Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-10, 22:45
  #1
Medlem
Bidens avatar
Idag var jag till affären och skulle handla ett tillbehör till en möbel. Jag står och funderar om det jag har hittat är rätt, eller om storleken är lite för stor. Jag går då och hittar en personal, en fräsch och stilig ung man.

Citat:
Jag: Hej
Han: Hej!
J: Har du tid?
H: Ja, hur kan jag hjälpa dig?
J: Jag funderar på att köpa den här men är osäker om den passar med <modell>
H: Hmm, låt mig ta en titt
Han inspekterar den en stund och tar den sedan ur förpackningen och visar mig, och då ser jag att det är helt rätt.
Citat:
J: Jo men det är rätt, vad bra, tack så mycket!
H: Ingen fara! Låt mig stoppa tillbaka det här i förpackningen...
J:
H: Sådär då! Var det något mer?
J: Nej, tack.
H: Då får du ha en fin dag, hejdå
J: Detsamma, hejdå!
Sedan fortsätter han arbeta med det han sysslade med och jag kände bara sådan lycka över att det finns unga män som är artiga och respektfulla. Jag är säker på att det finns fler män som är såhär, även fast dom kanske inte alltid lyfts fram. Om jag kunde vrida tillbaka klockan och börja om så skulle jag försöka bli precis som honom.

Denna tråd kommer säkert bli kastad men jag tar en kula för laget bara jag får deklarera min kärlek och framtidstro för kommande generationer. Det är inte bara Tiktok, droger och feminister, utan många är helt fantastiska, kanske dom bästa svenskarna hittills.

Vad tycker ni om kommande generationer? Är det verkligen helt förlorat som man kan tro när man läser om den? Eller är det precis som feminister, dom väsnas och hörs mycket men egentligen utgör dom en liten och irrelevant andel?
Citera
2022-07-10, 22:53
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror det är kört tyvärr. Jag menar dagens 20 åringar. Hur fan ska de kunna stå mot ryssen? De vet ju fan inte om de är han eller hon. Om ryssen kommer kommer de liksom visa upp röven och inta läge för att bli påsatta.
Citera
2022-07-10, 22:56
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror det är kört tyvärr. Jag menar dagens 20 åringar. Hur fan ska de kunna stå mot ryssen? De vet ju fan inte om de är han eller hon. Om ryssen kommer kommer de liksom visa upp röven och inta läge för att bli påsatta.

Ryssen tillhör väl generationen, de har ju målat "Z" på sina tanks..

Men generellt är det individuellt hur folk är. Man kan inte måla upp en hel generation som lata oduglingar.
Citera
2022-07-10, 22:58
  #4
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror det är kört tyvärr. Jag menar dagens 20 åringar. Hur fan ska de kunna stå mot ryssen? De vet ju fan inte om de är han eller hon. Om ryssen kommer kommer de liksom visa upp röven och inta läge för att bli påsatta.
Stå emot ryssen... Du tror att det är ett realistiskt scenario att Ryssland ska kriga mot Sverige? Inga sådana diskussioner tack, ta det i konspirationsforumet.
Citera
2022-07-10, 22:58
  #5
Bannlyst
millenials och gen z är odugliga, världen hade varit bättre utan dom misslyckade generationerna.
Citera
2022-07-10, 22:59
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ryssen tillhör väl generationen, de har ju målat "Z" på sina tanks..

Men generellt är det individuellt hur folk är. Man kan inte måla upp en hel generation som lata oduglingar.

Nej exakt. Och det gör sitt till också att gamlingar klagar. Då kan unga tänka till att fan jag ska visa dom!
Citera
2022-07-10, 23:00
  #7
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
millenials och gen z är odugliga, världen hade varit bättre utan dom misslyckade generationerna.
Nu så skulle jag ju gärna vilja vara av med sådana som dig också i sådana fall, vad vinner vi på att resonera som du gör? Vi springer bara i en ond cirkel som vi själv designat och bränslet kommer från sådana som dig.
Citera
2022-07-10, 23:02
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Nu så skulle jag ju gärna vilja vara av med sådana som dig också i sådana fall, vad vinner vi på att resonera som du gör? Vi springer bara i en ond cirkel som vi själv designat och bränslet kommer från sådana som dig.
jag bara säger faktan. kan inte rå för att det är så
Citera
2022-07-10, 23:04
  #9
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
jag bara säger faktan. kan inte rå för att det är så
Den unga mannen som jag beskriver i TS då, hade Sverige varit bättre om han inte existerade? Jag anser att du är fullständigt oresonlig och du vet det nog själv.
Citera
2022-07-10, 23:05
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Den unga mannen som jag beskriver i TS då, hade Sverige varit bättre om han inte existerade? Jag anser att du är fullständigt oresonlig och du vet det nog själv.
grattis, du hittade en gen z som inte var komplett förlorad.
Citera
2022-07-10, 23:06
  #11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausSchwabWannabe
millenials och gen z är odugliga, världen hade varit bättre utan dom misslyckade generationerna.
Millenials är alla födda mellan 1981-1996, alltså de flesta 30-åringar+ där jag skulle säga att majoriteten (män) i alla fall ser faran med woke och är mer åt det konservativa hållet. Gen Z alltså folk födda 1997-2012 ca är ännu mer konservativa. Så nej hoppet är starkare än någonsin, det är 68-vänstern och 70-talister som har varit mest woke.
Citera
2022-07-10, 23:07
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag menar helt ärligt. Om Sverige gick i krig hade vi haft extremt många 20 åringar grymt bra på dataspel. Det nya i moderna krig. De kunde liksom trycka blixtsnabbt och det var en död ryss 1-0 till oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in