p 50% typ. Men kan hlla med om att det gr emot spelets styrka att ha tidsbegrnsat system sdr. Dr man brjar man om frn brjan i post game. Inte bara senaste dagen som jag frsttt det. Men man fr fullt med ferrystones och portcrystals utplacerade s i princip omjligt och missa tidsgrnsen.

Hur som missade du inget nr du skippade post game kan jag meddela. Runt 5 timmar lngt fr mig. Med 1 timme att jaga sista cyclops fr en pawn badge. Vldigt tafatt och underwhelming post game. 4 trials som var simpla bossar/mobs/cutscene. Sen 3 enkla evacuation quest. Sen lses slutet upp. Inget nytt egentligen. Fanns vl ytterligare 3 nya quests jag hittade. Men njde mig med mina 50 timmar och slutet.

Oavsett tafatt post game som sagt grymt spel. Kper aldrig DLC dock s eventuellt extramaterial fr bli likt frsta med ny utgva.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in