Igår, 23:12
Medlem
xmzs avatar
De här tomtarna på discord som från sina vita hästar skulle rädda grädfittan med matkassar och gamla kläder som hon blev förbannad över, är de fortfarande lika ivriga att knarka sin egna godhet?
Citera
Igår, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och hon lagade mat ibland och det var ju lite skojigt, hon försökte göra rätt men tog det med ro och skrattade när det blev fel. Hon gjorde en majonnäs en gång som var som ett helt företag men hon såg faktiskt inte så nersupen ut som nu.

Att prata om killproblem tror jag är en kompensation för att det inte längre finns någon som är sexuellt intresserad av henne. Och det har inte med åldern i sig att göra, utan mer hur fan hon klär sig, hur hennes hud ser ut, och de mörkbruna tänderna, som chokladbitar där inne. Nog för att sånt intresse minskar när en kvinna är 50 men det finns kvar för en kvinna som är fräsch och har personlighet så det är inget som ska vara borta som det är för henne.

Jag tror att hon kanske har anknytningsproblem, så hon kanske skulle vilja ha lite olika män då och då om hon fick som hon ville. Hon kan inte satsa helhjärtat på någon. Det är därför hon är som hon är mot sina barn. Därför pratar hon om dem. Tänk bara "jag är hos min kille nu" och glädjen när Hasan sa det. Men sen ser hon till att det blir problem.

Sjukt sorgligt att kolla på videos ifrån lägenheten. Hon trivdes verkligen med att laga mat och utstrålade en helt annan energi, en glad energi, inte hysterisk. Rätt söt också, med runda kinder. Visst, hon hade sina utbrott också, men det var en del kul content däremellan. Man ser verkligen hur fort det kan gå utför när missbruket eskalerar. Nu ligger hon bara månader senare utmärglad i en Hostelsäng med risigt hår och risiga tänder och har live, spritter upp och åmar lite emellanåt, krogbesök i galna kläder och glasögon varje kväll.

Ska bli väldigt intressant att se när/om Pia når sin botten och söker hjälp, eller vad fan som händer. Har mycket svårt att tro att hon kan/bör sluta dricka på egen hand nu, stor risk för kramper.
Senast redigerad av Florman Igår kl. 23:37.
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om vi nu ponerar att Pia inom ett par år bränner alla pengar, så lär hon ju direkt springa till Soc och tigga att de ska lösa situationen, precis som hon gjorde vid vräkningen. Är det någon här som är insatt i hur de isåfall resonerar? Har man inget ansvar för att inte bränna hela sparkapitalet på krogbesök och kläder, eller är det bara att börja håva in försörjningsstöd?

Känns som att Pia bränner pengar i snabb takt nu, minst en tusenlapp per dag lär ju gå åt till Hostel, kläder, sportdricka, utemat och vin på barer, men det räcker nog fan inte, utan tror hon kan bränna 2000 per dag? Alltså 60 000 kronor per månad i ren lyxkonsumtion?! Helt orimligt att hon försätter sig själv i personlig konkurs tycker jag, men antar att hon måste kollat upp hur det ligger till, annars skulle hon väl inte hålla på så här? 🤔

Kommuner har ju ansvar för alla inom kommungränserna. Men de kan ha krav för att någon ska få en bostad. I tråden om Jojo i den här forumdelen kan man se att både hon och Q har fått var sitt ställe att bo på. De blev ju vräkta från lägenheten som var till enbart för kvinnor och barn. Om det är förenat med krav för dem vet jag inte. Men de missbrukar ju på.
Men frågan är också vad för tillstånd hon är i då? Kanske mer är en fråga om tvångsvård innan dess. Jag tycker det verkar som hon förändrats riktigt mycket på låt oss säga två år. Två år till och hon kanske ofredar folk och beter sig totalgalet så att man är rädd hon ska skada sig själv eller någon annan. Nu är hon ju inte våldsam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in