Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-30, 13:04
Medlem
Gladaluvans avatar
Hej, jag har ett allvarligt problem och det är att varje gång jag går i tunnlar så blir jag så skjut fisnödig, jag skulle i princip kunna dra av brallerna och sprutlackera hela tunneln. Några sekunder efter jag gått ut från tunneln så återställer sig magen direkt. Detta leder till allvarliga konsekvenser då jag fått ett nytt jobb som är helt under jorden och vi transporterar oss via tunnlar. Kollegor har börjat fråga varför jag fiser så mycket och jag säger att jag lider av tunnelprutt. Finns det något man kan göra? Antar att läkare inte vet ett skit om varför man pruttar egentligen?
Citera
2022-06-30, 13:05
Medlem
snurresprettiss avatar
Gå inte igenom tunnlar utan ta andra vägar där det är fisfritt.
Citera
2022-06-30, 13:08
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
Hej, jag har ett allvarligt problem och det är att varje gång jag går i tunnlar så blir jag så skjut fisnödig, jag skulle i princip kunna dra av brallerna och sprutlackera hela tunneln. Några sekunder efter jag gått ut från tunneln så återställer sig magen direkt. Detta leder till allvarliga konsekvenser då jag fått ett nytt jobb som är helt under jorden och vi transporterar oss via tunnlar. Kollegor har börjat fråga varför jag fiser så mycket och jag säger att jag lider av tunnelprutt. Finns det något man kan göra? Antar att läkare inte vet ett skit om varför man pruttar egentligen?

kan du inte sprutlackera tunneln då?
Citera
2022-06-30, 13:21
Medlem
Troublezzzs avatar
Ett inte helt ovanligt problem. Det sitter givetvis mentalt och även fisarna är mentala symtom. Du fiser alltså inte utan din kropp tror att du fiser. Likaså kan det spridas mentalt där även dina medarbetare tror att du fiser även när du inte gör det.

Det bästa vore om du kunde få en tid hos psykologen snarast.
Citera
2022-06-30, 13:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
kan du inte sprutlackera tunneln då?
Precis. Hur svårt kan det vara liksom?
Citera
2022-06-30, 13:57
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Cuniculus Flatulens, ett vanligt fenomen.

Det är det något lägre lufttrycket i tunneln som påverkar peristaltiken och tarmrörelserna kan frigöra gaser som då följdaktligen måste ta vägen någonstans.

Helt naturligt och något som drabbar nästan alla.
Citera
2022-06-30, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
Hej, jag har ett allvarligt problem och det är att varje gång jag går i tunnlar så blir jag så skjut fisnödig, jag skulle i princip kunna dra av brallerna och sprutlackera hela tunneln.

Att fisa är att släppa ut gas/luft. Att sprutlackera är grav diarre. Vilket av dom är det, din trådstart verkar oseriös när du blandar två skilda begrepp på detta vis.
Citera
2022-06-30, 14:42
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Cuniculus Flatulens, ett vanligt fenomen.

Det är det något lägre lufttrycket i tunneln som påverkar peristaltiken och tarmrörelserna kan frigöra gaser som då följdaktligen måste ta vägen någonstans.

Helt naturligt och något som drabbar nästan alla.
Påminner om mig och min kompis när vi spelade pingis i källaren, vi blev alltid bajsnödiga.
Citera
2022-06-30, 14:50
Medlem
pancakedads avatar
Du är inte ensam, många jag känner har liknande problem med tunnlar. Må ha med klaustrofobi o göra.
Citera
2022-06-30, 14:58
Medlem
Så här är det du lider av fobi att lägga en brakare som riktigt ekar i tunneln och det triggar dig psykiskt att undvika det, stressen blir då så pass stor att magen och tarmarna gör allt för att de ska ut. Ju mer du knipper desto större risk också för en riktig trumpetare smiter ut med resultat EKO utan dess like i tunneln som tom kan väcka döva. Så böra tänk nu ska jag lägga en brakare som väcker döda så kommer du aldrig släppa väder i tunnlar. Så det har inget med ATÖ att göra, bara psykologiskt.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in