• 1
  • 2
2022-07-30, 10:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Fick nyss reda på att långlopps legendaren, Hurley Haywood, är tydligen bög, finns det några fler förare inom motorsporten som är/var stjärtryttare? Inte att det spelar ngn roll för min del, men jag kan inte tro att det finns många bögar som är/var aktiva förare i historien av motorsport.

Dock så hade jag inte blivit förvånad om det skulle visa sig att Lewis Hamilton är homosexuell, eftersom att han framstår som en praktbög.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-07-30 kl. 10:41.
Citera
2022-07-30, 11:12
Bannlyst
fick nyss reda på Det är inte så att han kom ut som bög igår, åren har passerat så att säga.
Citera
2022-07-30, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske inte. Men jag fick som sagt nyss reda på att Haywood var bög, inte att det spelar ngn roll för min del. Jag minns bara att Haywood var en grym långloppsförare under 80/90-talet.

Men jag tror knappast att motorsport är ngt som drar bögar, och jag tror nog att Haywood är en av väldigt få.
Du kan vara lugn det finns fler av denna sort du verkar intressera dig över.
Här har vi Andreas som också tycker om att böga.
Citera
2022-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion

Kan det vara så att det finns fler bögar ändå inom motorsport ? Man har ju tex aldrig hört om nåt bögeri inom hockey tex lr ? Men med 2st som TALAR OM att de är det så finns de säkert nån fler också tänk ja.
Citera
2022-07-30, 12:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jaha..? Jag har följt motorsport i över 30 år, och jag aldrig tidigare hört om ngn förare som är bög.

Denne Andreas Johansson som du länkade till från ”Sveriges regnbågsmedia”.. har jag aldrig ens hört talas om tidigare.

Men jag tror som sagt att motorsport är ngt som generellt inte drar bögar, liksom att jag inte tror att ”vanliga” heterosexuella män dras mot idrottar som tex balett eller konståkning.

Det sagt, så bryr jag mig inte öht om förarna är heterosexuella, bögar, transar eller vafan de än är.
Citera
2022-07-30, 12:26
Medlem
Zorzarns avatar
Stephen Rhodes - NASCAR

Zach Herrin - NASCAR

Devon Rouse - NASCAR

Mike Verschuur - Porsche supercup, Megane Trophy mm

Danny Watts - Formula 3, Carrera cup mm

Hurley Haywood - Le mans mm
Citera
2022-07-30, 12:56
Bannlyst
Citat:
Jaha..? Jag har följt motorsport i över 30 år, och jag aldrig tidigare hört om ngn förare som är bög.

Denne Andreas Johansson som du länkade till från ”Sveriges regnbågsmedia”.. har jag aldrig ens hört talas om tidigare.

Men jag tror som sagt att motorsport är ngt som generellt inte drar bögar, liksom att jag inte tror att ”vanliga” heterosexuella män dras mot idrottar som tex balett eller konståkning.

Det sagt, så bryr jag mig inte öht om förarna är heterosexuella, bögar, transar eller vafan de än är.
Har du några fördomar eller varför skulle inte bögar dras till motorsport? Varför skulle ingen heterosexuell man dansa balett? Varför har du helt plötsligt börjar intressera dig över bögar?
Citera
2022-07-30, 13:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Har du några fördomar eller varför skulle inte bögar dras till motorsport? Varför skulle ingen heterosexuell man dansa balett? Varför har du helt plötsligt börjar intressera dig över bögar?
1. Därför att motorsport är en testosteron driven sport.

2. Nej, egentligen inte. Blev bara lite överraskad när jag fick reda på att Hurley Haywood var bög, och ville därmed få reda på om det fanns några fler förare som är eller var bögar inom internationell motorsport.

3. Har väl aldrig påstått att ingen heterosexuell man inte dansar balett? Dock så tror jag att det är en sport som i vanliga fall inte attraherar heterosexuella män.
Citera
2022-07-30, 13:18
Bannlyst
Citat:
1. Därför att motorsport är en testosteron driven sport.

2. Nej, egentligen inte. Blev bara lite överraskad när jag fick reda på att Hurley Haywood var bög, och ville därmed få reda på om det fanns några fler förare som är eller var bögar inom internationell motorsport.

3. Har väl aldrig påstått att ingen heterosexuell man inte dansar balett? Dock så tror jag att det är en sport som i vanliga fall inte attraherar heterosexuella män.
Du är ju fördomsfull om du säger motorsport är en testosteron driven sport. Jag tror inte sporten i sig säger så mycket om vilken läggning man har, alltså som du säger, att sporten visar tydligt vilken läggning man har.
Citera
2022-07-30, 13:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Evel Knievel var ju förvisso inte gay, men han klädde sig ju som en riktig dansbandsartist så han kanske lockade lite trånande pojkar till sporten 😄
Citera
2022-07-30, 13:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du är ju fördomsfull om du säger motorsport är en testosteron driven sport. Jag tror inte sporten i sig säger så mycket om vilken läggning man har, alltså som du säger, att sporten visar tydligt vilken läggning man har.
På vilket vis är det fördomsfullt att poängtera att motorsport är en testosteron driven sport? Om du inte visste det, så startades motor racing som en hobby för rika playboys. Även i dag så anses förarna i F1 och så vidare att vara rika playboys, som knullar runt med ett hav av läckra brudar. Du ser, bilar och fart är ett väldigt mansdominerad område.

Förutom James Hunt, så var/är andra F1-förare som bl.a Innes Ireland, Jim Clark, Peter Revson, Mike Hailwood, Phil Hill, Mike Hawtorn, Francois Cevert, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Ayrton Senna, Gerhard Berger, David Coulthard, Eddie Irvine, Jenson Button, Lewis Hamilton och Daniel Ricciardo alla välkända playboys under deras respektive tid, som lyckas/lyckades väldigt bra med kvinnor. Även Kimi Räikkönen hade ett sådant stämpel när han var yngre.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-07-30 kl. 13:43.
Citera
2022-07-30, 13:45
Bannlyst
Citat:
På vilket vis är det fördomsfullt att poängtera att motorsport är en testosteron driven sport? Om du inte visste det, så startades motor racing som en hobby för rika playboys. Även i dag så anses förarna i F1 och så vidare att vara rika playboys, som knullar runt med ett hav av läckra brudar. Du ser, bilar och fart är ett väldigt mansdominerad område.

Förutom James Hunt, så var/är andra F1-förare som bl.a Innes Ireland, Jim Clark, Peter Revson, Mike Hailwood, Phil Hill, Mike Hawtorn, Francois Cevert, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Ayrton Senna, Gerhard Berger, David Coulthard, Eddie Irvine, Jenson Button, Lewis Hamilton och Daniel Ricciardo alla välkända playboys under deras respektive tid, som lyckas/lyckades väldigt bra med kvinnor. Även Kimi Räikkönen hade ett sådant stämpel när han var yngre.
Därför att det inte stämmer. Din syn på sporten är ju helt tagen ur luften, -här finns inga bögar
Du är full av fördomar måste jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in