2022-07-16, 14:11
Medlem
Vi har sett att det i Sverige förekommer att människor som skall utvisas inte kan utvisas på grund av att de riskerar att tex bli dödade om de skickas tillbaka till sitt hemland.
Som jag förstått det hela så är det inom EU man har bestämt denna något märkliga regel. Borde inte då EU anordna uppsamlingsläger för dessa människor. Gärna i Tyskland.

Om jag visste med mig att jag riskerar att dödas vid en eventuell utvisning så skulle jag fan i mig leva som ett ljus i det land som tagit emot mig, kanske är jag unik som tänker så.

Det är inte rimligt att människor som begått brott i Sverige eller de som är ett hot mot rikets säkerhet skall få fortsätta sin brottsliga karriär i Sverige och samtidigt peka finger åt oss eftersom de vet att de inte kan utvisas.

Vi har ett flertal uppviglande Imamer som har bedömts utgöra ett hot mot rikets säkerhet som går fria och lallar runt och eldar på konflikter se LVU upproret och Påskupploppen där tex Gävleimamen Abo Raad spred lögner om socialtjänsten, om forskare som säger si eller så, sånt skit står han och ljuger om i Gävlemosken, och se vad som hände! Vi har fler Imamer som har fått utvisningsbeslut och som fortsätter att egga muslimer mot det Svenska samhället. Jag vill poängtera att detta har INGET med Islam att göra utan det handlar om ett fåtal idioter som tolkar Islam helt åt helvete fel!

Nu är min fråga, borde inte EU detta uppsamlingsläger för dessa ormar? Ska de verkligen få gå lösa och fortsätta att begå brott, terrorhandlingar och uppviglingar mot samhället? Bör polisen få mer makt att visa dessa äckliga yngel som åker runt och kallar poliserna för horor, knulla din mamma, osv! Vore jag polis så skulle de få ett slag med batongen rakt över käften så tänderna flyger all värdens väg!
Du som är förälder till dessa yngel som kryper runt på stan och beter sig respektlöst. Kanske skulle du skaffat en eller två barn mindre så du hade haft tid och ork att lära dina barn vad vett och etikett är!
Citera
2022-07-16, 14:52
Medlem
henrikos avatar
I dessa fall måste vi upprätta speciella läger där de vistas tills de kan utvisas.
Citera
2022-07-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
I dessa fall måste vi upprätta speciella läger där de vistas tills de kan utvisas.
Precis, lås in dem tills de lämnar. Om det sker till hemlandet eller annat land är inte Sveriges problem så länge de lämnar. Att många hemländer inte vill ta emot sina medborgare beror på att de kriminella inte sammarbetar, så vägrar de sammarbeta blir det att sitta i uppsamlingsläger tills de ändrar sig och frivilligt åker hem.

Att man som nu kan dömas till utvisning och sedan få uppehållstillstånd pga verkställandehinder är riktigt sjukt.

Att man riskerar militärtjänst och annat trams ska såklart aldrig vara något hinder. Döms man till utvisning är det inte Sveriges problem vad som händer sedan.
Citera
2022-07-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Absolut, men INTE i Sverige
Citera
2022-07-16, 17:09
Medlem
Utvisa dom ändå är mitt förslag. Vad som händer dem hemma är varken mitt eller Sveriges problem. Om några i EU blir sura kan också kvitta.
Citera
2022-07-17, 13:52
Medlem
Sladdarens avatar
Inhängnade Arbetsläger i deras hemländer där det övervakas

Finns det inga jobb i sitt hemland där de kan utföra nåt för mat och bröd ?
Det innebär ju isig att deras länder är ju heldumma som inte tar emot gratis arbetskraft oavsett vad de tycker om personen eller deras trosinriktning men som kan konverteras till nåt annat de har nytta av istället för att hänga upp sig på vilken religion de tillhör. Det är de praktiska som räknas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in