Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-06, 07:08
  #1
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag har haft ett drogmissbruk som tog slut för 3 år sedan...

Fått mycket hjälp av föräldrarna med pengar för att bli återställd med kläder, men vill helst inte behöva förlita mig på deras välvilja för mycket...

Tänkte jag skulle laga mina kläder så gott det går, så får väl lära mig sy...

Men var hittar jag kläder (på nätet antar jag) för mest överkomligt pris?

PS... skulle vara smart för mig att byta namn ... lol
Citera
2022-07-06, 07:22
  #2
Medlem
Emellies avatar
Second hand butiker så som myrorna eller röda korset kanske kan vara något, om du är okej med begagnat?
Citera
2022-07-06, 07:30
  #3
Medlem
Tardigrads avatar
Tradera (sortera efter "lägst pris inklusive frakt"), HM och Facebook marketplace.
Citera
2022-07-06, 07:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Jag har haft ett drogmissbruk som tog slut för 3 år sedan...

Fått mycket hjälp av föräldrarna med pengar för att bli återställd med kläder, men vill helst inte behöva förlita mig på deras välvilja för mycket...

Tänkte jag skulle laga mina kläder så gott det går, så får väl lära mig sy...

Men var hittar jag kläder (på nätet antar jag) för mest överkomligt pris?

PS... skulle vara smart för mig att byta namn ... lol

Grattis till drogfriheten!

Svenskarna gör av med 12kg kläder/år och person, så är det något det finns gott om och ett överskott av så är det kläder som är helt ok.

Det är i regel bara innan första tvätten nya kläder ser riktigt fräscha ut, sen brukar det inte vara någon större skillnad om ett plagg är tvättat två eller tio gånger.

På hotell ligger du i lakan som flera hundra kan ha saggat i innan, i lumpen och på sjukhus får du gamla kallingar som folk innan har pissat och bajsat ner sig i. Så allt annat än att du låter någon annan ta den initiala höga kostnaden och du tar hand om kläderna när dom är bättre begagnade är idioti, ut i från din situation.

Bor du i en större stad och jag var i din sits skulle jag sätta mig ner och mejla typ stadsmissionen och liknande och berätta om din sits. Ofta badar dom i begagnade kläder, speciellt så här års. Eller så går du bara förbi återvinningsstationerna dels dom vanliga men framförallt dom för kläder och kollar vad folk dumpat där som inte företagen har kapacitet att ta hand om.

Vill du göra det bekvämare köper du begagnade kläder i butik hos myrorna osv, på tex tradera på nätet eller på loppisar av privatpersoner. Med lite tur kan du hitta en sån där ångestdriven akademiker som måste bära nästan helt nya kläder varje dag för att våga sig ut och då kan du köpa upp en hel garderob för en spottstyver av honom.

Att laga kläder är tyvärr bara slöseri med tid och dina resurser när det finns ett så extremt stort överskott.

Tycker du ändå att det är sunkigt med begagnat väntar du ca en månad till och går på kedjornas slutreor och handlar för 70%.

Lycka till med ditt nya drogfria liv.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-07-06 kl. 07:49.
Citera
2022-07-06, 07:51
  #5
Medlem
Har fått för mig att Dressman är halvbilliga Men jag kan ju ha fel.. Lite reakläder hittade jag: https://dressmann.com/sv/webbutik/dressmann/rea/#page=3
Citera
2022-07-06, 08:02
  #6
Medlem
vadsadusadus avatar
Så bra jobbat med drogfriheten!

Min kille köper alltid underkläder och baskläder (tex svarta t-shirts mm) på https://www.bonprix.se/kategori/herrklaeder/
Jag köper mina kläder där också (tjej) och tycker absolut att kläderna är bra för sina priser. Har haft samma byxor i flera år nu därifrån, de kostade typ 200 kr.
Citera
2022-07-06, 08:31
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det finns mängder med kläder på blocket, tradera, myrornas och liknande så det är bara att ut och leta och handla. Att laga kläder är inte värt det om det nu inte är speciella kläder eller dyra kläder. Är det det så är det dessutom bättre att gå till en person som kan yrket och gör det snyggt istället för att du sitter och hemmatåtar så det kommer se för jävlig ut.
Citera
2022-07-06, 08:37
  #8
Medlem
Kan verkligen tipsa om Sellpy om du vill köpa mycket på samma gång. Filtrera efter storlek, plaggtyp och färg, och sätt ett maxpris, t ex 50 kr. Jag handlar till både mig själv och barn på Sellpy och betalar aldrig mer än 40 spänn per plagg.

Exempel på sökning:
https://www.sellpy.se/search/Man?max...Channel=market
__________________
Senast redigerad av Rritt 2022-07-06 kl. 08:40.
Citera
2022-07-06, 10:17
  #9
Medlem
Agent.Jonesys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Jag har haft ett drogmissbruk som tog slut för 3 år sedan...

Fått mycket hjälp av föräldrarna med pengar för att bli återställd med kläder, men vill helst inte behöva förlita mig på deras välvilja för mycket...

Tänkte jag skulle laga mina kläder så gott det går, så får väl lära mig sy...

Men var hittar jag kläder (på nätet antar jag) för mest överkomligt pris?

PS... skulle vara smart för mig att byta namn ... lol

Vill du har prisvärda basickläder till billigt pris så skulle jag rekommendera Lager 157.
Citera
2022-07-06, 13:56
  #10
Moderator
yz44s avatar
Finns dedikerade second hand affärer typ secondhand.se
Citera
2022-07-06, 16:30
  #11
Medlem
snurresprettiss avatar
Myrornas funkar väl alltid.
Citera
2022-07-06, 17:26
  #12
Medlem
Finns ju mycket på second hand marknanden så som tradera/fb market. Om du vill ha nya kläder kan jag rekommendera SHEIN, är i från kina men är hyfsat snabb leverans ca 2 veckor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in