2022-07-31, 18:57
Medlem
Gosifs avatar
Läste på sida att under Augusti till Oktober 1942 mördades 1.32 miljoner judar…

http*://eu.usatoday.com/story/news/world/2019/01/02/holocaust-death-camps-15-000-murdered-per-day-august-october-1942/2463662002/

Först och främst, hur är det möjligt under så kort tid? Sidan pratar om 15000 per dag, jag har hört 10000 om dagen, dom har alltså höjt antalet nu?

Och då talade dom om Ungerns judar.. läste i häftet: Om detta må ni berätta” från 1997-1998

Så min fråga är: Hur är det möjligt att döda så stort antal på 3 månader?

Jag är inte förnekare, jag undrar bara om hur det är möjligt
Citera
2022-07-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Läste på sida att under Augusti till Oktober 1942 mördades 1.32 miljoner judar…

http*://eu.usatoday.com/story/news/world/2019/01/02/holocaust-death-camps-15-000-murdered-per-day-august-october-1942/2463662002/

Först och främst, hur är det möjligt under så kort tid? Sidan pratar om 15000 per dag, jag har hört 10000 om dagen, dom har alltså höjt antalet nu?

Och då talade dom om Ungerns judar.. läste i häftet: Om detta må ni berätta” från 1997-1998

Känner inte igen siffran, och spontant låter den hög. Men länka korrekt så man kan kolla din källa

Citat:
Ursprungligen postat av Hadrian
Förintelsen är 1900-talets största bluff.

Ja du demonstrerar på ett utmärkt sätt att du antingen är gravt okunnig, eller bara fanatiskt ignorant av nån anledning. Förintelsen är grundligt vetenskapligt bevisad och vilar på massor information, graverande omständigheter, forensiska fynd, vittnesmål (nej alla blev inte torterade…) och massor med dokument etc etc. Du kan läsa på lite om bevisläget i länken.

Citat:
Evidence for the Holocaust comes in four main varieties:

•Contemporary documents, including a wide variety of "letters, memos, blueprints, orders, bills, speeches,"[6] Holocaust train schedules,[4] statistical summaries generated by the SS[1] and photographs, including official photographs, clandestine photographs by survivors, aerial photographs, and film footage of the liberation of the camps.[6][7] More than 3,000 tons of records were collected for the Nuremberg trials.[8]

•Later testimony from tens of thousands of eyewitnesses, such as survivors including Sonderkommandos who directly witnessed the extermination process, perpetrators such as Nazi leaders, SS guards and commandants, and local townspeople.[6][9] Virtually none of the perpetrators put on trial denied the reality of the systematic murder.[10]

•Material evidence in the form of concentration and extermination camps, which still exist with various amounts of the original structure preserved,[6][11] and thousands of mass graves containing the corpses of Holocaust victims.[12][13]

•Circumstantial evidence: during World War II the population of Jews in German-occupied Europe was reduced by about six million.[6][14] About 2.7 million Jews were deported to Auschwitz-Birkenau, Kulmhof extermination camp, and the Operation Reinhard camps never to be seen or heard from again.[4][15]

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Eviden..._the_Holocaust
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-07-31 kl. 19:22.
Citera
2022-07-31, 19:18
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Det är inte möjligt. Artikelförfattaren talar om de tre transitlägren Belzec, Sobibor och Treblinka, och de fångar som transporterades till dessa läger transfererades vidare till Östeuropa, Baltikum, Vitryssland, Ukraina, mm. Det finns inga bevis för att dessa fångar "gasades"; tvärtom: faktum är att bl.a. arkeologiska undersökningar i dessa läger kategoriskt utesluter att det "gasades" och begravdes miljontals fångar i dessa läger, än mindre kremerades i primitiva bränngropar utomhus, ofta i minusgrader.

För att ta ett tydligt exempel: i Treblinka så påstås över 800 000 (!) lik ha begravts i gigantiska massgravar, som sedan grävdes upp och kremerades utomhus. Trots att ett sådant astronomiskt kremeringsprojekt hade nödvändiggjort skövlandet av över 400 hektar skog, så bevisar flygfotografier mellan 1936 och 1944 att maximalt ca. 22-23 hektar skog skövlats i totalitet innanför och utanför lägerområdet under lägrets livslängd.

I Treblinka har dessutom arkeologiska undersökningar genomförts med bl.a. GPR-teknologi. Dessa undersökningar visar att de påstådda "massgravarna" i Treblinka enbart uppgår till en bråkdel av de abnormt stora gravar som ortodoxa förintelseforskare påstår existerade i lägret.

Samma historia återupprepas för andra läger, t.ex. Belzec. I flertalet olika trådar har jag demonstrerat att dessa läger omöjligen kan ha varit "dödsläger" för gasning av judar, och jag har även bevisat att judar transfererades från dessa läger vidare till Östeuropa. Se t.ex. följande trådar:

(FB) Arkeologiska undersökningar motbevisar "utrotning" i "dödslägret" Belzec
(FB) De misslyckade försöken att "hitta gaskamrarna" i Belzec
(FB) Arkeologiska undersökningar motbevisar "utrotning" i "dödslägret" Treblinka
(FB) Rapporter om "utrotning" i Treblinka... innan lägret existerade
(FB) Fler transfereringar via Sobibór, Treblinka & Belzec vidare österut upptäckta?
(FB) Några transporter från Theresienstadt till Minsk, via Treblinka & Auschwitz
(FB) "Oförklarliga" judar i ockuperade Östeuropa?
Senast redigerad av Skogsvatte 2022-07-31 kl. 19:22.
Citera
2022-07-31, 19:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadrian
Förintelsen är 1900-talets största bluff.

Det är i mångt och mycket korrekt. Modern historiografi har i allt väsentligt monterat isär förintelsemytens grundpelare och idag vet vi med säkerhet att en stor del av förintelsemyten har sitt ursprung i den polska partisanrörelsens propagandafoster under kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja du demonstrerar på ett utmärkt sätt att du antingen är gravt okunnig, eller bara fanatiskt ignorant av nån anledning. Förintelsen är grundligt vetenskapligt bevisad och vilar på massor information, graverande omständigheter, forensiska fynd, vittnesmål (nej alla blev inte torterade…) och massor med dokument etc etc. Du kan läsa på lite om bevisläget i länken.

Okunnig? Förintelseberättelsen saknar ett trovärdigt historiografiskt underlag och trots påståenden om att händelsen skulle vara "välstuderad" så är den extremt understuderad, och det empiriska underlaget är nästan obefintligt. Till och med artikelförfattaren i trådstarten erkänner att t.ex. Reinhardt-lägren är förvånansvärt understuderade och dåligt förstådda.

Förintelseberättelsen bygger i allt väsentligt på ett litet antal motstridiga vittnesmål vars kärnnarrativ konstruerades på basis av den polska partisanrörelsens skrifter under kriget, och sedan modifierades av sovjetiska "utredare" efter kriget och i samband med ett antal skenrättegångar mellan 40-talet och 70-talet. Händelseförloppet är väl förstått och propagandautvecklingen går bokstavligen att härleda till individuella publikationer och rykten från krigsperioden.
Citera
2022-07-31, 19:44
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Känner inte igen siffran, och spontant låter den hög. Men länka korrekt så man kan kolla din källa

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Eviden..._the_Holocaust

Jag maskade bara, här är den:

http://eu.usatoday.com/story/news/wo...42/2463662002/
Citera
2022-07-31, 19:51
Medlem
Citat:
Jag maskade bara, här är den:

http://eu.usatoday.com/story/news/wo...42/2463662002/

Ok, det handlade alltså inte bara om de som mördades och dog i förintelseläger och andra läger, utan om alla som mördades oavsett i läger eller samlades och massarkebuserades etc etc.

Ja, det kan tyckas mycket, med fundera på hur det kunde mördas 800 000 i Rwanda på ca 3 månader, med betydligt primitivare medel etd, knivar påkar machete mestdels. Så varför skulle inte nazitysklands oljade maskineri och strategi kunna ta kål på än mer på liknande tid….?
Citera
2022-07-31, 19:53
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ok, det handlade alltså inte bara om de som mördades och dog i förintelseläger och andra läger, utan om alla som mördades oavsett i läger eller samlades och massarkebuserades etc etc.

Ja, det kan tyckas mycket, med fundera på hur det kunde mördas 800 000 i Rwanda på ca 3 månader, med betydligt primitivare medel etd, knivar påkar machete mestdels. Så varför skulle inte nazitysklands oljade maskineri och strategi kunna ta kål på än mer på liknande tid….?

det kändes mkt!

Såg en dokumentär häromdagen, dom pratade om att 9000 judar dödades under en dag i Ukraina(tror jag).. genom att skjutas, hur en så stor andel människor kan mördas på en enda dag
Citera
2022-07-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är i mångt och mycket korrekt. Modern historiografi har i allt väsentligt monterat isär förintelsemytens grundpelare och idag vet vi med säkerhet att en stor del av förintelsemyten har sitt ursprung i den polska partisanrörelsens propagandafoster under kriget.

Okunnig? Förintelseberättelsen saknar ett trovärdigt historiografiskt underlag och trots påståenden om att händelsen skulle vara "välstuderad" så är den extremt understuderad, och det empiriska underlaget är nästan obefintligt. Till och med artikelförfattaren i trådstarten erkänner att t.ex. Reinhardt-lägren är förvånansvärt understuderade och dåligt förstådda.

Förintelseberättelsen bygger i allt väsentligt på ett litet antal motstridiga vittnesmål vars kärnnarrativ konstruerades på basis av den polska partisanrörelsens skrifter under kriget, och sedan modifierades av sovjetiska "utredare" efter kriget och i samband med ett antal skenrättegångar mellan 40-talet och 70-talet. Händelseförloppet är väl förstått och propagandautvecklingen går bokstavligen att härleda till individuella publikationer och rykten från krigsperioden.

Tyvärr för dig så har du inga som helst stöd i dina påståenden i den etablerade vetenskapen utan det är fullt med bevisade lögner i dina påståenden, det är helt enkelt klassisk förintelseförnekelse och ignorerar av kända historiska fakta. Pseudovetenskap om man ska vara överdrivet snäll.

Etablerad vetenskap har samlat en hög bekräftade bevis för förintelsen, det försvinner inte för att du förnekar dem.
Citera
2022-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
det kändes mkt!

Såg en dokumentär häromdagen, dom pratade om att 9000 judar dödades under en dag i Ukraina(tror jag).. genom att skjutas, hur en så stor andel människor kan mördas på en enda dag

Tja, det är väl inte så svårt om man har samlat in en massa folk i nån skogsdunge/fält och tvingar fram säg 25-50st åt gången på randen av en massgrav och det står en radda skyttar redo och smäller av. Fram med nästa gäng, pang, nästa… pang. Säg att det tar ca 5-10 min per gäng. 6-12 gäng/timmen alltså kanske 500/timme och så håller man på i 12 timmar = 6000.

Har man sen flera klara massgravar och fler gäng som skjuter så….
Citera
2022-07-31, 20:05
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Tyvärr för dig så har du inga som helst stöd i dina påståenden i den etablerade vetenskapen utan det är fullt med bevisade lögner i dina påståenden, det är helt enkelt klassisk förintelseförnekelse och ignorerar av kända historiska fakta. Pseudovetenskap om man ska vara överdrivet snäll.

Etablerad vetenskap har samlat en hög bekräftade bevis för förintelsen, det försvinner inte för att du förnekar dem.

"Etablerad vetenskap"... som du av någon anledning aldrig kan hänvisa till eller specificera.

Verkligheten är att ortodox förintelseforskning sedan 50-talet inte kan beskrivas som ett seriöst, vetenskapligt forskningsfält, eftersom det saknas en intern, kritisk forskningsdiskurs och eftersom de breda forskningsansatserna i vissa fall är olagliga att ifrågasätta.

Den "hög med bevis" som du flyktigt hänvisar till existerar inte, utan består av ett motstridigt sammelsurium av "vittnesmål" och andra- och tredjehandstolkade dokument.

Men för att återgå till trådämnet så skulle jag vilja påpeka att "studien" i fråga i allt väsentligt bara är en statistisk metastudie över påstådda förintelseoffer för Reinhardt-lägren, genomförd av en judisk forskare som bara råkade välja just "förintelsen" som sin fallstudie. Det är inte en historiografisk primärstudie om förintelsemyten, och det är därför oklart om tråden ens hör hemma på detta delforum.
Citera
2022-07-31, 20:13
Medlem
Citat:
Tja, det är väl inte så svårt om man har samlat in en massa folk i nån skogsdunge/fält och tvingar fram säg 25-50st åt gången på randen av en massgrav och det står en radda skyttar redo och smäller av. Fram med nästa gäng, pang, nästa… pang. Säg att det tar ca 5-10 min per gäng. 6-12 gäng/timmen alltså kanske 500/timme och så håller man på i 12 timmar = 6000.

Har man sen flera klara massgravar och fler gäng som skjuter så….

Och med kulsprutor kan det nog gå snabbt
Citera
2022-07-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Och med kulsprutor kan det nog gå snabbt

Ja, och slår man sen ut dödandet på ett gäng förintelseläger, plus en drös andra läger, samt enorma masskjutningar av insatsgrupperna, så borde man se att det är mordstatistik som inte är omöjligt på den tidsperioden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in