Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-15, 10:25
Medlem
Höörs rika Nimby-politiker säger Nej till att ha ett HVB-hem för psyksjuka nära golfbanan.

Citat:
Mitt i idyllen vid golfbanan i Bosjökloster har vårdkoncernen Humana lämnat in en ansökan till Höörs kommun om att sätta igång ett planarbete för ett HVB-hem för psykisk rehabilitering och korttidsboende på greve Thord Bondes mark.

Citat:
Men politikerna finner placeringen olämplig.

https://www.skd.se/2022-07-15/sager-...ster-golfklubb

Golf som bekant är en trivial och totalt korkad och meningslös sysselsättning för rika och tråkiga Nimby-varelser med näsan i vädret, som gillar mångkultur och sociala problem (då det finns pengar att göra på detta) men vill inte ha allt detta på sin egna bakgård. Allra minst när de golfar. Vad tycker ni om detta? Bör HVB-hemmet kanske byggas i Rosengård i Malmö, där man historiskt alltid skickat alla problem sedan 70-talets början?

Geroge Carlin tar upp detta ämne med golfare och Nimbys:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4w7H48tBS8

Är det olämpligt att de psyksjuka får ett HVB-hem när Von Obens golfbana?
Senast redigerad av HandgnuggarOligark 2022-07-15 kl. 10:27.
Citera
2022-07-15, 10:27
Medlem
Ser inget konstigt med detta. Självklart vill man ha så lite problem i de områden man brukar besöka.
Citera
2022-07-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Höörs rika Nimby-politiker säger Nej till att ha ett HVB-hem för psyksjuka nära golfbanan.

https://www.skd.se/2022-07-15/sager-...ster-golfklubb

Golf som bekant är en trivial och totalt korkad och meningslös sysselsättning för rika och tråkiga Nimby-varelser med näsan i vädret, som gillar mångkultur och sociala problem (då det finns pengar att göra på detta) men vill inte ha allt detta på sin egna bakgård. Allra minst när de golfar. Vad tycker ni om detta? Bör HVB-hemmet kanske byggas i Rosengård i Malmö, där man historiskt alltid skickat alla problem sedan 70-talets början?

Geroge Carlin tar upp detta ämne med golfare och Nimbys:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4w7H48tBS8

Är det olämpligt att de psyksjuka får ett HVB-hem när Von Obens golfbana?

Du verkar ha en mycket skev verklighetsbild när du definierar golfsporten så (se fetstilat). Fö är det väl ingen som önskar några HVB-hem i sin närhet.
Citera
2022-07-15, 10:44
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ser inget konstigt med detta. Självklart vill man ha så lite problem i de områden man brukar besöka.

Jag antar att du inte är emot att funktionsvarierade ska ha nånstans att bo?
Förutsatt att du inte vill utrota dem, så måste de bo nånstans.
Och då kommer de att bo nånstans där även andra bor.
Varför ska detta bara vara i ekonomiskt utsatta områden?
Citera
2022-07-15, 12:36
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

För att i ekonomiskt utsatta områden gör dessa människor minst skada och minst påverkan, uppenbarligen. Dessa människor förfular gatbilden, sänker bostadspriserna, skräpar ner, ökar kriminaliteten och sänker tryggheten. Djurplågeri hör också till.

HVBmännikors kultur är väldigt avlägsen medelklasskulturen. Ingen våglängd stämmer mellan dessa grupper. Varför skulle det vara en bra ide att blanda dessa?
Citera
2022-07-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nu är du inte den smartaste individen på flashback så jag vet inte hur jag ska förklara detta för dig så att du förstår. På hvb-hem kommer det idag mycket svårare fall än förut. Det handlar till stor del om missbrukare och aggressiva människor. Dessa behöver inte placeras på platser där det finns fin natur. Mer lämpligt att placera dessa hem i städer där det är nära för personalen att ta sig till arbetet och nära för eventuella anhöriga.
Citera
2023-06-26, 19:10
Medlem
Hur gick det här sen? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här