• 1
  • 2
2022-07-11, 08:17
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Morgon
Nu när det blivit lite svalare igen har jag swichat över till vad jag själv kallar hobbit looken. Det vill säga shorts, sandaler och grovstikad ulletröja typ islandströja ev ävven någon bommulshalsduk. Jag tycker det är bekvämt lätt att justera om förvarmt, funkar att vada i mm. Min sambo ger dock denna look vissa menande blickar.
Så vad tycker ni andra är det en hiss eller diss på hobbit-looken och i så fall varför?
Citera
2022-07-11, 08:18
Medlem
Man får väl vara lite kort i rocken också, om det ska vara hobbit-look på riktigt.
Citera
2022-07-11, 08:23
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Man får väl vara lite kort i rocken också, om det ska vara hobbit-look på riktigt.

Kanske, men grund frågan är grovstickat med shorts och sandaler/barfota (likt en hobbit)
Citera
2022-07-11, 08:38
Avstängd
DyngSmElls avatar
Jag har kört samma look i över 20 år nu, och så är jag endast 151,5cm lång
Japp jag får ligga mycket.
Citera
2022-07-11, 08:58
Medlem
Cindells avatar
Ha de kläder du själv trivs med!

Och inte för att vara sån, men hobbitar har väl snarare skjorta, väst och rock upptill och inte grovstickade ylletröjor?
Citera
2022-07-11, 09:01
Medlem
AngieDs avatar
Hoppas inte dina fötter och tånaglar också har "hoobit looken"! Hobbitar har väst med knappar inte ulltröja som tidigare nämnts. Tycker frisyren hos hobbitar kan vara rätt soft och avslappnad.
Citera
2022-07-11, 09:57
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Morgon
Nu när det blivit lite svalare igen har jag swichat över till vad jag själv kallar hobbit looken. Det vill säga shorts, sandaler och grovstikad ulletröja typ islandströja ev ävven någon bommulshalsduk. Jag tycker det är bekvämt lätt att justera om förvarmt, funkar att vada i mm. Min sambo ger dock denna look vissa menande blickar.
Så vad tycker ni andra är det en hiss eller diss på hobbit-looken och i så fall varför?

"grovstickad ulletröja", halsduk.
Du måste bo ganska långt norr ut om det har droppat så mycket i temp för dig. I Luleå ska de ju upp till 22-24 grader idag.

"funkar att vada i".
Vadar gör man i vatten. Har ni översvämningar? Eller vad menar du? I så fall så är det väl bra att använda shorts.

Jag förstår att din sambo inte ser med förtjusning på detta då själva uttrycket Hobbit-looken ger en väldigt osexig vibe. Tänk själv när någon frågar henne...
- vad är din man för en typ?
- Jo tja, han ser ut som en Hobbit.
- Aj då!
Citera
2022-07-11, 10:40
Medlem
Hussefars avatar
Vad matchar du för frilla till den? Jag tycker det är viktigt att du går all-in och kör med lite vågat vågigt halvlångt hår likt Bilbo. Kan bli en hit.

I så fall säger jag bara kör på.

Efter att konsulterat denna tråd med min sambo så är hon dock rätt skeptisk till detta koncept ska det tilläggas TS.
Citera
2022-07-11, 10:54
Medlem
Loreias avatar
Utifrån beskrivningen kan det vara allt från lite snygg-mysigt eller bara helt enkelt osnyggt.
Matchar du med lite längre hår? Är det lite solblekt vid den här tiden på året bygger det på den bohemiska i looken på en positivt sätt.
Hur långa är shortsen? Har du strumpor som syns i öppna sandaler?
Om shortsen är för "sportiga", typ det står Adidas på och är tydligt av syntetmaterial faller hela looken.
Citera
2022-07-11, 12:43
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Vad matchar du för frilla till den? Jag tycker det är viktigt att du går all-in och kör med lite vågat vågigt halvlångt hår likt Bilbo. Kan bli en hit.

I så fall säger jag bara kör på.

Efter att konsulterat denna tråd med min sambo så är hon dock rätt skeptisk till detta koncept ska det tilläggas TS.

En ganska kort backslick med lätt vax så det blir mycket volym.
Citera
2022-07-11, 12:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Utifrån beskrivningen kan det vara allt från lite snygg-mysigt eller bara helt enkelt osnyggt.
Matchar du med lite längre hår? Är det lite solblekt vid den här tiden på året bygger det på den bohemiska i looken på en positivt sätt.
Hur långa är shortsen? Har du strumpor som syns i öppna sandaler?
Om shortsen är för "sportiga", typ det står Adidas på och är tydligt av syntetmaterial faller hela looken.

Bomullsshorts som slutat någon stans över knät men inte längre upp än på halva vaden. Strumpor är ett no no. Håret är ganska kort och mer gråsprängt än solblekt.
Citera
2022-07-11, 12:52
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
"grovstickad ulletröja", halsduk.
Du måste bo ganska långt norr ut om det har droppat så mycket i temp för dig. I Luleå ska de ju upp till 22-24 grader idag.

"funkar att vada i".
Vadar gör man i vatten. Har ni översvämningar? Eller vad menar du? I så fall så är det väl bra att använda shorts.

Jag förstår att din sambo inte ser med förtjusning på detta då själva uttrycket Hobbit-looken ger en väldigt osexig vibe. Tänk själv när någon frågar henne...
- vad är din man för en typ?
- Jo tja, han ser ut som en Hobbit.
- Aj då!

Grovstickat funkar upp till ca 22°C men framförallt bra på morgon/fm och kvällen. Halsduk/scarfs har jag året runt även nere vid Medelhavet. Skyddar ju mot sol och insekter.

Vad gör man ju när msn fiskar krabbor, lägger i båtar mm 😉
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in