Citat:
Ursprungligen postat av
NukeTheWhaIes
https://www.friatider.se/ingvar-carl...-nar-hon-sjonk
Är det propaganda från föredetta statministern (sosse) för att flytta fokus från Socialdemokraternas skandal nu med Turkiet eller är detta något viktigt?
Ingvar "skosulan" Carlsson ska kanske svara på vad han VET om Palmemordet istället. Varför var Ebbe Carlsson och Hans Holmer på hans kontor samma natt/morgon? Han kan också svara på varför han tillsammans med övriga S hållit den fullständigt odugliga och vandrande katastrofen Mona Sahlin om ryggen i alla år. Samma sak med Dan Eliasson. Därefter kanske han kan avslöja var han vet om Thailand-katastrofen. Vad finns/fanns på banden man hemligstämplat/förstört? Låt oss börja där istället Ingvar. Tids nog ska vi nog beta av allt förräderi och fanskap ni i makten ägnat er åt, inte bara S utan också M och de andra förrädarna i alla partier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merkur
Carlsson är den ende av de då inblandade politikerna/inflytelserika som man verkligen sett har tyngts av mörkläggningen. Det har synts, och hörts, på honom i alla år.
Äsch, det ger jag inte mycket för. Varför har han inte öppnat käften då? Om de är mutade eller hotade är sak samma. De har svikit svenska folket och fosterlandet. Fosterland kan låta högtravande, men det är ingen liten sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
LiquidSwords
Haha va sjukt, satt o rökte en nattis häromdagen med en vän så kom vi in på denna katastrof och slog upp på wiki utan att jag mindes vad som sagts för 1 år sen, och han, född efter år 2000 , sa efter jag läste högt att år 2001, släppte de massa betong över hela skitn för det skulle bli en "grav" då svarar han, "är det inte så man gör med kärnavfall?"
Sverige dödade 500 pers och hade ner en sovjet kärnreaktor i havet...
Inte alls osannolikt. Ponera att man smugglade sovjetiska kärnvapen ut ur Ryssland till USA på civila färjor. Det bryter mot alla möjliga regler. Är det så och en rysk ubåt torpederade Estonia så är som jag förstår det inte det olagligt utan då uppfattas Estonia som är örlogsfartyg. Svenska staten har då lurat civila och utsatt dem för en enorm fara. Jag kan inte se annat än livstids fängelse för de ansvariga, dvs Bildt osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Ingvar kunde börja med att avslöja anledningen till att hans egen regering tvärvände i frågan. Man gick från att lova att
allt skulle göras för att bärga kropparna till att man i stället skulle täcka vraket med sten och betong och dessutom införa dykförbud. Motiveringen var att det var för psykiskt påfrestande för bärgningsdykarna att se liken. En dittills obekant omsorg som man aldrig tillämpat tidigare på räddningspersonal som måste bärga sargade kroppar efter läskiga bil- och tågolyckor.
En foliehatt skulle nästan kunna få för sig att fanns något i vraket man ville dölja.
Jag har talat med en röjdykare som under sin värnplikt användes som att gå ner och hämta upp döda vid tex trafikolyckor när bilar hamnar i vattnet, tex Tjörnbron. Som jag uppfattade det var det frivilligt. Osäker på om det var frivilligt eller "frivilligt". Vissa frågeställningar vill man inte penetrera av respekt. Alla som utförde dylika uppdrag fick medaljer av ÖB i en liten hemlig ceremoni. Dessutom finns det garanterat privata företag som skulle kunna åta sig dylika uppdrag för rätt pengar.