Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-12, 21:22
Medlem
Biggedys avatar
Sg precis ett klipp frn Youtube och VICE:
https://youtu.be/mXY2F9sShFk

Handlar sammanfattningsvis om hur albanerna har tagit ver stora delar av kokainhandeln i Europa genom att ha tagit sig till Sydamerika och kapat alla mellanhnder.

Hur ser det egentligen ut med albanska klaner i Sverige och hur uppstyrt r det?

Sjlvklart har man hrt talas om Valdet Kupa och Kupa-familjen i Malm som var p den ena sidan i konflikten mellan K-falangen och M-falangen.

I Gteborg har vi Kastrati-familjen som uppmrksammades kanske frmst i mordet I Gamlestaden p Blerim som utfrdes av de tidigare vnnerna i Sdra Biskopsgrden.

Innan det s har vi sklart Naserligan eller Albanligan i Gteborg som tidigt 2000-tal hade konflikter med OG.

Hur ser det ut egentligen, hller dessa allt inom sina familjer och klaner? Jag har inte sett ngra albaner uppmrksammas i de krypterade chattar som avsljats senaste ren.

Dom verkar vilja hlla lg profil och inte drabbas av konflikter med andra grupperingar.
Citera
2022-08-12, 23:56
Medlem
Jag vet att albaner definitivt har etablerat sig olika stder i ganska stora grader. D flyktingvgen kom fr ngra r sedan blev det t.o.m. konflikter mellan syrierna och albanerna som delvis var ganska vldsamma.
Citera
2022-08-13, 11:46
Medlem
tigerpus avatar
Vet att mycket av skitgrset i Stockholm kommit frn Albanerna, dom slpper det s billigt att vissa knner sig tvungna att kpa, s var det fr min nrmaste kran iaf. Fuck that shit sger jag, ker hellre kommunalt en timme fr bra rka
Senast redigerad av tigerpu 2022-08-13 kl. 12:26.
Citera
2022-08-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Sg precis ett klipp frn Youtube och VICE:
https://youtu.be/mXY2F9sShFk

Handlar sammanfattningsvis om hur albanerna har tagit ver stora delar av kokainhandeln i Europa genom att ha tagit sig till Sydamerika och kapat alla mellanhnder.

Hur ser det egentligen ut med albanska klaner i Sverige och hur uppstyrt r det?

Sjlvklart har man hrt talas om Valdet Kupa och Kupa-familjen i Malm som var p den ena sidan i konflikten mellan K-falangen och M-falangen.

I Gteborg har vi Kastrati-familjen som uppmrksammades kanske frmst i mordet I Gamlestaden p Blerim som utfrdes av de tidigare vnnerna i Sdra Biskopsgrden.

Innan det s har vi sklart Naserligan eller Albanligan i Gteborg som tidigt 2000-tal hade konflikter med OG.

Hur ser det ut egentligen, hller dessa allt inom sina familjer och klaner? Jag har inte sett ngra albaner uppmrksammas i de krypterade chattar som avsljats senaste ren.

Dom verkar vilja hlla lg profil och inte drabbas av konflikter med andra grupperingar.
Albanerna, eller ska kanske sga vissa Klaner, r aktiva i skne och halland, dom jobbar under radarn, vet ngra familjer, ngra av dom r aktiva i bl.a knarksmuggling, kastrati familjen r tntar, dom andra albanerna vgrar hjlpa dom Kupa familjen r tydligen tillbaka i malm, och finns som sagt andra klaner som r aktiva, men dom vill ej synas
Senast redigerad av SwedishCRACKHEAD 2022-08-13 kl. 19:47.
Citera
2022-08-14, 01:25
Medlem
Landskrona/Helsingborg har ju en del familjer, vet inte riktigt hur tunga dom r.
Tnker Bordoniqi, Hasanaj och Qupeva bland annat.
Citera
2022-08-14, 03:33
Medlem
Lundbondens avatar
Accepterar de serber i sin organisation?
Citera
2022-08-14, 12:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Flamur Beqiri r vl ett bra exempel p hgt uppsatt narkotikasmugglare King pin verksam i Sverige, som jobbat med hans landsmn i Albanien.
Flamur fddes i Albanien.

Hans frus (nka) familj sgs vara kriminella p hg hg niv och oerhrt rika.

https://www.thesun.co.uk/news/107963...-misse-beqiri/
https://www.dailymail.co.uk/news/art...anted-men.html
Citera
2023-02-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
serberna kan inte vara in i Albansk mafija,,,, vi accepterar inte sna serbiska slaviska spioner. 🇦🇱🇦🇱🇦🇱🇦🇱
Citera
2023-02-23, 19:14
Medlem
Var inte han som lg bakom stashen som beslagtogs i Gbg (140kg-nnting) alban?
Dr en vktare greps som var den som levererade?
Citera
2023-03-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Citat:
Ursprungligen postat av Albano-Skopje
serberna kan inte vara in i Albansk mafija,,,, vi accepterar inte sna serbiska slaviska spioner. 🇦🇱🇦🇱🇦🇱🇦🇱
Serber vill inte vara med dr.
Citera
2023-03-03, 18:43
Medlem
Jag tror inte det finns nn albansk maffia i Sverige.
Citera
2024-12-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaGosT
Jag vet att albaner definitivt har etablerat sig olika stder i ganska stora grader. D flyktingvgen kom fr ngra r sedan blev det t.o.m. konflikter mellan syrierna och albanerna som delvis var ganska vldsamma.
Kan du h in lite mer p "etablerat sig" ngra speciella branscher etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in