Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-08-03, 06:12
Medlem
Någon som sett något och vad var det för bilmärke?

Natten mot onsdagen rullade eller kraschade en förarlös vaktbil in i nattklubben Soap Bar i Stockholm.
https://www.expressen.se/nyheter/bil...g-i-stockholm/
Citat:
Två ordningsvakter från vaktbolaget Securitas fick föras till sjukhus i ambulans
och två gäster skadades lindrigt. Glasväggar splittrades och tunga blomlådor flyttades
flera metrar när bilen kraschade in nattklubben.
Senast redigerad av privata 2022-08-03 kl. 06:40. Anledning: /Rubrik tillägg
Citera
2022-08-03, 06:57
Medlem
Det här känns lite skumt! Förarlös bil skrivs det om. Olyckshändelse eller med flit, det är frågan man ställer sig!
Citera
2022-08-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av privata
Någon som sett något och vad var det för bilmärke?

Natten mot onsdagen rullade eller kraschade en förarlös vaktbil in i nattklubben Soap Bar i Stockholm.
https://www.expressen.se/nyheter/bil...g-i-stockholm/

Enligt Aftonbladet var det en bil från Securitas.
Undrar om de skadade ordningsvakterna också från Securitas och var det kanske till och med deras egen bil.

Inte ens ett ruttet lingon eller tre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-uteservering
Citera
2022-08-03, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Det här känns lite skumt! Förarlös bil skrivs det om. Olyckshändelse eller med flit, det är frågan man ställer sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Enligt Aftonbladet var det en bil från Securitas.
Undrar om de skadade ordningsvakterna också från Securitas och var det kanske till och med deras egen bil.

Inte ens ett ruttet lingon eller tre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-uteservering

En misstänkt person, som är delgiven misstanke.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ada-stockholm/
Senast redigerad av privata 2022-08-03 kl. 07:30.
Citera
2022-08-03, 08:07
Medlem
rovmuns avatar
Låter väl snarare som att någon glömt att dra i handbromsen och lekar i friläget?
Citera
2022-08-03, 08:13
Medlem
itsallalies avatar
Kia Niro.

Vi har fått ut information internt om att denna modell beter sig underligt.

Flera har klagat på att den aktuella modellen har en tendens att rulla iväg själv t.o.m.
Citera
2022-08-03, 08:46
Medlem
Eponumoss avatar
”Enligt en källa med insyn i händelsen hade bilen rullat omkring 50 meter nerför en backe när den kraschade in i uteserveringen.”

Hade kunnat sluta värre än det gjorde.

När man googlar verkar företaget använda sig av Skoda eller Toyota-bilar.
Citera
2022-08-03, 08:55
Medlem
Isnatts avatar
Min bil som är några år gammal piper ordentligt om jag inte lägger i p-läget när jag stänger av den.
Drar alltid åt handbromsen också.
Undrar om bilen var automat.
På filmen så ser den inte ut att ha lysena på trots att det är mörkt så förmodligen var den inte i gång i alla fall, så att föraren tillfälligt lämnat bilen och den då börjat rulla kan nog uteslutas.
Citera
2022-08-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
”Enligt en källa med insyn i händelsen hade bilen rullat omkring 50 meter nerför en backe när den kraschade in i uteserveringen.”

Hade kunnat sluta värre än det gjorde.

När man googlar verkar företaget använda sig av Skoda eller Toyota-bilar.

Verkligen, skenande väktarbilar är inge bra, och någon får bära hundhuvudet nu,
då när man parkerar på lutande väg, att alltid vrida styrningen inåt mot kanten,
om bilen skulle få för sig att släppa tyglarna.
Citera
2022-08-03, 10:42
Medlem
Det som är lite lustigt är att den är automat. Alltså borde parkeringsläget spärra lådan om det inte är något allvarligt fel på den. Har själv parkerat i rejäla backar med enbart p-läget så det borde inte hända.
Alternativet är att vakten lagt den i neutral och dragit handbromsen men inte tillräckligt. Men vem skulle vara så dum?
Citera
2022-08-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det som är lite lustigt är att den är automat. Alltså borde parkeringsläget spärra lådan om det inte är något allvarligt fel på den. Har själv parkerat i rejäla backar med enbart p-läget så det borde inte hända.
Alternativet är att vakten lagt den i neutral och dragit handbromsen men inte tillräckligt. Men vem skulle vara så dum?

Beroende på årsmodellen borde det vara auto parkeringsläge på den när den är avstängd
Citera
2022-08-03, 15:15
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Såg ut som en Kia Niro. Jag har själv en sådan och det finns ingen varning alls, varken ljud eller lampa, som varnar om bilen inte ligger i P när du stänger motorn och går iväg. Men du kan inte starta bilen utan att den ligger i P. Men som sagt, ingen varning alls. Och manuell parkeringsbroms iaf på min 2019.

Jag har själv råkat stänga bilen utan att lägga i P och undrat vad fan som pågår när bilfan börjar rulla när jag släpper bromsen och ska hoppa ut....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in