• 1
  • 2
2022-07-19, 01:07
Medlem
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?
Senast redigerad av Motstroms 2022-07-19 kl. 01:10.
Citera
2022-07-19, 01:09
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger im tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?

jag skulle faktiskt plocka upp den och hänga i tork
Citera
2022-07-19, 01:11
Bannlyst
Hade plockat upp och tvättat om, en annan dag. Gått hem och skämts ihjäl sen funderar på skaffa egen tvättmaskin. Varför köper du ingen egen bara?
Citera
2022-07-19, 01:12
Medlem
Citat:
Tänk er att ni bor i en hyresrätt, ni slänger in tvätten i tvättmaskinen och går därifrån. Sen kommer något emellan så ni glömmer bort tvätten. Det är så illa att det går över till en grannes tvättid. När ni kommer ner i källaren där tvättstugan är, så ser ni att någon spritt ut er tvätt på golvet i korridoren så den ligger i en rak linje. Vad hade ni gjort?

Jag skulle komma i tid nästa gång.
Citera
2022-07-19, 01:15
Medlem
Inte första gången det hänt att när jag kommer ner så ligger det tvätt kvar i maskinen. Är det torktumlartvätt så skickar jag dit den, annars hamnar det i korgarna som finns. Det är inte så mycket att tjafsa om i tvättstugan, viker ihop någorlunda ibland om jag är onykter. Hittills har det funkat att vara hygglo i tvättstugan, nazifolket får sina fiskar varma - högen i hörnet
Citera
2022-07-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
Hade plockat upp och tvättat om, en annan dag. Gått hem och skämts ihjäl sen funderar på skaffa egen tvättmaskin. Varför köper du ingen egen bara?

Liten lägenhet.
Citera
2022-07-19, 01:22
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Jag hade plockat upp tvätten gått hem och hängt upp den hemma i lägenheten och skämts. Varför ska andra plocka ur din tvätt och samtidigt fundera över om de har tagit fel tvättid då de ligger tvätt i maskinen. Får alltid titta 2-3 gånger extra på tvättschemat när det är en tvättmaskin igång eller kläder i maskinen när det är min tvättid. (Man vill ju inte avbryta någons tvätt när man tagit fel på tvättiden.

Är det så att det ligger kläder i tvättmaskinen när det är min tvättid så åker de ut helt enkelt. Lär dig att passa tiden. Har du svårt för klockan?
Citera
2022-07-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Jag hade plockat upp tvätten gått hem och hängt upp den hemma i lägenheten och skämts. Varför ska andra plocka ur din tvätt och samtidigt fundera över om de har tagit fel tvättid då de ligger tvätt i maskinen. Får alltid titta 2-3 gånger extra på tvättschemat när det är en tvättmaskin igång eller kläder i maskinen när det är min tvättid. (Man vill ju inte avbryta någons tvätt när man tagit fel på tvättiden.

Är det så att det ligger kläder i tvättmaskinen när det är min tvättid så åker de ut helt enkelt. Lär dig att passa tiden. Har du svårt för klockan?

Nej det har aldrig hänt mig att jag tagit någon annans tvättid.
Citera
2022-07-19, 01:28
Medlem
Tycker man faktiskt kan sätta i en korg (som brukar finnas) om det verkar vara engångsföreteelse. Man vet aldrig personen kan ha blivit akut sjuk.
Citera
2022-07-19, 01:31
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Nej det har aldrig hänt mig att jag tagit någon annans tvättid.

Okej vad vill du få ut av trådstarten? Trodde det handlade om att du hade fått din tvätt utslängd på golvet.

Har det hänt att det legat tvätt i maskinen när det är din tid och du funderar på vad människor är kapabla till om du kastar ut tvätten på golvet?
Citera
2022-07-19, 01:31
Medlem
KlappMungons avatar
Då hade vikingablodet kokat i mig! Jag hade skrivit två arga lappar utan underskrift.
Citera
2022-07-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Okej vad vill du få ut av trådstarten? Trodde det handlade om att du hade fått din tvätt utslängd på golvet.

Har det hänt att det legat tvätt i maskinen när det är din tid och du funderar på vad människor är kapabla till om du kastar ut tvätten på golvet?

Däremot har det hänt att jag hittat någon annans tvätt i maskinen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in