Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Jag tror ingen fullt fungerande människa förnekar klimatet. Det har gått i cykler, som allt annat, under jordens hela ålder. Därför kan du lugna ned dig, och låta naturen ta hand om det som den alltid gjort.
Därför är det självklart att jag inte gör något mer än vanligt sunt förnuft, som i alla frågor. I jobbet och pga boende utomlands flyger jag minst en gång i månaden, inget jag tänker två gånger på. Kort svar på tråden, inget.
Grejen är den att mycket som påverkar naturen och den biologiskamångfalden inte beror på cyklerna jorden vandrar mellanmellan. Vi dödar alla insekter, vi gör jorden obrukbar genom att döda alla mikroorganismer i jorden som hjälper till i förmultningsprocessen och som bajsar ut näring växter får i sig. Vi dödar allt liv i våra hav som är grunden till livet, vi förstör våra sötvattenkällor som inte kommer komma tillbaka igen. Detta på grund utav att vi vill ha billiga kläder och billig mat som inga skadeinsekter förstör på grund utav att vi odlar i gigantiska mono fällt där naturens cirkel är bruten. Jag bor på samma höjd som Örebro i växtzon 2-3, mängden insekter detta året jämfört med förra året är otroligt liten. Insekterna dör ut och dom dör ut snabbt, snabbare än forskare(riktiga forskare) har räknat med och det skrämmer mig som fan! Vi går emot en framtid där vi strider om dricksvatten.
Med din logik skulle vi ju inte behöva städa upp stora oljespill ute i havet, oljan kommer ju ändå från jorden och jorden är i sina cykler vi inte kan påverka.
Jag skulle gärna göra mycket, men ser det som onödigt när företagen får oss att fokusera på idioti bara för att förflytta ansvaret från dom själva till lilla människan.