Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Amen till det. Alla får tro men ibland är det nog kanske bäst att du inte fantiserar för mycket. Frågan är bara varför du fortsätter att insinuera att M är skyldig till mord trots att han är friad i hovrätten?

Hur du skissat på ett hypotetiskt händelseförlopp här? Det går väl samtidigt inte att utesluta att någon typ av gräl eller bråk uppstod där båda parter deltog? M har vittnat om att J var aggressiv och utåtagerande när hon drack alkohol. Du borde kanske finslipa dina teorier kring detta?

Vet du om M har uppvisat skadorna på händerna? Om han har slagit henne med knytnävarna så borde det väl synas vid en kroppsbesiktning?

En alternativ hypotes kan vara att hon blev misshandlad av en helt annan person för att sen ta sig till sovrummet där M redan låg och sov ruset av sig?

Vad tror du om denna teori?
Lägg ner ditt dravel.
Micke hade hudavskrapningar och sår på händerna
Citera
2023-06-12, 20:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Man undrar ju lite vad dom som satt i hovrätten är för folk och vilka värdegrunder dom har i botten.
Kanske lika skev syn på kvinnor som M.

Fast om han är oskyldig till mord så ska han väl inte dömas för detta bara för att blidka rättshaverister på nätet?

Samtidigt kan man väl också fråga sig vad det är för människor som satt i TR och inte minst vad de har för värdegrund eftersom de verkar ha ignorerat helhetsbilden där det bla finns uppgifter från M att även kvinnan uppträtt aggressivt och våldsamt?

Man kan dessutom ana en rätt skev syn på män i destruktiva relationer här i tråden, att bara skuldbelägga den ena parten tjänar ingen på.

Vi kan även notera att hovrätten ställer ofta högre krav på bevisningen, kan inte detta säga oss något om det här fallet där man trots allt har friat M?
Citera
2023-06-12, 20:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
M hade hudavskrapningar och sår på händerna

Källa tack lille vän.

Du har ju inte läst FUP:et om jag kommer ihåg rätt så vart har du hittat detta?

Är det konstaterat förresten att det var J:s DNA/blod på hans händer?

Kan inte detta isåfall härröra från det moment när han släpade in henne i badrummet för att tvätta/skölja av henne?
Citera
2023-06-12, 21:12
Medlem
Citat:
Källa tack lille vän.

Du har ju inte läst FUP:et om jag kommer ihåg rätt så vart har du hittat detta?

Är det konstaterat förresten att det var J:s DNA/blod på hans händer?

Kan inte detta isåfall härröra från det moment när han släpade in henne i badrummet för att tvätta/skölja av henne?
Vad pratar du om?
Jag har läst fupen och eftersom du insinuerar att jag hittar på, så kan du själv läsa och titta i den vid sidorna ~568 och däromkring...där kan du se mördarens händer mm
Du kan lägga ner din översittarattityd, citat: "källa tack lille vän"
Citera
2023-06-12, 21:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Speciellt när dom samtidigt påstår att hon skall ha tagit överdos av mediciner (som man knappt kan överdosera)

Tack för ditt engagemang, det är jättebra att du är aktiv här men läkemedel kan faktiskt interagera, kvinnan har dessutom använt antidepressiva läkemedel och de kan i vissa fall ha biverkningar som aggressivitet och förvirring. Vi vet helt enkelt för lite här för att säga något om vem som startade bråken, enligt M var det hon som gjorde det men vi måste kunna diskutera detta på ett sakligt sätt.

Du verkar dessutom i din iver att spotta ur dig inlägg helt glömma bort att hon drack alkohol i anslutning till intag av alla dessa "mediciner"

Citat:
Det är pinsamt att se att det finns dem som försvarar hans handlande.

Det är svårt att se att någon i tråden har försvarat hans misshandel, han är dömd för detta och domen är helt rätt.

Däremot så är det väldigt konstigt att vissa skribenter vill bortse från M:s uppgifter om att även J blev aggressiv i samband med att hon drack alkohol?

För om vi ska lita på M och hans vittnesmål så har även han blivit misshandlad? Varför kan inte M tala sanning om detta? Man kan ana en diskriminerande attityd här gentemot män som vittnar om deras problem i destruktiva relationer.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-06-12 kl. 22:49. Anledning: Stavfel
Citera
2023-06-12, 22:15
Medlem
subrosas avatar
Så mycket spekulationer
Citera
2023-06-12, 22:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har läst fupen och eftersom du insinuerar att jag hittar på, så kan du själv läsa och titta i den vid sidorna ~568 och däromkring

Däromkring? En länk tack lille vän. Jag tror inte att du hittar på men du har en rätt obehaglig tendens att misstolka saker ibland.

Citat:
där kan du se mördarens händer

Mördare? Vilken mördare? Om du tänker på M så är han friad för mord. Är du säker på att du är inne i rätt tråd?
Citera
2023-06-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Kan du länka någon artikel om det eller liknade så du friskar upp mitt minne?

Förlåt, har helt missat det här!

Kvinnan nämns i Aftonbladets artikelserie för flera år sen, mäns våld emot kvinnor. Ingen bild. Hon var 52år gammal. Hon var hos GM på tillfälligt besök. Jag minns nu inte alla detaljer och har domen i pappersform någonstans i förrådet.

Han mördade henne med kniv mm, sprang runt och skrämde grannarna. Jag tror att stället hette Vallvik eller något liknande.
Citera
2023-06-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cato-1981
Förlåt, har helt missat det här!

Kvinnan nämns i Aftonbladets artikelserie för flera år sen, mäns våld emot kvinnor. Ingen bild. Hon var 52år gammal. Hon var hos GM på tillfälligt besök. Jag minns nu inte alla detaljer och har domen i pappersform någonstans i förrådet.

Han mördade henne med kniv mm, sprang runt och skrämde grannarna. Jag tror att stället hette Vallvik eller något liknande.

Finns här på flashback. Skriv under sök, Håcksta, så kommer rubriken förundersökningsprotokoll mm upp, sök vidare där med samma namn. Offret hette L*sa L*f
Citera
2023-06-15, 18:27
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Däromkring? En länk tack lille vän. Jag tror inte att du hittar på men du har en rätt obehaglig tendens att misstolka saker ibland.

Mördare? Vilken mördare? Om du tänker på M så är han friad för mord. Är du säker på att du är inne i rätt tråd?

Kanske dax för MOD att justera rubriken snart.
Hon är ju inte dödad enl domen...
Citera
2023-06-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Kanske dax för MOD att justera rubriken snart.
Hon är ju inte dödad enl domen...

Klockrent. Undrar bara hur dom skall få till en kort men kärnfull rubrik som inte kan missförstås
Citera
2023-06-15, 19:40
Medlem
Citat:
Finns här på flashback. Skriv under sök, Håcksta, så kommer rubriken förundersökningsprotokoll mm upp, sök vidare där med samma namn. Offret hette L*sa L*f

Offret hette inte L*sa.
Håcksta? Rätt långt från Vallvik (kanske inte geografiskt vad vet jag). 2007.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in