• 3
  • 4
2022-07-21, 13:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
De första 8 dagarna behöver man väl inte ens säga vad man har för sjukdom? Det kan ju vara något privat man inte vill dela med sig av. Efter det krävs det ju läkarintyg så då får ju chefen veta.
Citera
2022-07-21, 14:04
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Tror vi menar samma sak. Vad är det kvar att stryka? Funktionsnedsättning och symptom leder fram till diagnosen.

Jag vet inte om vi gör det. Normalt stryker arbetstagare inget ur läkarintyget, men vissa får för sig att det ska strykas till höger och vänster. Vilket omöjliggör för arbetsgivaren att göra någon sorts bedömning kring sjuklön. Samt att arbeta fram en rehabiliteringsplan.
Citera
2022-07-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Ni ringer eran chef för att sjukskriva er. Chefen svarar då "ja du låter förkyld på rösten, men nu är det så att vi har haft ovanligt mycket sjukskrivningar på sista tiden. Så jag skulle behöva dubbelkolla så du inte fejkar detta. Jag kommer göra så att jag ringer upp dig med videosamtal snart så får du stoppa in febertermometern i munnen och vara synlig i bild hela tiden så du inte stoppar den mot en glödlampa eller liknande. Så visar du upp temperaturen på termometern framför kameran."
Det skulle förutsätta att jag ägde en febertermometer och en utrustning för videosamtal. Vilket jag inte gör.
Citera
2022-07-21, 17:34
Medlem
Skulle ha skrattat och lagt på luren. Sjukskriver mig aldrig om jag inte är sjuk på riktigt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in