Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 23:26
  #13
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Vad tycker ni om kommande generationer? Är det verkligen helt förlorat som man kan tro när man läser om den? Eller är det precis som feminister, dom väsnas och hörs mycket men egentligen utgör dom en liten och irrelevant andel?


Har du fått en liten insikt ? Grattis.

Hur kan man , allvarligt talat, bunta ihop en hel generation och köpa div. egenskaper applicerat på precis varenda en ?

Nu när du har träffat 2st trevliga Gen Z som tog hand om dig, det måste ha blivit en enorm kulturkrock helt plötsligt. Men grattis då att du börjat fundera över att du eventuellt tidigare hade fördomar
Citera
2022-07-10, 23:33
  #14
Medlem
boqpods avatar
Allt går i vågor.
Vi lämnar en pissgeneration bakom oss och blivande/nyblivna föräldrar kommer uppfostra annorlunda och åtgärda de brister som skedde under föregående dipp.

Finns alltid individer som inte följer genomsnittet, och ibland har man tur och träffar dem.

Men de som är födda ca 2015-2025 kommer vara fina människor med goda värderingar och driv.
Citera
2022-07-10, 23:47
  #15
Medlem
Självklart så finns det många ungdomar idag som är bra eller riktigt bra. Men jag personligen tror att det är procentuellt fler som är riktigt dåliga jämfört med tidigare generationer. Det beror i högsta grad på att vi har haft extremt mycket pengar senaste 15-20 åren och de som är runt 20 idag har vant sig vid en bekväm tillvaro där man alltid har haft tillgång till pengar och prylar utan större ansträngning.
Jag tror även mobilberoendet kommer vara många till last. Jag har ju själv som 50 åring utvecklat dåliga mobilvanor som är svåra att bryta. Tänk då att vara född med en mobil i handen.
Citera
2022-07-10, 23:57
  #16
Medlem
fittslems avatar
Dom äldre "bra" generationerna blev slagna som barn, fick uppleva världskrig och leva stundtals på enbart potatis.

Såklart att det blev lite bättre människor av dem.
Citera
2022-07-11, 00:34
  #17
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Den unga mannen som jag beskriver i TS då, hade Sverige varit bättre om han inte existerade? Jag anser att du är fullständigt oresonlig och du vet det nog själv.
Jag tror att du inser att killen du träffade är ett undantag.
Citera
2022-07-11, 01:32
  #18
Medlem
Mina äldre släktingar födda i mitten på 80-talet:ish har berättat att man redan under deras ungdomstid tyckte att de var väldigt lata och bekväma av sig, söndercurlade. Så det verkar ha börjat med 80-talisterna. 80-talisterna väl ändå den första generationens barn som fick egna mobiler?
Citera
2022-07-11, 01:37
  #19
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Mina äldre släktingar födda i mitten på 80-talet:ish har berättat att man redan under deras ungdomstid tyckte att de var väldigt lata och bekväma av sig, söndercurlade. Så det verkar ha börjat med 80-talisterna. 80-talisterna väl ändå den första generationens barn som fick egna mobiler?

Nja? Var det inte omkring 90-talet man började prata om fenomenet ”curla”. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att de som är födda på 80-90-talet är curlade, men att fenomenet som sagt hade givits ett namn och säkert också ett par barn som fallit offer. Dessa var nog i kraftig minoritet vid den här tiden?
Citera
2022-07-11, 01:45
  #20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Mina äldre släktingar födda i mitten på 80-talet:ish har berättat att man redan under deras ungdomstid tyckte att de var väldigt lata och bekväma av sig, söndercurlade. Så det verkar ha börjat med 80-talisterna. 80-talisterna väl ändå den första generationens barn som fick egna mobiler?
bara massa skräp 80 talister. världen hade varit bättre utan dom. ligister allihopa
Citera
2022-07-11, 12:05
  #21
Medlem
Finns massor av bra ungdomar.
Ambitiösa, flitiga och väluppfostrade.
Oftast varken syns eller hörs de då de är upptagna med sina egna liv.

De som syns och hörs mest är tyvärr motsatsen.
Media lyfter hellre upp rappande kriminella blattar.
Attention whores som leker influencer.
De hyllar Somalier som fått jobb som diskare, trots att det är skattefinansierat arbete.
Psykiskt sjuka tjejer som ser sig som offer.
Ensamstående white trash-mammor som lever på bidrag.
Citera
2022-07-11, 12:19
  #22
Medlem
halaltarzans avatar
Vet inte riktigt vad jag ska säga men det här med polisbristen är väl iaf en barometer för hur bra ungdomen är?

Går du liksom till Tanto på Södermalm så är det i huvudsak två sorters killar som sticker ut, hippies med målad naglar och sen de som är eller vill vara banditer.

Då pratar vi ändå om innerstan, hur det ser ut på förortsbaden vågar jag inte ens tänka på.
Citera
2022-07-11, 13:36
  #23
Medlem
Som så kallad millenial så tycker jag att dagens generation är så otroligt snälla, artiga, förstående och öppna mot alla. De äldre generationerna får jag i princip lära att säga "nej tack, ja tack, ha en bra dag" osv istället för att bara "jag ska ha den" och sen gå. Nu pratar jag självklart inte om tonåringar, men alla tonåringar är hemska oavsett vilken generation vi talar om
Citera
2022-07-11, 13:38
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dom äldre "bra" generationerna blev slagna som barn, fick uppleva världskrig och leva stundtals på enbart potatis.

Såklart att det blev lite bättre människor av dem.

Håller inte med. Tycker den äldre generationen är sämre socialt (har svårt att be om saker snällt, säga ja tack osv), de är inskränkta, negativa, oflexibla, dömande, och gnälliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in