Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-06-20, 14:21
  #25
Avstängd
konstapels avatar
Inget land som tagit in enorma mängder svartskallar och negrer som Frankrike, Sverige mfl har gjort har en bra integration.
Öht är diskussionen om "integration" helt falsk och skapad av samma mångkulturivrare som tog hit dem.
Det går inte att integrera främmande raser och folkgrupper som kommer från länder som är hundratals år efter oss i utveckling. De har ingenting här att göra.
Citera
2022-06-20, 16:37
  #26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Inte många rätt där, tyvärr. Frankrike är ett riktigt vänsterland med hög arbetslöshet, statsskuld och med Västeuropas erkänt värsta byråkrati. T.o.m. Sverige är faktiskt bättre.

Nederländerna kan jag till viss del hålla med om, men det beror på att de har en betydligt bättre arbetsmarknad, lägre skatter o.s.v. än vad Sverige har.

Vilka "undersökningar" är det du refererar till ovan? Jobb får man inte genom att söka kvantitativt utan kvalitativt. Det gäller både invandrare och svenskar.

Strukturell rasism? Om du konkret kan påvisa dessa "strukturers" existens så får du en miljon av mig. Samt Nobelpriset.

Myten om läkare som kör taxi framlades av Mona Sahlin 2001. Det visade sig sedermera att det vid det tillfället blott fanns EN (!) enda läkare i hela Sverige som körde taxi.

Däremot kan jag hålla med dig om något du skrev på ett annat ställe, nämligen att många invandrare (de driftiga) inte vill stanna i Sverige. De vill bara ha ett svenskt pass så att de kan jobba i något land med bättre arbetsmarknad, typ Tyskland. Jag har själv erfarenhet av detta.
Exakt. Frankrike har enorma problem med sina utanförskapsområden där det mestadels bor folk från MÖ. Rasismen är ett utbrett problem och den har inte ploppat upp som Gubben i lådan.

Det är märkligt hur Dixietrollet kan se ned så mycket på Sverige och ändå stanna här. Trots att hon är såå framgångsrik med sina hundratusentals följare på Instagram, polare inom SD-toppen, sin fanastiske make etc. Det är väl bara dra om Sverige suger så. Easy peasy Japanesy...
Citera
2022-06-20, 16:40
  #27
Medlem
Kedoxs avatar
Frankrike är väl rätt stroppigt med en gångkäpp uppkörd i arslet.
De kan kultur såsom film, mat, mode.
Men kommer det till krig och integration verkar de fullständigt värdelösa i modern tid.

Bara besökt Paris och det räckte. Men drar inte hela landet över en kam.
Citera
2022-06-20, 16:43
  #28
Medlem
Kedoxs avatar
Kan tillägga att gula västarna inte uppkom utan anledning och Macron är långt ifrån populär.
Han råkar bara ha turen att vara något mindre avskydd än Le Pen. Men tror hennes skara genuina supportrar är rejält större.
Citera
2022-06-20, 23:45
  #29
Moderator
Ancistruss avatar
Många inlägg raderade.

Vänligen observera att tråden handlar om integrationen i Frankrike, inte Sverige eller andra länder. För diskussioner om Sverige (liksom om andra länder) finns mängder av andra mer lämpade trådar att diskutera i.

/Mod
Citera
2022-06-21, 04:22
  #30
Avstängd
Frankrike såklart med Paris i spetsen då, är ju ett skräckexempel.

Bara en massa blattar och negrer (extremt mycket negrer), nerskitat som fan, negrer som sitter och skiter på gatorna m.m..

Var där för ca 5 år sedan och det lär ju inte ha blivit bättre..
Citera
2022-06-21, 11:01
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Artt dom är svarta har inte med saken att göra. De har haft en någorlunda gemensam kultur sedan kolonitiden. De har alltså ett sammanband med varanda. De som kommer hit saknar helt förankring till oss och vår kultur. Sen har de sina problem, fransmännen var inte alltid så snälla där ute i världen. Saken hör till att många av de svarta kommer från länder som tillhört frankrike från början. Jag tror det gör stor skillnad. Dessutom är det mest "ungdomar" utan föräldrar som kommer hit.
Hahaha! dom har fan inget samband med oss, vi vita kör bil, dom rider kamel, klart som fan det blir kulturkrockar. inte undra på att dieselpriset är så dyrt
Citera
2022-06-21, 11:05
  #32
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Frankrike såklart med Paris i spetsen då, är ju ett skräckexempel.

Bara en massa blattar och negrer (extremt mycket negrer), nerskitat som fan, negrer som sitter och skiter på gatorna m.m..

Var där för ca 5 år sedan och det lär ju inte ha blivit bättre..

Paris är ju tämligen stort. En del är skitigt andra områden är rena och fina.
Såg du hela Paris?

Det låter som att du mest var i Rinkeby-liknande områden med mycket afrikaner
Citera
2022-06-21, 11:08
  #33
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
Jag har en vän som säger att Frankrike är världens bästa exempel på "integration", där bor svarta och vita ihop och är stolta över sitt land, men JAG VET ATT HON HAR FEL, jag känner det på mig åtminstonde.

Så vad har ni experter för fakta att dela om Frankrike och hur det ser ut som land? det är väl som i Sverige, de vita får slita för underbetalda löner så de svarta ska kunna gå på soc-bidrag, samtidigt som de svarta bara våldtar, kastar sten mot polisen osv?

Mvh



Många verkar tycka att Frankrike är ett mångkulturellt paradis med exotiska bakverk osv men för fransmännen är man nog less på illegala afrikaner och Terrordåd, verkar som le pen går framåt.
Citera
2022-06-21, 12:50
  #34
Medlem
France is going down the toilet, and integration and immigration has NOT been a success. Thousands of no go zones, neighbourhood where muslim law is above state law, lawless cities, gang criminals patrolling the streets with guns like what happened in Dijon, where police completely lost control over the city for several days. Millitary close to being sent in to several parts of the country to restore order. High unemployment amonst migrants and also 2nd and 3rd generation people. Economy is becoming worse and worse. More people are voting for rightwing parties. Cities like Marseille where criminal gangs have complete control. Extemely many homeless people and people without documents. Police and millitary offcials warning of incoming civil war. The list goes on and on. If you say that France has been a success, than you are living in your own little bubble.

Going to the toursit parts of Paris and saying that France is a nice country, is irrelevant to the actual situation.
__________________
Senast redigerad av NorskNasjonalist 2022-06-21 kl. 12:52.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in