Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-20, 05:21
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Hur lång tid är den längsta tiden som du har dygnat? Alltså varit vaken utan att sova?

När ni har dygnat, får ni då svårt att vända tillbaka dygnsrytmen sedan?
Citera
2022-07-20, 05:39
  #2
Medlem
nickenyfiken.10s avatar
48h max, när jag jobbade skift, hade aldrig orkat mer. Jag var som en zombie. Just då var jag även van vid skift och kunde sova typ i princip när som helst på dygnet om jag var trött, däremot var det en fruktansvärd tid och jag kände mig aldrig utvilad.
Citera
2022-07-20, 05:44
  #3
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur lång tid är den längsta tiden som du har dygnat? Alltså varit vaken utan att sova?

När ni har dygnat, får ni då svårt att vända tillbaka dygnsrytmen sedan?

När filmen var slut tog jag en ny film då den förra filmen inte var en lika bra film som nya filmen. Filmen var ändå lugnande för min sömncykel så filmen var rätt bra ändå för att vara en film.
Citera
2022-07-20, 06:01
  #4
Medlem
Har har dygnat rätt ofta, särskilt om jag jobbat med något kul… gör det inatt helt utan anledning. Kan bara inte somna. Önskar jag hade en off-knapp.

Provade en gång för massa år sedan hur länge jag kunde funka i sträck. Minns inte timantalet men det blev två nätter och somnade den tredje. Sov gott sen.

Kan tillägga att det aldrig varit droginducerat, då kan man säkert hålla sig vaken bra mycket längre.
Citera
2022-07-20, 06:12
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jobbade 64 timmar i sträck en gång.
Det var en bil jag ville ha klar till en viss tid.
Det gick.
Citera
2022-07-20, 06:15
  #6
Medlem
anomaligns avatar
Minns inte exakt (det är en period på dryga halvåret som är som en dimma i minnet) men jag tror att det längsta var omkring tre dygn, eventuellt lite mindre eller mer. Inte pga droger.
Citera
2022-07-20, 06:18
  #7
Medlem
336timmar, men sen behövde jag sova ca 12 timmar sen var jag igång på samma spår igen
Citera
2022-07-20, 06:19
  #8
Medlem
Drygt två dygn med sjuka barn.
Citera
2022-07-20, 06:22
  #9
Medlem
Ghastens avatar
Någonstans melkan 60 till 70 timmar.
Det var lönge sen nu men jag satte mig i soffan och sov några timmsr sen vaknade jag åt kollade säkert lite på rv. Sov den natten sim vanligt och var tillbaka i rätt dyngsrythm.
Citera
2022-07-20, 06:55
  #10
Medlem
Hm... hur räknar man egentligen...

Att dygna är väl typ att inte ha sovit en natt och så är man vaken en hel dag till på det, och somnar förhoppningsvis tidigt nästa kväll.

Måste man ta igen sömnen sedan?

Om någon säger den varit vaken i två dygn, är det att man missat två nätters sömn då?

Ett dygn har 24 timmar och man ”ska” sova 8 timmar av dessa, och vara vaken 16...
Citera
2022-07-20, 07:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
336timmar, men sen behövde jag sova ca 12 timmar sen var jag igång på samma spår igen
Ajfan,det var bra dyngat.
Citera
2022-07-20, 07:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Drygt två dygn med sjuka barn.

Typ 48 timmar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback