Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-04, 18:47
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Man måste ju vara rätt socialt intresserad och ha lyssnat när folk säger var langare står. Men visst, vi skickar ut en socialfobiker för att köpa droger. Sedan bor man i en mindre stad blir det ännu svårare. Klart man säkert kan lösa det om man vill. Men har man inte ett stort driv att köpa så får man inget heller. Sällan någon kommer fram och annonserar vad de säljer. Kanske händer i Stockholm. Man kan klart hitta droger. Men det är inte helt självklart, inte som media säger att det är. Att folk stoppar heroin i fickan på en sedan är man fast.

De som inte drogar ser ju inte ens att folk dealar framför näsan på dem, det är som två världar där folk inte ser samma sak.

Precis, har aldrig riktigt varit intresserad av droger men har fått tankar om att testa det några enstaka gånger. Jag med Socialfobi tycker det är svårt att få tag på det eftersom jag varken har kontakter eller mod för att bara fråga något gatubarn.
Har någon tips iallafall?
Citera
2024-04-04, 19:15
  #38
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan3
Precis, har aldrig riktigt varit intresserad av droger men har fått tankar om att testa det några enstaka gånger. Jag med Socialfobi tycker det är svårt att få tag på det eftersom jag varken har kontakter eller mod för att bara fråga något gatubarn.
Har någon tips iallafall?

Gå till en större krog eller nattklubb och fråga den som har en glansig och "klar blick" ifall h*n vill bjuda på sitt partypulver. Eller fråga några förortsgrabbar ifall de känner någon som säljer gräs, om det skulle vara din kopp té. Annars kan man ju alltid fråga farbror doktor om bens eller opiater ifall man inte törs att ta kontakt med randoms.
Sist men inte minst så går det att hitta toppisar under hösten.
__________________
Senast redigerad av Hiraeth 2024-04-04 kl. 19:17.
Citera
2024-04-04, 20:29
  #39
Medlem
Svårighetsgraden varierar helt och hållet beroende på ort.

Där jag växte upp så krävdes det att man kände någon som hade kontakt med en försörjare, det fanns ingen öppen handel på gatorna över huvud taget.

När jag sedan flyttade till Stockholm så räckte det att man vandrade runt på Stureplan för att någon ska komma fram till en och fråga om man vill köpa kola - men de brukar oftast bara ha kola och weed. Det är dock en väg in, jag handlade av en därifrån en gång och fick hans nummer - fortsatte handla av honom under ett års tid, ca en gång i månaden. När han förstod att jag var seriös och återkommande så kunde han börja erbjuda andra grejer också. Men det här var kanske 15 år sedan, men jag vet att det fortfarande förekommer försäljning öppet på t.ex Stureplan då jag blivit frågad flertalet gånger efter det men vänligen avböjt.
Citera
2024-04-04, 20:29
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Gå till en större krog eller nattklubb och fråga den som har en glansig och "klar blick" ifall h*n vill bjuda på sitt partypulver. Eller fråga några förortsgrabbar ifall de känner någon som säljer gräs, om det skulle vara din kopp té. Annars kan man ju alltid fråga farbror doktor om bens eller opiater ifall man inte törs att ta kontakt med randoms.
Sist men inte minst så går det att hitta toppisar under hösten.

Vart hittar man dessa förortskravall isåfall, känner till några av de som har kontakter men det ör lönlöst att fråga dem
Citera
2024-04-04, 21:05
  #41
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan3
Vart hittar man dessa förortskravall isåfall, känner till några av de som har kontakter men det ör lönlöst att fråga dem

Tror nog att det är bäst att du håller dig borta från dem, för det är en stor risk att drabbas av trubbel.

Men om det nu är cannabis du är intresserad av, så varför inte odla eget? Är själv inte så insatt, men vet såpass att det är lagligt att köpa frön. Och information hur man gör går nog att finna här på Flashback.
Citera
2024-04-05, 00:45
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Tror nog att det är bäst att du håller dig borta från dem, för det är en stor risk att drabbas av trubbel.

Men om det nu är cannabis du är intresserad av, så varför inte odla eget? Är själv inte så insatt, men vet såpass att det är lagligt att köpa frön. Och information hur man gör går nog att finna här på Flashback.

Vart hittar man dessa frön isåfall, är det i vanliga butiker?
Citera
2024-04-05, 08:19
  #43
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan3
Vart hittar man dessa frön isåfall, är det i vanliga butiker?

Seek and you shall find.

Vanliga ICA/COOP är väll att ta i, men slakta en fågelfröpåse och plocka ut de stora runda - dem är hampa frön.
Troligtvis kommer du inte bli påverkad av att röka den fullvuxna växten, men kanske ger dig samma ”nu är jag busig” adrenalinpåslag. Är kanske den känslan du egentligen är ute efter?
Citera
2024-04-12, 20:49
  #44
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Jag tillhör dom som inte har en aning om hur jag får tag på droger lokalt i en mindre stad.

Jag har ingen lust beställa per post från dark web längre, och jag har inga irl-kontakter. Var lättare förut då jag hade bodde i en annan stad och hade en kompis.


. Vissa säger att man kan det via snapchat eller instagram eller sånt, men man måste väl ha nån kompis som tipsar en om nåt viss konto eller så. Så jag vet inte hur man gör, Lika bra det kanske

(och visst, det där med att gå ut på stan och haffa folk på måfå om man tycker de ser knarkiga ut. men det fallet, om man frågar fel person. jag skulle fan skämmas ihjäl mig då. det pallar jag inte)
Citera
2024-04-12, 22:27
  #45
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Seek and you shall find.

Vanliga ICA/COOP är väll att ta i, men slakta en fågelfröpåse och plocka ut de stora runda - dem är hampa frön.
Troligtvis kommer du inte bli påverkad av att röka den fullvuxna växten, men kanske ger dig samma ”nu är jag busig” adrenalinpåslag. Är kanske den känslan du egentligen är ute efter?

Är där hampa i fågelfrö?
Citera
2024-04-12, 22:27
  #46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Jag tillhör dom som inte har en aning om hur jag får tag på droger lokalt i en mindre stad.

Jag har ingen lust beställa per post från dark web längre, och jag har inga irl-kontakter. Var lättare förut då jag hade bodde i en annan stad och hade en kompis.


. Vissa säger att man kan det via snapchat eller instagram eller sånt, men man måste väl ha nån kompis som tipsar en om nåt viss konto eller så. Så jag vet inte hur man gör, Lika bra det kanske

(och visst, det där med att gå ut på stan och haffa folk på måfå om man tycker de ser knarkiga ut. men det fallet, om man frågar fel person. jag skulle fan skämmas ihjäl mig då. det pallar jag inte)

Sök i emoji och stad och du lär hitta eller slangord
Citera
2024-04-13, 10:42
  #47
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är där hampa i fågelfrö?

”En allsidig mix av solrosfrö, hampfrö, vete, havre och sorgum där de flesta övervintrande fågelarterna, både stora och små, kan hitta sitt egna favoritfrö.”
https://www.granngarden.se/fagelmat-...dfagelmix-25kg
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback