Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-28, 22:48
  #1
Medlem
Har gått förbi dom paketen i affären många gånger utan att bry mig.. Bestämde mig för att prova idag. Det är tydligen nån sorts skinnfri korv som utöver förpackningen är individuellt förpackade i plast.. Ville bara säga att smaken är långt över förväntningarna.. och bättre än någon motsvarande svensk produkt på stormarknaden.. Med bra menar jag smakmässigt och kunde inte skita mer i innehållsförteckningen . Konsistensen kanske något lös, men det kvittar sålänge smaken är på topp.
Kommer köpa fler gånger. Kan starkt rekommendera istället för fekalierna "Barnens grillkorv" "Denniskorv osv"

Deras hemsida:
https://www.animex.pl/en/marki/berlinki/
__________________
Senast redigerad av humantoilet 2022-07-28 kl. 22:53.
Citera
2022-07-28, 23:15
  #2
Medlem
Knastratts avatar
Alla polska kielbasa jag ätit har varit superba. Bara ungersk kolbacz är snäppet bättre.
Citera
2022-07-29, 00:41
  #3
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Har gått förbi dom paketen i affären många gånger utan att bry mig.. i/[/url]
Vilken affär?
Liedl?
Citera
2022-07-29, 00:43
  #4
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vilken affär?
Liedl?
Antar att det är i polska matbutiker som finns lite varstans i Sverige.
Citera
2022-07-29, 00:56
  #5
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Antar att det är i polska matbutiker som finns lite varstans i Sverige.
hade ingen aaning om att det finns sådana.
men vi har ju hemköp på vägen hem och de har 90& mystiskt sortiment, mycket polskt och har köpt rökta och torkade korvar som krakowska
Skall prova där, tack
Citera
2022-07-29, 01:01
  #6
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
hade ingen aaning om att det finns sådana.
men vi har ju hemköp på vägen hem och de har 90& mystiskt sortiment, mycket polskt och har köpt rökta och torkade korvar som krakowska
Skall prova där, tack
Okej, ja har själv sett flera polska korvar och ostar hos Willys (samma ägare som Hemköp) så de kedjorna har kanske ett lite bredare sortiment av polska varor.
Citera
2022-07-29, 02:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Vilken affär?
Liedl?
ica maxi
Citera
2022-07-29, 09:09
  #8
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
ica maxi

Kommer du ihåg priset?
Vilken stad ligger denna ICA?

Mina barnbarn älskar grillad korv, men jag avskyr ”Dennis” och försöker hitta bättre alternativ, denna är intressant.
Citera
2024-02-04, 19:31
  #9
Medlem
Nachoalistens avatar
Hitta dessa korvar på Maxi veckan och åt dom i helgen, dom var goda. Men varför är dom individuellt inplastade känns helt mongo?
Citera
2024-02-05, 20:06
  #10
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachoalisten
Hitta dessa korvar på Maxi veckan och åt dom i helgen, dom var goda. Men varför är dom individuellt inplastade känns helt mongo?

Kommer inte alls ihåg historien bakom osv, men jag tar för givet att ordet "berlinski" är relevant här.
Vanligt att sälja korv utan skinn till curry wursten t.ex, många massproduceras med plastskinn just för att hålla formen.
Citera
2024-02-06, 14:26
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nachoalisten
Hitta dessa korvar på Maxi veckan och åt dom i helgen, dom var goda. Men varför är dom individuellt inplastade känns helt mongo?


Det är ju ändå inget mot innehållet: Bara fläskkött, en massa tillsatser SOJAPROTEIN, Modifierat stärkelse, Kollagenprotein, Glukos, Stabiliseringsmedel (Difosfat, Trifosfat), Smakförstärkare (Natriumglutaminat), Antioxidant (Natrium Askorbat), Konserveringsmedel (Natriumnitrit). Kan även innehålla CEREALIER, som innehåller GLUTEN, MJÖLK (inclusive LAKTOS) SELLERI och SENAP.
Citera
2024-02-23, 01:22
  #12
Medlem
Vem0ths avatar
Polacker är bra på korv, även om vi är själva det så har polska korvar blivit en egen kategori i bland annat USA.

Då USA använder främst nötkött i sina korvar vilket ger en betydligt annorlunda smak från vad vi är vana vid, polska korvar görs primärt på fläskkött och på fjälster av gris vilket ger den underbart knäckande texturen när man biter i. I Sverige används främst fjälster från lamm och får, den är något löjligt tuff att bita i jämfört mot grisfjälster.

Så underskatta inte polska raggarballar, det är fina grejer något överprisat i butiken men kliver den ned på extrapris så köp direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback