Miljöförvaltningen hittade ett olagligt restaurangkök i en MKB-lägenhet på Holma. I hallen låg 78 kilo döda ankor. Styckning av ytterligare 20 ankor pågick på toaletten. Tre spädgrisar väntade på tillagning. Nu hotas hyresgästen av åtal – och riskerar att förlora sin lägenhet.
Miljöförvaltningen förbereder en åtalsanmälan. Hyresgästen riskerar därmed att dömas för brott mot livsmedelslagen, som maximalt kan ge två års fängelse.
Bilden från badrummet så ju ren och fin ut! Jag hade väntat mig blod en masse! Som kuriosa kan jag nämna att mina förädrar köpte ibland en halv gris av bonden vid vårat lantställe, den hackade de upp i styckdetaljer i köket!
Bilden från badrummet så ju ren och fin ut! Jag hade väntat mig blod en masse! Som kuriosa kan jag nämna att mina förädrar köpte ibland en halv gris av bonden vid vårat lantställe, den hackade de upp i styckdetaljer i köket!
tror säkert mathygienen kan vara över medel i det här fallet
men om inte pappastaten får va med på ett hörn så ställs kalaset in
Hur fick de reda på detta, mycket spring till lägenheten av kunder? Nåväl, säkert renare än ett kök på en marknad i Kina där de blandar levande djur med slaktade och tillagningen. Det nya Sverige är spännande och inte som vi är vana!
Skulle - fördomsfullt eller ej - gissa på vietnameser. Finns många av dem på Holma och de är jäkla driftiga vad gäller att slakta och stycka sina djur. Minns att min tränare berättade att de brukade åka ut till någon bonde utanför Malmö och köpa ett djur, för att sedan slakta och stycka det helt själva. Resultatet var mycket bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!