Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-16, 08:39
Medlem
Ördögs avatar
Jag har aldrig besökt Kiviks marknad, men skildringen i Bombi Bitt och jag, med vallackarens blodiga hantverk, Vricklunds misshandel av styrkemätaren och Texas Ros' väna sång gjorde intryck ... Vad är det som hänt den här gången?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...el-simrishamn/
Polis larmas till Kiviks marknad med anledning av flera personer som bråkar med basebollträn inne på marknadsområdet. Tre skadade personer, samtliga män födda -05, förs med ambulans till sjukhus. Ytterligare en man född -06 har blivit slagen men behöver inte akutsjukvård.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/st...nad-1.77025969
Sex personer har gripits och tre förts till sjukhus efter ett storbråk på Kiviks marknad i natt, skriver polisen på sin sajt.
/---/
– De har slagits med basebollträn. Vittnen nämner också att det delats ut sparkar och slag, säger Kim Hild, presstalesperson på polisen till Aftonbladet.

De gripna är mellan 17 och 65 år.
Citera
2022-07-16, 08:50
Medlem
Zigenare som slagits är min tanke .
Citera
2022-07-16, 08:53
Medlem
Ganska brett åldersspann på misstänkta.

Kan det vara någons barn som blivit drabbad av ett yngre gäng.
Där man samlat några polare och tagit lagen i egna händer?

Med tanke på all skit som händer idag och hur verkanslös rättssystemet är så är jag förvånad över att sånt inte händer oftare.
Citera
2022-07-16, 08:54
Medlem
Är inte kiviks marknad en gammal svensk tradition som ska vara trevligt och gemytligt?
Citera
2022-07-16, 08:55
Moderator
Chantres avatar
Det som är nytt för i år är

Citat:
– Området har ju inhägnats, det har inte varit det tidigare år utan de kräver nu inträde. Det kan ha att göra med inträdestjafs, säger polisens presstalesperson Kim Hild.
https://www.expressen.se/nyheter/tre...viks-marknad-/
Citat:
Sex gärningspersoner har gripits misstänkta för misshandel:
Man, 65-årsåldern
Man, 45-årsåldern
Man, 45-årsåldern
Man, 25-årsåldern
Man, 18-årsåldern
Man, 17-årsåldern

Ta med sig basebollträn till en marknad känns ju lite märkligt. Kan ju vara så att ett ungdomsgäng på 16-17 år inte vill pynta för entré (75 kr) och folket i insläppet, som har lite basebollträn i beredskap, använder dem när ungdomarna försöker smita in.
Citera
2022-07-16, 08:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nytt för i år är att området på Kiviks marknad är inhägnat och att man behöver betala för att komma in. Polisen tror att slagsmålet ska ha uppstått i samband med att personer försökt ta sig in på området olovligen.

– Det vi tror kan ha skett är att några personer ska ha försökt planka in på området och att det där efter uppstått ett stort bråk.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...kiviks-marknad
Citera
2022-07-16, 08:59
Medlem
vadsadusadus avatar
Nu var det många år sedan jag var på Kiviks, men då var det mest EPA-ungdomar och White Trash. 65 år låter som nån knalle, inte den typiska marknadsbesökaren nattetid. Utrustad med basebollträ låter ju lite planerat, inte så att man går runt med ett basebollträ i fickan. Kanske nån som haft en attraktiv monter som lockat till bråk.
Citera
2022-07-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det som är nytt för i år är

https://www.expressen.se/nyheter/tre...viks-marknad-/

Ta med sig basebollträn till en marknad känns ju lite märkligt. Kan ju vara så att ett ungdomsgäng på 16-17 år inte vill pynta för entré (75 kr) och folket i insläppet, som har lite basebollträn i beredskap, använder dem när ungdomarna försöker smita in.

Inte alls märkligt i mina ögon, Kiviks marknad är visserligen gemytlig men fylla/bråk/slagsmål har förekommit där under alla tider. Nu har jag inte besökt marknaden på många år, men minns hur knallarna satt och söp bakom marknadsstånden. Piratens skildring ligger fortfarande i tiden, så att säga.
Citera
2022-07-16, 09:02
Medlem
madnesstookthems avatar
Kan det ha varit någon prutning som gick snett?
Citera
2022-07-16, 09:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Finns gott om wt/raggare/whatever som bor på campingen intill och i närheten av marknaden just under marknadsdagarna.
Kompisar som skramlar till husvagn/tält som dom sen skiter i att ta med hem efteråt.

Till er som aldrig varit där, det är fruktansvärt mycket folk på väldigt liten yta (och nu dessutom inhägnad).

På tivoliavdelningen festas det mest på kvällarna, när marknaden stänger fortsätter festandet i nån husvagn på campingen.

Har varit småtjafs och fylla varenda år, har själv varit där varenda år sedan jag låg i barnvagnen. Ingen sommar utan Kiviks marknad hemma!
Citera
2022-07-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Nej jag var där det var araber med sina barn alla slogs tillsammans och där var fler än 6st.

Slogs mot vem/vilka? Pågarna från Österlen?
Citera
2022-07-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Är det inte märkligt att araber skall förstöra exakt allt som svenskar tycker är roligt ?
Tvärtom så lever de väl mer upp till hur man uppförde sig på Kiviks marknad förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in