• 1
  • 2
2022-06-22, 22:50
Medlem
ApanAbdullas avatar
När ska våra folkvalda börja samarbeta känns som inget fungerar just nu.
Har svensk politik blivit en cirkus, dom får sätta sig ned och sluta vara såhär som på barn nivå.

Hela tiden är det nåt nytt, kan dom inte bara komma överens för folkets bästa och sluta nu.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2022-06-22, 22:51
Medlem
StudiumValors avatar
Nä berätta om en konkret sak
Citera
2022-06-22, 22:53
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä berätta om en konkret sak
Nej men det är hela tiden någon som bråkar osv, kan dom inte bara komma överens för vi har så många problem, lätt att bakom sig och jobba ihop för folkets bästa.

Just nu tycker jag alla bara hatar på varandra.
Citera
2022-06-22, 22:53
Moderator
yz44s avatar
Hade varit en fördel om sveriges regering arbetat för landets bästa i stället för sitt eget.
Citera
2022-06-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
När ska våra folkvalda börja samarbeta känns som inget fungerar just nu.
Har svensk politik blivit en cirkus, dom får sätta sig ned och sluta vara såhär som på barn nivå.

Hela tiden är det nåt nytt, kan dom inte bara komma överens för folkets bästa och sluta nu.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Vad är folkets bästa då? Några tycker det är att höja skatten, andra tycker det är att minska skatten.
Därför röstar vi om saken och låter 349 personer representera oss i riksdagen. Hur menar du att dessa ska "komma överens" när de fått mandat på olika åsikter?
Citera
2022-06-22, 22:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Nej men det är hela tiden någon som bråkar osv, kan dom inte bara komma överens för vi har så många problem, lätt att bakom sig och jobba ihop för folkets bästa.

Just nu tycker jag alla bara hatar på varandra.
Så har det ju alltid varit sedan 100 år tillbaka minst.
Citera
2022-06-22, 22:56
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Vad är folkets bästa då? Några tycker det är att höja skatten, andra tycker det är att minska skatten.
Därför röstar vi om saken och låter 349 personer representera oss i riksdagen. Hur menar du att dessa ska "komma överens" när de fått mandat på olika åsikter?
Folkets bästa tänker jag, att alla sätter sig ned och kommer med olika förslag för att lösa våra problem i samhället. Och sluta peka finger på varandra.

Bättre om alla samarbetade eller S M och KD samt M.
Citera
2022-06-22, 22:57
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Så har det ju alltid varit sedan 100 år tillbaka minst.
Jo men nu tycker jag alla röstar emot varandra och bråkar hela tiden som på barn nivå.
Bättre samarbeta och göra Sverige bättre.
Citera
2022-06-22, 23:05
Medlem
Trolltestets avatar
Politiken är som en hönsgård, där hönornas enda uppdrag är att producera så många ägg åt folket de bara kan, men där varje höna har sina egna idéer om hur detta skall åstadkommas. Därför blir det en hel del kackel innan alla lägger sig på sin plats och bara värper för kollektivets bästa.
Citera
2022-06-22, 23:12
Medlem
Citat:
Folkets bästa tänker jag, att alla sätter sig ned och kommer med olika förslag för att lösa våra problem i samhället. Och sluta peka finger på varandra.

Bättre om alla samarbetade eller S M och KD samt M.

Men det är ju just det som händer. Det finns massa förslag, de debatterar och röstar på det förlag de tror är folkets bästa enligt deras politiska övertygelse.

Hur menar du att Kalle, som är övertygad om att höjd skatt är det bästa för folket, ska komma överens med Lisa, som är övertygad om att sänkt skatt är det bästa för folket?
Citera
2022-06-22, 23:22
Bannlyst
Det behövs en ny Gustav Vasa och några villiga Dalmasar ala 1500-talet som åker till Stockholm och belägrar staden och röker ut riksdagen. Därefter ska dom hängas offentligt! Ingen kommer därifran levande. Men det är väl för mycket begärt....
Citera
2022-06-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Det behövs en ny Gustav Vasa och några villiga Dalmasar ala 1500-talet som åker till Stockholm och belägrar staden och röker ut riksdagen. Därefter ska dom hängas offentligt! Ingen kommer därifran levande. Men det är väl för mycket begärt....

Låter inte som att demokrati är din grej. Skulle du kanske trivas bättre i Ryssland eller Eritrea?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in